BAB 4

7 1 0
                                    


"Awak ni kenapa eh?! Tak habis habis kacau saya?! Lepas la Michael !"
Tegas Chinta melepaskan pergelangan tanggan nya dari michael yang digengam erat.

"Adriana kenapa awak macam ni ? Awak suka saya kan? Kenapa la awak taknak cakap ?awak suka saya kan Adriana?!"  Ujar michael memaksa Chinta yang terlihat gesah gelisah apabila Michael Kembali menggengam pergelangan tangan nya yang dilapik baju berwarna Putih.

"Eh!Kau ingat kau handsome sangat ke! Nak paksa paksa orang ! Kau memang tak cermin diri kan! Rimas la!" Tengking Chinta terlihat cemas.

"Kau ni kan memang nak kene!,Dasar perempuan tak guna!"
Michael mengangkat tangan ingin menampar gadis itu serta merta tangannya ditahan oleh Hayder yang sedang menatap dingin terhadapnya dan mencampak tangannya kebawah.

"Eh Tuan Hayder!"  serta merta tunduk michael sambil resah gelisah macam cacing kepanasan.

"Apa Awak buat ni Michael!" Tegas Hayder
Melihat Chinta yang sedang merapi kan lengan baju yang digenggam erat tadi.

"Maaf Tuan Saya cuma beri pengajaran lagipun dia " tidak sempat bersuara.

"Aku taknak tengok lagi muka kau,kau pergi dari sini dan dia tu Isteri aku "
Bulat mata Chinta dan Michael kembali menunduk rasa sebersalah akan Hayder.

"S-saya Mintak maaf Tuan!" Gagap Michael masih lagi memandang Chinta di sisi Hayder .

Hayder sambil mengatur langkah tenang berlalu pergi.

"Saya mintak maaf Tuan! Tuan Hayder! Aduh habis lah aku ish! Kau tunggu Chinta aku akan dapatkan kau balik." Bebel Michael Tidak puas hati bidadarinya di rampas oleh Hayder lalu dia pun pergi meninggalkan tempat kerja .

"Eh ! Bila masa aku jadi bini kau ni ? Hayder?! Look at me Megat Hayder !" Chinta Memandang Hayder tenang seperti tiada apa yang berlaku lalu dia mencuit lengan hayder yang termenung sekian lama

"Kalau macam tu kau nak la dia kacau kau lagi? Lagipun Mommy dah suruh aku untuk jaga kau Chinta Adriana dasar pendek plus fussy." balas Hayder tenang akan soalan .

Hayder menunduk untuk melihat wajah
gadis itu kerana terlalu pendek mukanya yang berseri,putih membuatnya rasa tenang seperti ada bidadari di depannya perlahan lahan dia mengakat kepala nya lalu berlalu pergi ke dalam bilik office.

"Ish mamat ni kan! Suka buat aku menyampah ! Tak habis habis cakap aku pendek pastu fussy eee!"
Bisik Chinta Seorang diri lalu lantas ke meja kerja untuk menyiapkan kerjanya yang bertimbun timbun

Sekian lama termenung sendiri di kerusi office tiba tiba bibir mengukir senyuman lebar mengingati kejadian tadi lama..lama sangat dia senyum!
Tanpa disedari perbuatannya di perhati oleh Datin Anizah .

"Ha Hayder senyum apa lebar sangat tu? Teringatkan ... ke?" Tegur Datin Anizah secara tiba tiba sambil mengangkat kening.

"Eh takdela Mommy ni..lagipun mommy kan tahu Hayder dah trauma pasal kejadian lepas.." senyuman Hayder terus hilang apabila Datin Anizah tiba tiba menegurnya sebentar tadi

"Sudah la Hayder pasal yang lepas tu biarlah lepas..jangan di ingatkan lagi..Chinta tu tak sama Macam Adel hayder..Chinta baik Der" pujuk Datin Anizah.

"Takpelah Mommy..Hayder tanak ingat dah nanti tak siap kerja ni" Balas Hayder dengan senyuman tipis memandang Datin Anizah yang sedang memerhati nya.

"mommy keluar dulu nanti apa apa bagitau,Siap kan kerja tu cepat tak usah tangguh tangguh lagi der" arah Datin Anizah.

Bukannya apa kalau tak dinasihati lain pula dia bukan tidak tau anak dia yang seorang ini kalau dah termenung orang rompak pun tak sedar.

Tepat pada jam lunch Chinta yang sedang menatap screen laptop yang masih menyala
"Fussy tak lunch ke?" Menyampuk Hayder tiba tiba di belakang kerusi nye.

" Fusy fusy eh kau ingat aku ni apa aku ada nama tau! Tak,jakgi baru nak lunch kenapa?" Balas Chinta menjeling.

"Rehat la dulu jom la lunch dengan aku" Ujar Hayder sambil mengoyangkan kerusi Chinta.

"Ish asal nak kene lunch dengan kau jugak?" menyimpan document dan kerja kerja yang ditangguhkan.

"Diam la cepat." Jawab Hayder tenang mengatur langkah keluar dari pejabat

"Ishh Hayder tunggu la.. "

Chinta sedang order di menu depan pintu restoran
Mengerling sekitar melihat perempuan lain sedang memerhatikan Hayder yang sedang sinting lengan baju dengan membetulkan rambut ,mestilah perempuan lain perati nampak hot aje Hayder ni Chinta yang melihat pun cair...

Hati chinta berdegup laju entah taktahu kenapa sambil menatap Hayder yang masih lagi membetulkan rambut akhirnya dia bersuara juga setelah beberapa minit menatap wajah laki tenang

"Ei turunkan lengan baju tu!" Jeles melihat Hayder di perhatikan Perempuan lain.

"Kenapa ?" Soal Hayder muka penuh hairan sambil menurunkan lengan baju.

"Dah jom masuk" arah chinta, tau pun jeles haa

Ketika sedang menikmati makan bersama Chinta ternampak pula ada dua orang gadis duduk di meja berdekatan sedang memerhatikan Hayder dari mereka masuk Restoran tu lagi bukannya mereka berdua tidak perasan tapi tulah Hayder buat endah tak endah je malas ambil tahu lagipun di hati dia hanya ada nama 1 orang sahaja,Jadi tidak hairan lah kenapa Hayder bersikap sebegitu kelihatan tenang bagai ombak,Apabila Chinta melihat sikap Hayder dia pun melakukan hal yang sama malas layan!

"Ish handsome nye laki tu teringin la nak laki macamtu,agak agak dah kawin belum eh?"

Tanpa disedari seorang gadis yang berpakaian agak ketat macam orang tak cukup kain bertanya sambil menatap Hayder yang sedang menjamah selera.

"Hai...can i have your Numbers?" Soal gadis itu dengan senyuman di bibir kelat sambil menyuakan telefon bimbit
Tersedak Hayder dibuatnya melihat kedatangan Gadis yang tak dikenali dengan pakaian begitu rupa

"Oh hai Waalaikumussalam,ye Cik maafla ye dia ni suami orang so jangan nak menggatal sangat"
menyampuk Chinta Selamba menyindir gadis itu

"Excuse me ? Who are you?suka hati i la"
balas gadis itu sambil jeling Chinta
Dengan hati yang panas bagai hendak meletup!

"Sorry ye Cik Saya ni Isteri dia so boleh kot shuh shuh" balas Chinta.

Tanpa berkata apa apa gadis itu pun berlalu pergi sambil mengambil Beg tangan di atas meja dan menarik sahabatnya dan bergegas pergi.

Selepas sahaja selesai makan mereka ditegur pula seorang Gadis yang rambut panjang berwarna hitam berpakaian baju berwarna putih yang agak ketat dan lengan pendek berseluar bootcut.

"Hey Hayder nice too meet you..."ucap lembut gadis itu.
Terbuntang mata Chinta Dan Hayder melihat gadis itu yang sedang berdiri di depan mereka bagaikan palang tersesat.
"Apa yang you nak lagi?" Soal Hayder menatap serius gadis itu.

"Oh saje i shopping la kenapa?tak boleh ke nak tegur u?" Balas Adel.

"Oh ok takpela kitorang gerak dulu" Hayder ingin berlalu pergi.

"Wait ! I just wanna ask u la Hayder Sebernanya Chinta ni bukan wife u kan?U tak payah berlakon lagi lah hayder u still sayang kan i kan?" Soal Adel sambil jeling Chinta disisi.
Jantung Hayder berdegup kencang bagai mau pecah bila mendengarkan ucapan itu.

"I don't like u Adelisha." Jawab tenang Hayder dan Chinta berlalu pergi ke kereta tidak jadi hendak membeli belah.

Hayder mengerling Chinta yang ada di sisi sedang bermain telefon bimbit.

CHINTA ADRIANA UNTUK MEGAT HAYDERWhere stories live. Discover now