Tengah memandu kereta dalam hujan tiba-tiba kepala Chinta terjatuh atas bahu Hayder,Hayder yang menyadarinya tindakan nya pun berhentikan s keretanya serta merta ditepi jalan.
Hayder melihat Chinta yang sedang nyenyak tidur sambil kepalanya tersandar dibahunya.
Hayder memperhatikan setiap sudut wajah gadis itu dengan malu,dengan kening yang lebat,hidung yang mancung,pipi yang putih mulus,bibir berwarna merah jambu dan bulu mata yang lentik membuatkan Hayder bertambah malu,Hayder memandang muka gadis tersebut agak lama kurang kurang 5 minit jugak lah,Tanpa sedar perasaan dia terhadap gadis itu semakin bertambah.
"U so pretty Fussy..."
Selepas 5 minit dia memerhatikan gadis itu,Tiba-Tiba mata gadis itu terbuka tandanya sudah terjaga,Hayder pun cepat cepat mengalihkan pandangannya terhadap gadis itu.
"Uhm...kau kenapa?gelabah semacam.."soal Chinta sambil mamai mamai lagi.
"Ah takde pape lah"Jawab Hayder sambil menahan malu tapi mukanya tidak dapat berbohong,Chinta menyadarinya lagipun Chinta sedar dari tadi yang Hayder asyik memperhatikan sudut wajahnye semasa ia tidur.
"Uhm ok dah sampai ke?"Soal Chinta lagi.
"Belum.Tadi aku jawab Call kejap sebab tu aku berenti lagipun hujan lebat tadi."bukan main alasan Hayder.Dalam beberapa minit kemudian sampai jugak rumah Datin Anizah,terlihat sosok Datin Anizah yang menunggu di depan pintu menunggu kereta Hayder sampai.
"Mommy!" Chinta memeluk Datin Anizah dia tau Datin Anizah sangat merisaukannya.
"Ya allah Chinta!macam mana Chinta boleh hilang?!"Soal Datin Anizah cemas lalu mengerling kearah Hayder yang berada di sisi gadis itu.
"Panjang ceritannya mommy.....macam ni...."Chinta menjelaskan semua kepada Datin Anizah,tergelak Datin Anizah apa bila mendengar karenah Hayder.
"Ish ish Hayder...." mengeluh Datin Anizah
"Dahla jom makan mommy dah masak..."Ujar Datin Anizah,Chinta dan Hayder pun masuk kedalam rumah dan menjamu selera..SETELAH menjamu selera Chinta pun hendak balik kerumahnya kerana besok dah start kerja ia pun bersalaman dengan Datin Anizah.
"Hati hati ye bawak kereta tu..nanti dah sampai mesej mommy ye?"Ujar Datin Anizah
"Ye mommy jangan risaulah..Chinta pergi ye assalamualaikum.." ucap chinta lalu pergi daripada rumah banglo putih mewah milik Datin Anizah
SAMPAI sahaja dihadapan rumah dia mengeluh seketika mengenangkan nasib hidupnya..sudahlah kena kahwin paksa dengan Hayder tambah lagi jejaka bernama Michael tapi mujur dah kene tangkap...
Gadis itu termenung seorang diri didalam kereta melihat halaman rumahnya yang gelap..mesti Marissa tiada di rumah,Beberapa minit ia termenung telefon bimbit nya berdering mempaparkan nama "Marissayang" ia terus mengangkat panggilan tersebut,ish Marissa ni kacau je baru nak lelap sekejap!
"Assalamualaikum bakal jenazah ha ada apa?"Ujar Chinta mengangkat panggilan daripada Marissa.
"We aku keluar tau pergi Genting hehe,Kau masak la dulu mee segera ke apa aku tak masak hehe"balas Marissa.
"Hm mesti dating dengan Fuad ni tadi Hayder kata Fuad pun kat Genting haaa,Takpela aku dah makan kat rumah Datin Anizah.."balas pulak Chinta sambil mengusik Marissa.
"Ish manade aku dengan Fuad!eh dahla aku tutup dulu babay!"terus Marissa menutup panggilan.
Chinta pun sambung menung apalah yang akan jadi bila dia kahwin dengan Hayder..kerana itu bukan sesuatu hajat yang dia inginkan pada umurnya pada waktu ini dia baru 23 tahun..masih banyak cita-cita yang dia ingin capai,Chinta mengerlin jam ditangan sudah menunjukkan pukul 10 malam dia pun keluar dari kereta dan masuk kedalam rumah.
PINTU bilik Hayder diketuk,apabila pintu dibuka ia sosok Datin Anizah sambil membawa secawan Teh..
"Banyak lagi ke kerja tu Hayder?"Datin Anizah mendekati meja kerja Hayder dan meletakkan Secawan Teh diatas meja.
"Bolehla Mommy...kenapa?"Soal Hayder sambil membuat beberapa document..
"Mommy nak cakap something.."Ujar Datin Anizah duduk dihadapan meja kerja Hayder.
"Tentang apa mommy?" Soal Hayder meletakkan pen nya ditepi,bersedia mendengarkan Datin Anizah.
"Mommy nak percepatkan perkahwinan kamu dan Chinta ye? kalau boleh lagi 2 minggu ye?hantaran pelamin apa semua mommy dah settlekan ye"
Ujar Datin Anizah.."Hayder ikut je mommy..nak bantah pun tak boleh kan? Hayder tetap kena kahwin dengan dia.."Jawab Hayder penuh Redho sambil teguk air teh yang suam.
"Kalau macamtu besok Hayder cakap dengan Chinta ye? Besok mommy takde mommy pergi meeting,Ok lah jangan tidur lewat!" Datin Anizah keluar dari bilik Hayder.
Hayder meletakkan pen di sisi ia membalikkan kerusi dan badannya kearah koridor,ia melihat pemandangan pada malam hari,cantik....cantik macam bakal bini dia nanti..
TEPAT pada pukul 8 pagi Chinta sampai ditempat kerjanya tapi masih awal jadi dia pergi ke Cafe terdekat untuk sarapan lagipun dia masuk kerja pukul 9 so sempatla kan dia harini tidak datang bersama Marissa katanya pergi tempat lain dulu..
Chinta berjalan kearah Cafe yang ingin dia kunjungi tiba tiba dia ternampak Marissa dan Fuad didalam Cafe.
"Ooooo ini ye tempat lain kauu Marissa...."Chinta masuk kedalam Cafe dan menarik kerusi ditepi Marissa.
"Eh kau buat apa kat sini?err" Terkejut Marissa dibuatnya kedatangan Chinta secara tiba tiba.
"Ohh kat sini ye korang!ooo" ujar Chinta sambil mencubit cubit Marissa.
"Hehe eh kau pergilah order dulu aku dengan Fuad dah order dah makanan."Lantas Marissa menukar topic.
"Wah tukar topic nampak! Takpela aku pergi order dulu eh" Chinta bangun dari kerusi dan pergi mengambil pesanan di kaunter,Tiba-tiba ada sosok tubuh dibelakangnya ia membalikkan badan tau tau Hayder didepannya.
"Aik macam mana hang kat sini pulak"ujar Chinta ketika sedang menunggu pesanan nya siap.
"Bakal isteri ku this cafe not your ok?Move." Hayder menolak Chinta ketepi hampir terjatuh gadis tu dahla badannya kecik ditolak pula oleh badan tegap macam Hayder ni.
Chinta dengan tahan malu ia mengambil pesanan nya dan kembali duduk bersama Marissa dan Fuad.
Tau tau Hayder duduk didepannya sebelah Fuad."Eh banyak banyak tempat sini jugak kau nak duduk kan?" Ujar Chinta
"Sukahati aku la ada kawan aku kat sini,ha asal bukan kau je pergi duduk tempat lain?"balas Hayder
"Eh because in here my friends to ok!"balas pula Chinta sambil menyuapkan pancake ke dalam mulutnya."Eh sudahla korang ni benci benci nanti kahwin baru tahu!"ucap Fuad niat mengusik.
Marissa dan Fuad hanya tertawa tapi tidak dengan mereka berdua."Memang nak kahwin pun minggu depan.."Dengan tenang Hayder menjawab gurauwan tersebut.
"Waw seriusly?! Chinta?kau tak bagi tau aku pun?Omg Congrast!" ucap Marissa sambil memandang Chinta.
"Huh?!minggu depan?bukan ke lagi 1 bulan?! Harini dah Selasa kot!" Soal Chinta dengan terkejut akan pengungkapan dari Hayder.
"Ye mommy suruh cepatkan nak buat macam mana."dengan tenang je Hayder jawab?
YOU ARE READING
CHINTA ADRIANA UNTUK MEGAT HAYDER
RomancePenulis | Nysraa | Kisah Chinta & Megat Mereka adalah Cousin semasa kecil dan megat mempunyai perasaan terhadap Chinta adakah dia dapat meluluhkan hati gadis itu??? | MEGAT HAYDER | Seorang Lelaki yang Kaya Sombong dan mempunyai alergic terhadap pe...