BAB 6

5 1 0
                                    

Chinta membawa dulang yang terisi makanan tengahari dan minuman yang disediakan oleh Puan Anizah ia dengan rasa kesal dengan diri sendiri terus ke bilik Hayder.

*tok tok tok

"Hayder boleh aku masuk?"Soal Chinta berada didepan pintu bilik Hayder lalu pintu perlahan lahan dibuka oleh hayder dengan tangannya berbalut luka memandang tenang kearah gadis itu.

Chinta meletakkan dulang makanan itu diatas meja kerja Hayder yang berada disebelah koridor.

"Mommy suruh kau makan sikit sebabtu aku tolong hantar.."Perlahan Chinta berpatah
Hayder masih berdiri di tepi pintu dan perlahan menutup pintu itu dan mengunci nya

Chinta bertoleh kepintu untuk keluar tetapi Hayder menahannya.

"Eh tepi la orang nak keluar ni!"Chinta mendongak melihat Hayder yang pandang dingin terhadapnya.

Hayder berjalan ke arah katilnya dengan tenang dan melabuhkan punggung di tepi birai katil.

"Kau taknak cakap apa apa?" Soal Hayder.
"Cakap apa? Aku ada salah ke?" Jawab Chinta dengan lagaknye.

Hayder bangun dari katilnya dan merapat ke arah Chinta yang masih berdiri di hadapan nya ia terus mendekati Chinta dan Chinta Akhirnya bertemu tembok bahawa dia sudah tidak boleh berundur lagi.
Hayder memandang Chinta dengan dingin.

"Eh apa ni tepi la!"Ujar Chinta

"Can u shut up Darling?" Jawab Hayder sambil senyum sinis.

Chinta dengan penuh muka terkejut apabila perkataan itu didengari oleh nya.

"Ok ok aku mintak maaf pasal haritu yang pasal Michael tu,aku salah sebab tu tangan kau luka...ok dah boleh berundur sikit?"
Soal Chinta yang terlihat cemas apabila tubuh Hayder yang gagah itu makin mendekati dirinya yang berbadan kecik seperti batang kayu itu.

Hayder berundur lalu duduk di birai katil sambil menyuruh Chinta untuk menyuapkan dia bubur yang disediakan oleh Mommynya.
Chinta dengan penuh pasrah menyuap Hayder sambil buat muka menyampah disebalik itu ada Hayder yang senyum sendiri.

________________________________

"Chintaaa!"Ujar Puan Anizah
Chinta yang berada didalam bilik Hayder berdua duaan pun bergegas keluar dari bilik tersebut sampai tertolak nya si Hayder.

"Ye mommy kenapa?" Jawab Chinta penuh lembut
Dia mengerling Hayder yang berada disisinya

"Ada benda mommy nak cakap dengan kamu ni..Hayder ngan Chinta duduk dulu" Ucap Puan Anizah...

CHINTA ADRIANA UNTUK MEGAT HAYDERWhere stories live. Discover now