TELEFON BIMBIT Hayder berbunyi sangat deras apabila menerima panggilan dari Datin Anizah ia terus bergegas mengambilnya setelah keluar daripada tandas.
"Hello mommy yes?"Soal Hayder
"Hayder dah pergi belum fitting baju dengan Chinta?"Soal Datin Anizah
"Eeer Dah la kenapa mommy?"Jawab gagap Hayder"Hayder jangan menipu mommy hayder ,pelayan kedai tu bagitau yang Hayder takde pun masa Chinta pergi tadi!"Tegas Datin Anizah.
Hayder mengetap bibir serta menelan
air liur."Er yelah mommy sorry..Hayder bukannya apa tadi Hayder sibuk lepastu dia kata dia pergi dengan Anna Marissa kawan dia..sorry mommy" Jujur Hayder kepada Datin Anizah,Hayder tau susah untuk menipu Datin Anizah.
"Hayder..! Hayder..! Kenapa biarkan Chinta pergi macamtu ?!Hayder pun tau apa yang jadi kebelakangan ni! Mommy suruh Hayder pergi bukan saja saja Megat Hayder Bin Megat Hayden Malik! Mommy suruh kamu jaga Chinta...Kalau jadi apa apa kat dia?macammana?! Sekarang kmu pergi"
Bebel lagi Datin Anizah kepada Megat Hayder ni
Marah betul Datin Anizah pada Megat.Hayder tanpa membantah perintah ibunya tepat pada 5.30 petang pun terus bertolak ke Kedai yang dikunjungi Chinta untuk fitting baju.
TEPAT pukul 6.30 petang Chinta dan Anna pun bercadang untuk pulang kerumah masing masing memandangkan hari sudah gelap.
"aku balik dulu eh Thankyou teman harini" Melambai kan tangan pada Marissa yang baru sahaja beredar dari keretanya.
Baru sahaja Gadis itu hendak masuk kedalam kereta tiba tiba tangannya ditarik oleh seseorang.
TEPAT pada pukul 7.15 petang Megat Hayder sampai di Butik yang dikunjungin Chinta pada petang tadi.
"Selamat Datang Encik Hayd-"Tidak sempat pelayan butik itu menghabiskan ayatnya di potong oleh Hayder.
"Mana Chinta?" Hayder bertanya dengan keadaan tercungap-cungap.
"Err Cik Chinta Adriana petang tadi dah keluar Encik Hayder ...."Jawab pelayan butik tersebut.
"Lepastu dia pergi mana?!"Hayder bertanya lagi.
"Saya nampak Cik Chinta dengan seorang perempuan pergi ke Cafe Salon Dhu Chocolate...Mungkin kawan Cik Chinta..Kenapa ya Encik Hayder?" membalas pelayan butik tersebut dengan penuh tanda tanya.
"Ooh oklah Terima Kasih.."ujar Hayder lalu bergegas pergi mencari gadis itu di Cafe yang dikatakan oleh pelayan butik tersebut.
Sesampai sahaja Hayder di Cafe Salon Dhu Chocolate ia melihat keliling Cafe itu tapi tidak nampak sosok Gadis itu terus ia ke Kaunter Cafe.
"Arr Excuse me? Do you see a girl in a blue shirt and dark blue hijab near here?" Tanya Hayder kepada pelayan di kaunter Cafe tersebut.
"Ohh Hi! Um maybe i see he has gone out maybe with his friend wearing a soft pink hijab and a pink shirt sir" jawab pelayan wanita tersebut sambil tersenyum pada Hayder.
"then where did he go?"Hayder menanyakan lagi pada pelayan wanita tersebut.
"I saw the woman wearing a dark blue hijab had gone to the car park but her friend wearing a soft pink hijab had already entered one of the shops in the area I think.."Jawab lagi pelayan wanita itu.
"Oh Thankyou so much!" Hayder bergegas berlalu pergi,tidak sempat pelayan wanita itu mau mengambil nombor telefon nya.
Semasa Hayder mencari Chinta ia menemukan Kereta BMW milik Chinta ia pun melihat kedalam kereta itu dan langsung tidak menampakan sosok Gadis itu. Hayder pun melihat lihat area disitu manatahu ia dengan Marissa.
Tiba-Tiba ia melihat Marissa yang sedang berjalan menuju ketempat parking keretanya,ia pun bergegas berlari kearah Marissa sebelum Marissa memasuki kedalam kereta.
"Marissa Wait!"Halang Hayder sebelum Marissa sempat memasuki kedalam perut keretannya.
"Whats Wrong?"Soal Marissa tertanya-tanya.
"Chinta ada dengan kau tak?sebab aku tengok dia takde dalam kereta."Soal Hayder tercungap-cungap mengambil nafas.
"Umm takde pulak kenapa?"Soal Marissa tertanya-tanya.
"Dia tak balik lagi barua,sebab tu aku tanya kau haih mana dia ni.."kesal Hayder
"Hai guys apa korang buat kat sini?" Ujar Chinta tiba tiba ada dekat situ,buat risau aje
"Ha!Kau pergi mana?!Risau aku tau tak?!"Hayder mengengam kedua bahu Chinta sambil menatapnya.
"Umm aku takde pergi mana mana,tadi ada orang tarik tangan aku lah rupa rupanya dia nak promote Cheescake Matcha ,lepas lah sakit tau tak!"
Jela Chinta pada Hayder dengan tanda tanya kenapa Hayder begitu risau kepadanya?sebelum ni takdela sampai macam ni .Hayder menghela nafas lega dan melonggarkan genggaman pada bahu gadis itu.
"Kau tau tak Mommy aku risau pasal kau?!" Dia melepaskan genggamannya sambil memarahi gadis tersebut."Ish yela aku mintak maaf..."Maaf Chinta pada Hayder sambil memberikan cheesecake matcha yang dibelinya tadi.
"Dahla jom balik!"Hayder menarik lengan baju Chinta sampai ke keretanya,Marissa yang melihat berdebatan tersebut hanya tahan gelak sahaja.
"Eh kenapa naik kereta kau?kereta aku macam mana...." Soal Chinta bingung.
"Nanti aku suruh driver hantar balik la bak kunci kereta kau"Ujar Hayder menghulurkan tangan untuk mengambil kunci kereta.
Chinta yang mendengarkannya terus meletakkan kunci kereta di atas telapak tangan Hayder."Dah pergi masuk."arah Hayder menyuruh Chinta untuk masuk kedalam kereta.
Mendengar arahan tersebut Chinta tanpa bercakap banyak terus masuk kedalam kereta milik Hayder dan duduk di bahagian sebelah driver.
"Asal kau berpeluh je ni kau buat apa tadi?"Soal Gadis itu.
"Eih pakek nanya lak cari kau lah tadi"jawab Hayder sambil memandu kereta."Ish orang tanya jew.."Ujar Chinta dan dia kembali diam.
Suasana didalam kereta sunyi tanpa sebarang suara sampailah terlintas soalan diminda Hayder.
'Macam mana lah kalau terjadi sesuatu pada dia ni tadi..'Hayder mengerling Chinta disisi yang sudah tertidur beberapa saat.
••••
YOU ARE READING
CHINTA ADRIANA UNTUK MEGAT HAYDER
RomancePenulis | Nysraa | Kisah Chinta & Megat Mereka adalah Cousin semasa kecil dan megat mempunyai perasaan terhadap Chinta adakah dia dapat meluluhkan hati gadis itu??? | MEGAT HAYDER | Seorang Lelaki yang Kaya Sombong dan mempunyai alergic terhadap pe...