Trimorphis: Hekate

44 20 0
                                    

Üyelerimizin, 35white_rose'un kitabı olan Trimorphis Hekate için yaptığı yorumlar:

🔹Nuran_Tetik:

Kitabın açıklaması: Ben kitabın açıklamasını çok beğendim. Tüm karakterler için ayrı ayrı, "Kaybettiği şeyleri sonunda alacak mı? Peki ya bunun savaşını nasıl verecekler?" diye düşünmeme sebep oldu. Bence kitap türünü destekleyen bir kitap açıklaması olmuş.

Kapak: Kapak bence çok özgün. Üzerinde uğraşıldığı belli. Özellikle kapağın renk tonlarını çok beğendim. Taştan heykeller gibi duruyorlar. Bu da direkt aklıma mitolojiyi getirdi ki kitabında bolca mevcut. Kısaca kapak 10/10...

Akıcılık: Bence kitap akıcı değil. Çünkü çok fazla mitolojik karakter var. Ayrıca karakterler bence birden kitaba dahil oldu. Sindiremedim şahsen. Kim kim anlamam biraz uzun sürdü. Özellikle 3. Bölüm olan 'Evren' bölümü beni okurken çok fazla yordu. Ama bunun benim mitolojik karakterler hakkında bilgisizliğiminde oldukça büyük bir etkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca birden fazla kişinin ağzından okuduk. Bu durumda akıcılığı etkileyen faktörler arasında olduğunu düşünüyorum ama kitabın yavaş gitmesini anlayabiliyorum. Bir kere portallar- farklı evrenlere geçişimiz var. Dönem farklı var. Mitolojik tanrılar ve hikayeleri var. Bu da haliyle ağır bir roman yapıyor. ( Kısacası okumanın zor olması bu kitap için olumsuz bir durum değil :))

Özgünlük: Bu konu hakkında konuşmaya gerek var mı? Hayır hiç sanmıyorum. Özgünlüğün dibine vurmuşsun adeta. Kitap çok geniş bir kitleye hitap ediyor aslında çünkü çok fazla olay barındırıyor içinde. Özgünlükse özgünlük kısaca... (:

Edebi dil: Dönem arası ağız farkını bence çok iyi yakalamışsın. Okurken kitabında en beğendiğim şey buydu sanırım. Betimlemeler falan çok ilginçti. Güçlerini anlatışın... Denizler, ateşler bayıldım.

Yazım kuralları: Bana kalırsa düzenlemen gereken çok yer var. Özellikle u-ü, ı-i, s-ş gibi klavye hataları çok fazla mevcut. Bu bence okur zevkini azaltan bir durum. Bir de sanırım o çizgi studio'dan kaynaklı bir şey ama sayfa düzeni beni çok sinirlendirdi. Bazı aralarda çok fazla boşluk vardı. Bazı aralar da çok az o durumu sevmedim ama dediğim gibi o senden kaynaklı bir şey değil zannımca...

Genel olarak kurgun çok sağlam aksi söylenemez zaten ama okunuşu yavaş. Öyle alalımda bir oturuşta bitirelim denecek bir kitap değil.
Hayal gücün, mitoloji hakkında bilgi birikimin, yazım dilin çok güzeldi. Ben kitabını sevdim ama alışması zor bir kitap bence 4 bölüm okumama rağmen daha tam alışabilmiş değilim açıkcası. Kalemine, emeğine sağlık! 💗

🔹Elentdri:

Merhaba sevgili yazar, kitabın ilk bölümünü okuyamadım, bu yüzden ikinci bölümden başlamak durumunda kaldım. Belki de bu yüzden bazı şeyleri tam oturtamadım aklımda. Ne karakterlere ne olaylara tam anlamıyla odaklanabildim. Umarım ilk bölümü okuyamamış olmak bir şey kaybettirmemiştir.

Kitabın açıklaması merak uyandırıcı olduğu kadar kurguya da çekiyor. Kapağa bayıldım, renkleri olsun bütün halde olsun bence çok güzel. Kurgunun o kasvetli havasını taşıyor.

İkinci bölümün ilk kısmını anlamak zordu. Dediğim gibi bu birinci bölümü okumadığım için olabilir. Paragraflar fazlasıyla uzundu, göz yoracak ve kurgudan koparacak kadar uzun. Fakat betimlemeler beni büyüledi. Anlatım tarzın çok güzel. Benzetmeler ve betimlemeler kurguya akıcılık katmış. Bakış açısının sürekli değişmesine bence akıcılığı bozan unsurlardan biri. Bu okurun kafasını karıştırır, öyle ki senin bile kafan karışmış. "Ben bunu bugün istemiyordu" ve "Odadan bana nefretle karışık bir hüzünle bakıp gitti (burada birinci tekil şahıstan okumuyorduk, beşinci bölüm)" gibi örnekler verebileceğim birkaç yerde bu anlaşılıyor. Diyalog kısımları da biraz karışık geldi açıkçası, örneğin: Seni zeki sanırdım Kinsey, dedi ve ardından devam etti. Ama sordun... (Burada diyalog devam ediyor ama ettiğine dair bir ibare yok.) Senin yazım tarzın olduğunu düşündüğüm için bu konuya fazla yorum yapmak istemiyorum sadece beni biraz rahatsız etti.

Merkür, Kozmonot EleştirileriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin