Kanımın her damlası feda olsun!

35 6 22
                                    

Çanakkale, Türkiye 1951

"Soğanlı menemen de geldi!" Chan bezle tuttuğu sıcak tavayı masaya koyarken Changbin de tüplü televizyondan haberleri seyrediyordu.

"NATO'ya girmişiz gibi görünüyor."

"Bu iyi bir haber! Sonunda bazı şeyler yoluna giriyor."

Tam sıcak ekmeklerini bölmüş kahvaltılarına başlayacaklardı ki telsizden bildiri geldi. Chan hemen telsizi ağzına doğru götürüp, "Buyrun komutanım!" Demişti.

"NATO kanunları gereğince Güney Kore'ye asker gönderilmesi gerekiyor, yanında götüreceğin erleri seç ve bana listesini gönder, bir günün var."

Chan ve Changbin birbirlerine şaşkınca bakarken bu fikire olumlu bakmamışlardı. İkisi de vatanını milletini seven iki yüzbaşı olarak ülkelerini terk etmek istemiyorlardı.

"Reddetme gibi bir lüksümüz ya da imkanımız yok."

Chan kafasını salladı. "Halledeceğim..." diye mırıldanıp kahvaltısına odaklandı.

***
Güney kore, 1951

"Yüzbaşım! Beşinci orduda asker yetersizliği var, saldırı giderek artıyor savunmamız zorlaşıyor."

"Etrafı sorgula, eli silah tutan herkesi cepheye götür!"

"Emredersiniz, yüzbaşım!" Seungmin önünde eğilen çocuğun omzunu sıvazlayıp gönderdi. Savaşa Çin'in de askeri destek vermesiyle daha da zorlanmaya başlamışlardı ama Yüzbaşı Kim Seungmin kararlıydı, vatanını kimseye yedirtmezdi.

"Felix, kuzeyden haber var mı?"

"Abim daha gelemedi. Bugün saldırı iki katına çıktı, kayıplarımız artıyor."

"Cepheye ineceğim."

"Olmaz! Ordunun komuta edilmesi gerekiyor, ölürsen bunu kim yapacak?"

"Askerlerim bu topraklarda can veriyor ise ben burada böyle boş boş duramam Felix."

"Senin görevin..."

"Benim görevim komuta etmekten önce bu topraklardaki birliği, beraberliği savunmaktır. Sonucunda ölüm olacaksa bile kanımın her damlası feda olsun!"

Seungmin daha fazla arkadaşı felix'i dinlemeden cepheye indi. Durum içler acısıydı, düşmanın silahları yenilenmiş adeta füze atar gibi mermi boşaltıyorlardı. Seungmin erlerin yanına eğilip adamları teker teker vurmaya başladı. Çok sürmeden ateş kesilmişti, cephe Seungmin gibi bir yüzbaşına sahip oldukları için şanslıydı.

Sevinçle Felix'in yanına çıkarken telsizden bir bildiri gelmişti: "yardıma Türk askerleri geliyor, tamam!"

***

***

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
For Dormitory, ChanglixHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin