Beberapa bulan kemudian. Tiba hari yang ditunggu - tunggu oleh semua. Hari dimana anak yang ke 5 dari Zayed dan Sofea lahir.
........."ALHAMDULILLAH PUAN SOFEA SELAMAT MELAHIRKAN ANAK LELAKI. TAHNIAH." kata doktor.
"ALHAMDULILLAH" ujar semua serentak.
"NAMPAKNYA NEA JELA PEREMPUAN YA." kata Adreanne. "YOU WILL BE OUR PRINCESS FOREVER" ujar Zayvier. Dia pulang ke Malaysia untuk melihat kelahiran adiknya.
..
"TAHNIAH BRO!" ucap Tuan Azran sambil memeluk Tuan Zayed. "THANK YOU. KAU BILA PULA?" soal Tuan Zayed sambil membalas pelukan Tuan Azran. "CUKUP LA 3 ORANG BRO." jawab Tuan Azran.
"TAHNIAH UNCLE ZAYED" ucap Aryan , Arzyan dan Arina serentak. "THANK YOU GUYS" balas Tuan Zayed.
Arzyan memandang ke arah Adreanne, begitu juga dengan Adreanne.
"tak berubah, masih sama muka dia" kata Adreanne didalam hati.
"masih pendek dan..comel" kata hati Arzyan pula.
Adreanne senyum sekilas. Arzyan hanya membeku.
"HYE AKAK ZAYRNEA!" sapa Arina sambil menarik Adreanne kebahagiaan yang agak sunyi.
Nak gosip pasal Arzyan.
"HYE. ADIK ARZYAN EH?" soal Adreanne. "IYE. NAMA SAYA ARINA FIRYA. AKAK NAK TAHU TAK, ABANG ZYAN TU KAN HARI - SEBUT NAMA AKAK TAU. DIA RINDU AKAK TU" kata Arina. Adreanne dia sebelum senyum. "TAK ADA LAH. AKAK KAN MUSUH DIA. AKAK PINDAH WITHOUT BAYAR HUTANG DIA TU. DIA MARAH LAH" balas Adreanne.
"TAPI-"
"SIAPA KATA KAU MUSUH AKU? SIAPA KATA AKU MARAH KAT KAU?" sergah Arzyan. Adreanne terdiam.
"EH MUMMY PANGGIL LAH. BYE!" kata Arina sebelum pergi. "LEPASKAN LAH RINDU TU" sempat Arina berbisik pada abangnya.
"ER, HYE AWAK" Adreanne berkata.
"AKU INGAT LEPAS BERAPA BULAN NI KAU MAKIN TINGGI. RUPANYA TAK. MASIH PENDEK." kata Arzyan sinis. Adreanne menjeling. "SAYA INGAT LEPAS BERAPA BULAN NI AWAK TU JADI ORANG YANG BERMULUT MANIS. RUPA NYA TAK. SAMA JE MACAM DULU" balas Adreanne. Arzyan terdiam sebelum senyum sinis.
Perlahan - lahan Arzyan mendekati Adreanne. Setapak Arzyan melangkah ke depan setapak Adreanne melangkah kebelakang sehingga bertemu dinding. Arzyan mengepung Adreanne dengan kedua belah tangannya.
"APA NI AWAK. NANTI ORANG NAMPAK!" kata Adreanne sambil cuba menolak Arzyan. Tapi malangnya sedikit pun Arzyan tidak bergerak.
"MACAM MANA KAU TAHU MULUT AKU TAK MANIS? PERNAH RASA KE?" soal Arzyan. Adreanne terdiam.
"TEPI." arah Adreanne. "KALAU AKU TAK NAK?" tanya Arzyan. "SAYA JERIT." jawab Adreanne. "JERIT LA KALAU BERANI." kata Arzyan mencabar Adreanne. "TOL-!!" laju tangan Arzyan menutup mulut Adreanne. Adreanne meronta - ronta. "DIAM LA." kata Arzyan tegas yang mampu membuatkan Adreanne terdiam. Tapi.. Adreanne Zayrnea bukan la seorang yang lemah. Dia mengigit tapak tangan Arzyan yang berada di mulut nya sehingga membuatkan Arzyan mendengus kesakitan.
"ARRGH! SAKIT LA BODOH!" kata Arzyan sambil melepaskan tangannya dari mulut Adreanne. "PADAN MUKA." kata Adreanne. Arzyan memandang Adreanne tajam. "KAU GIGIT AKU? AKU GIGIT KAU KARANG" kata Arzyan. Adreanne menjelir lidah sebelum pergi tinggalkan Arzyan. Arzyan tersenyum nipis melihat Adreanne. Dia kembali memandang tangannya yang berbekas gigitan itu. IPhone dikeluarkan dan gambar diambil.
Simpan buat kenangan.. Firts time kene gigit, dengan crush pula tu.
.
.
.
.
"TAHNIAH SOFEA!" ujar Puan Aiyana.
"TERIMA KASIH TAU DATANG MELAWAT" kata Puan Sofea.
YOU ARE READING
Arzyan Girl | OG
RomanceMuhammad Arzyan Fariz x Nur Adreanne Zayrnea Arzyan - Seorang lelaki yang menyukai juniornya sendiri. Jejaka idaman semua orang. Ramai gadis tergila - gila kan dia. Hati nya kertas seperti batu. Hati nya berubah lembut apabila dia melihat seorang ga...