Back

18 1 3
                                    

2 TAHU KEMUDIAN

"WEI HARINI KAU BALIK KAN?" soal Rihana sambil duduk di sebelah Adreanne yang sedang pakai kasut itu. Nak ke sekolah.

"BOSAN LAH AKU LEPASNI. KAU DAH TAK ADA" kata Rihana. Adreanne senyum nipis. "NANTI AKU DATANG LAH JENGUK KAU." balas Adreanne. "PROMISE?" soal Rihana. "YE PROMISE".

..

"DADDY! UMMI! ZAYDEN PERGI KERJA DULU TAU!" laung Zayden sebelum melangkah keluar. "ZAYDEN, KEJAP!" kata Puan Sofea. "KENAPA UMMI?" soal Zayden sambil memandang Puan Sofea yang sedang mendukung Zayyan.

"ZAYDEN, BAWAK ADIK" pinta Puan Sofea. Zayden menggeleng tidak mahu. "NO. NANTI KARANG DIA NAK SUSU LAH APA LAH. SURUH ZAYDER." kata Zayden. Zayder masih tidur.

Puan Sofea tersenyum. "UMMI DAH SIAP KAN BEG ZAYYAN. SEMUA BARANG DIA ADA DALAM NI. PLEASE ZAYDEN. LAGIPUN HARI NI UMMI ADA MEETING. TAK BOLEH NAK BAWAK DIA KE SEKOLAH." kata Puan Sofea panjang lebar. Zayden mengeluh. "YELAH." kata Zayden sebelum mengambil Zayyan di dukungan Puan Sofea. Puan Sofea tersenyum kemenangan.

Finallh tak paya bawak budak tecik tu.

Puan Sofea hulur beg yang berisi barangan keperluan Zayyan. Zayden menyambut beg tersebut.

~
"LET'S GO, ADIK!" kata Zayen sambil membawa Zayyan ke dalam kedai runcit.

Zayden nak beli air. Lupa pula bawak adik, kene angkut la sekali

 Lupa pula bawak adik, kene angkut la sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"NAK.." kata Zayyan sambil menunjuk aiskrim yang terdapat didalam. peti sejuk di kedai runcit.

"NO ZAYYAN. NANTI UMMI DENGAN DADDY MARAH ABANG KALAU ADIK KENA SELSEMA" kata Zayden. Zayyan sudah mencebik. Berkaca mata bulat Zayyan menahan air mata. Zayden hanya diam sahaja.

Zayden meletakkan Zayyan di seat penumpang sebelah pemandu. Zayyan hanya diam dan menundukkan kepalanya dan bermain dengan kakinya sendiri.

"ADIK

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"ADIK.." panggil Zayden lembut. "NANAK TAWAN ABANG AYDEN! AYYAN NAK ECEKERIM PUN TAK OYEH!" kata Zayyan.

KITA TENGAH MERAJUK NII!!

Zayden senyum nipis. Dia terus focus memandu. Tak nak ganggu Zayyan tu nanti menangis pula.

..

"NE! AKU NAK BAGITAHU SESUATU NI!" jerit Wafiq Irfan. Adreanne terus menoleh kearah Wafiq yang sedang berlari itu. "KENAPA?" soal Adreanne. "HARINI LAST DAY KAU KAN?" soal Wafiq. Adreanne mengangguk. "AKU SEBENARNYA...." kata Wafiq tidak habis. "SEBENARNYA APA?" soal Adreanne. "SEBENARNYA AKU SUKA KAU." kata Wafiq. Jujur. Adreanne terdiam.

"JADI KAU NAK SURUH AKU BUAT APA SEKARANG NI.." balas Adreanne. Awkward lah. Berkerut dahi Wafiq Irfan. "KAU... TAK SUKA AKU KE?" soal Wafiq. Perlahan - lahan Adreanne menggelengkan kepalanya. Wafiq mengeluh. Hancur harapan. "KALAU MACAM TU TAK APALAH. AKU HARAP KITA MASIH BERKAWAN YA?" kata Wafiq. Adreanne mengangguk sebelum senyum nipis.

Rihana yang berada di sebelah Adreanne hanya menjadi seekor nyamuk sahaja.

"HABIS DAH DRAMA?" soal Rihana. Adreanne dan Wafiq diam. "NAMPAKNYA MACAM DAH. JOM NEA" kata Rihana sambil menarik tangan Adreanne mengikut langkahnya.

.
.
.
.

"WELCOME BACK OUR ADREANNE ZAYRNEA!" kata Zayder. Zayvier masih belum tamat pembelajarannya di Korea.

"RINDU NYA RUMAH NI.." kata Adreanne sambil senyum. "KAKAK!" jerit Zayyan. Zayyan berlari ke Adreanne dengan kaki keciknya.

"AWW BABY KAKAK!" kata Adreanne sebelum memeluk satu - satu adiknya itu. Zayyan tersenyum lebar.

"NEA.. DISEBABKAN HARINI NEA BALIK. UMMI DENGAN DADDY ADA BUAT MAKAN - MAKAN SIKIT. KAMI JEMPUT AUNTY AIYANA DENGAN UNCLE AZRAN" kata Tuan Zayed. Adreanne terdiam.

'kalau aunty dengan uncle ada mesti ada tiang lampu tu kan?' kata hatinya sendiri.

"HA! MENGELAMUN DAH! TERBAYANG ARZYAN KE TU??" soal Zayder mengusik. "MANA ADA!" balas Adreanne. Zayden hanya senyum sahaja.

"ZAYYAN. KAKAK NEA ADA BAWAK SOMETHING UNTUK ADIK TAU." kata Adreanne sebelum keluar dari rumah untuk mengambil sesuatu dan masuk semula. Semua terkejut tengok Adreanne sedang menggendong satu anak patung besar.

"FOR YOU ADIK" kata Adreanne kepada Zayyan. Zayyan tersenyum lebar sebelum memeluk patung itu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




















HYE SEMUA! FINALLY AUTHOR UPDATE PULA! BANYAK PART ZAYYAN YER.. MAAF AUTHOR LAMA TAK UPDATE! AUTHOR MAKI BUSY SEKARANG! SORRY YA SEMUA!

Arzyan Girl  | OGWhere stories live. Discover now