"NEA, SIAPA ALIFF?" soal Anis.
"ALIFF TU CUCU KAWAN BAIK NENEK AKU. KITAORANG RAPAT DARI DULU LAGI." terang Adreanne.
"OUH. SO NANTI BESAR KAU ORANG BERDUA KENE KAHWIN LA KAN?" tanya Anis lagi.
"EISH TAK ADALAH. AKU TAK SUKA DIA PUN. KAWAN JE." jawab Adreanne.
"ENTAH - ENTAH DIA SUKA KAU. KITA TAK TAHU HATI DIA KAN" kata Anis.
"TAK ADA MAKNA NYA. KAU NI PANDAI - PANDAI JE." kata Adreanne pula.
"AKU CAKAP JE." balas Anis.
"DAH JOM LA KITA SHOPPING. AKU NAK BELI SOMETHING." ajak Adreanne.
"JOM!"
..
"ISH MANA ABANG ZAYDEN NI!" ujar Adreanne sendiri.
"NEA! MANA ABANG KAU?" soal Anis.
"ENTAH DIA. LAMBAT PULA."
"NEA KA-" bunyi kereta menghentikan percakapan Anis.
"EH IBU AKU DAH SAMPAI! NEA JOM LA NAIK SEKALI DENGAN AKU!" ajak Anis.
Adreanne berfikir sejenak.
"TAK APA LAH. NANTI ABANG ZAYDEN CARI AKU LAH." tolak Adreanne.
"ZAYRNEA! JOM LA IBU HANTAR. TAK APA NANTI ZAYRNEA BAGITAHU LA ZAYDEN." ajak Ibu Anis.
Adreanne sudah terbiasa memanggil ibu Anis dengan panggilan ibu manakala ayah Anis dengan panggilan Ayah.
"TAK APA IBU. NANTI DADDY DENGAN UMMI MARAH ABANG ZAYDEN TAK AMBIK NEA! IT'S OKAY. NEA BOLEH TUNGGU." ujar Adreanne.
Anis dan ibunya hanya mengangguk sebelum pergi.
"BYE ZAYRNEA!!!" laung Anis sebelum pergi.
Adreanne hanya senyum.
Adreanne call ketiga-tiga abangnya malah satu pun tidak dijawab. Berkali - kali call tetapi sama sahaja tidak jawab. Dia call ummi dan daddy nya pun tidak angkat.
*vroom.. (bunyi motor)
" WOI! TERMENUNG APA?" sapa Arzyan.
"AWAK BUAT APA KAT SINI?" soal Adreanne.
"NAK AMBIL KAU LA." jawab Arzyan.
"SIAPA SURUH AWAK AMBIL SAYA? MANA ABANG SAYA?" soal Adreanne lagi.
"ABANG KAU SURUH. ABANG KAU MANA? MANA AKU TAHU. ADA EMERGENCY KUT. DAH JOM LA PANAS NI!" ujar Arzyan.
"ABANG SAYA YANG LAIN MANA? MACAM MANA ABANG SAYA KENAL AWAK? " soal Adreanne lagi.
"EH BANYAK TANYA PULAK MINAH PENDEK NI. KAU NI DAH MENYUSAHKAN AKU TAU, BANYAK TANYA PULA TU. NANTI BALIK KAU TANYA LA ABANG KAU SENDIRI. DAH JOM" kata Arzyan sambil menghulurkan topi keledar.
Adreanne diam.
"SAYA SUSAHKAN AWAK KE? KALAU CENTU BALIK JELA. SAYA BALIK SENDIRI." kata Adreanne.
Arzyan memandang tepat pada mata Adreanne.
"BETUL NI? HAIH ASAL TAK CAKAP DARI TADI." kata Arzyan.
"KAU NAIK GRAB EH? NAK AKU ODER KAN TAK?" soal Arzyan.
"TAK. SAYA SURUH ALIFF DATANG AMBIL. LAGIPUN FAMILY SAYA MEMANG KENAL DIA." ujar Adreanne. Arzyan terdiam. Panas pula hati dengar nama Aliff tu.
"FUCK. KAU NAIK SEKARANG. BALIK DENGAN AKU. AKU HANTAR." arah Arzyan.
"EH TAK APA LAH. AWAK BALIK JE LA." tolak Adreanne.
"KAU NAIK SEBELUM AKU DUKUNG KAU." ugut Arzyan.
Adreanne terdiam.
YOU ARE READING
Arzyan Girl | OG
RomanceMuhammad Arzyan Fariz x Nur Adreanne Zayrnea Arzyan - Seorang lelaki yang menyukai juniornya sendiri. Jejaka idaman semua orang. Ramai gadis tergila - gila kan dia. Hati nya kertas seperti batu. Hati nya berubah lembut apabila dia melihat seorang ga...