"ZAYRNEA, BANGUN. SEKOLAH. " Zayden menepuk perlahan tubuh adiknya. Adreanne hanya mendengus perlahan.
Tak suka betul ada orang kacau kita tidur!!!
"HEY, BANGUN LAH." kejut Zayder lagi. Adreanne tetap tidur.
"BANGUN SEBELUM ABANG CURAH AIR SATU BALDI." tegas Zayder berkata. Laju Adreanne membuka matanya. "KENAPA ABANG?" tanya Adreanne dengan mamai. "KENAPA APA? SEKOLAH KAN. DAH BANGUN. SIAP LEPASTU PERGI SOLAT LEPASTU TURUN BREAKFAST." kata Zayder sebelum melangkah pergi. Adreanne mengeluh.
..
"NEA JANGAN GADUH DEKAT SEKOLAH LAGI TAU" pesan Puan Sofea. Adreanne mengangguk. "TAPI KALAU DIA START DULU UMMI?" soal Adreanne. "BIAR JE. TAK PERLU NAK LAYAN" jawab Puan Sofea. Adreanne mengangguk.
"HARINI SIAPA JAGA ZAYYAN?" soal Tuan Idfy. Zayden dan Zayder terus memandang Puan Sofea. Puan Sofea memandang Zayder sambil senyum sinis. Zayder mengeluh. Zayden senyum lega.
"DAH JOM NEA. NANTI LAMBAT." kata Puan Sofea sambil mendekati suaminya. "SAYA PERGI DULU TAU. ASSALAMMUALAIKUM" kata Puan Sofea sambil salam dan mengucup tangan suaminya. Tuan Idfy pula mengucup dahi isterinya.
"ZAYDEN PERGI DULU" kata Zayden sebelum mengambil barang - barang nya dan melangkah keluar.
"ZAYDER PUN NAK PERGI DAH." kata Zayder pula. "LET'S GO BABY!" kata Zayder sambil mendukung Zayyan dan membawa seperti kapal terbang. Zayyan tersenyum gembira.
..
"ASSALAMUALAIKUM SEMUA. CIKGU ADA SUPRISE HARI NI." kata Puan Sofea.
"SUPRISE APA CIKGU?" soal salah seorang. "MASUKLAH NEA."
Perlahan - lahan kaki Adreanne melangkah masuk ke dalam kelas.
Semua disitu terkejut melihat kedatangan Adreanne.
"WE NEA! RINDU NYA KAU!!" kata Anis sebelum berlari peluk Adreanne. Adreanne senyum dan membalas pelukan tersebut. "YE, AKU PUN RINDU KAU." balas Adreanne.
"OUR TOP 1 TERPALING CANTIK IS BACK!!" jerit Izy Deaysha. "SETUJU! SETUJU!" jerit Shamimia Lya dan Farieen Hayla serentak.
Hayna Arafah , Iffealna Irdeena, Qaisara Ayreen dan Aneesa Aileen hanya menjeling sahaja.
Menyampah lah!
"CANTIK APA NYA? AKU LAGI CANTIK!" kata Hayna Arafah.
Iffealna, Qaisara dan Aileen mengangguk setuju.
"MANA BELI CONFIDENT?" soal Farieen Hayla. "CANTIK? MACAM BERUK JE AKU TENGOK" kata Izy Deaysha pula. "BERUK LAGI CANTIK" sambung Shamimia Lya.
Panas sahaja hati Hayna sekarang ni.
Dia bangun dari duduknya. "EH KAU-" tidak sempat dia berkata suara Puan Sofea mencelah. "DAH. DAH. TAK KISAH LA SIAPA CANTIK KE TAK SEKARANG NI. CIKGU NAK MENGAJAR" kata Puan Sofea tegas.
Jiwa guru displin dah keluar!!
Izy , Farieen dan Shamimia hanya senyum sinis. HAHAHAHA masam muka member tak sempat nak balas!
Anis memeluk lengan Adreanne erat.
"JOM KITA DUDUK!"
.
.Kring!! Loceng dah bunyi! Tiba masa untuk makan!
"DAH KAMU SEMUA BOLEH KELUAR REHAT" kata Puan Sofea sebelum melangkah keluar.
"JOM NEA MAKAN" ajak Anis. Adreanne mengangguk.
"NAK JOIN BOLEH?" soal Izy. "BOLEH JE. MEHLA" jawab Adreanne. Izy , Farieen dan Shamimia melabuhkan punggung di atas kerusi.
"TENGOK LA SIAPA YANG ADA DENGAN KITA SEKARANG NI. ADREANNE ZAYRNEA GUYS! ARZYAN'S GIRL" kata seorang Hayna, Adreanne diam.
Bala dah mai dah...
Hayna sentiasa cemburu dengan Adreanne.
Dia tidak berpuas hati dengan Adreanne kerana setiap kali dia mahu menggedik dengan Arzyan mesti Arzyan cakap "I JUST WANT ADREANNE ZAYRNEA".
Nur Hayna Arafah - ketua/suka arzyan/penyondol
Nur Iffealna Irdeena - kawan Hayna
Nur Qaisara Ayreen - kawan Hayna
Nur Aneesa Aireen - kawan HaynaInila dia gadis ii yang sentiasa tidak puas hati dengan Adreanne.
"KAU NAK APA?" soal Adreanne. Matanya kekal dibuku. Hayna senyum sinis. "AKU NAK KAU JAUHKAN DIRI DARI ARZYAN FARIZ!" kata Hayna tegas. "KAU SIAPA NAK HALANG AKU?" soal Adreanne tidak memandang Hayna. Hayna bengang menahan amarah. "ADAB KAU MANA? TAK RETI NAK PANDANG ORANG KE? MACAM MANA LA ARZYAN BOLEH SUKA KAU" kata Hayna sambil menarik tudung Adreanne.
Adreanne terus bangun dari duduknya. Matanya tajam memandang Hayna. "DAHTU KAU? ADAB MANA TARIK TUDUNG ORANG SESUKA HATI? MACAM NI KE NAK ARZYAN SUKA DIA BALIK. LAMBAT LAGI LA JAWABNYA." balas Adreanne sinis.
"EH KAU JANGAN BIADAB SANGAT EH." kata Iffealna. "HABIS TU KAWAN KAU BIADAB BOLEH PULA?" soal Anis pula. "DIA TAK CAKAP DENGAN KAU LAH!" kata Aileen pula. "LOOK I CARE?" soal Anis sinis.
"TAK PAYA LAH NAK MENGGEDIK DENGAN LELAKI. NAMPAK MURAH TAHU?" kata Shamimia kepada Hayna. Hayna diam.
"APA MASALAH KAU DENGAN AKU SEBENARNYA?" soal Adreanne. "KAU RAMPAS SEGALANYA DARI AKU ADREANNE ZAYRNEA. KAU RAMPAS ARZYAN FARIZ! AKU INGAT BILA KAU DAH BERAMBUS DARI SINI DIA PANDANG AKU! DIA PANDANG EFFORT AKU! TAPI SIKIT PUN DIA TAK KISAH SEBAB DIA HANYA FIKIRKAN KAU SEORANG JE! AKU INGAT KAU HANYA RAMPAS ARZYAN RUPANYA KAU RAMPAS TITTLE PEREMPUAN PALING CANTIK DALAM SEKOLAH NI! MASA KAU TAK ADA DIA ORANG SEMUA PANDANG AKU SEBAB AKU CANTIK. BILA KAU BALIK DIA ORANG SEMUA PANDANG KAU PULA!" ujar Hayna panjang. Tangan dikepal membentuk penumbuk.
" BILA MASA KITA PANDANG DIA? BILA MASA DIA CANTIK? TAK CANTIK PUN KAN? " Izy berbisik dekat Farieen dan Shamimia. Shamimia dan Farieen mengangguk setuju.
Adreanne diam.
" DER, KALAU KAU CANTIK , HATI BAIK SEMUA ORANG AKAN PANDANG KAU. TAPI KALAU CANTIK HATI BUSUK TAK ADA GUNA LA DER." kata Farieen pula." MUKA LAWA TAPI HATI HITAM. NAK MENGGEDIK DENGAN LELAKI. MURAH KE? " soal Adreanne sinis.
Hayna mengambil cawan yang berisi air sirap itu lalu disimbah ke Adreanne. Habis basah baju dan tudung sekolah Adreanne dengan berwarna merah. Semua yang berada disitu terkejut. "WE KAU KENAPA BODOH?!" soal Izy sambil menolak kuat bahu Hayna. Hayna hampir terjatuh kebelakang tapi sempat ditarik oleh kawan - kawannya.
"ITU SEBAB DIA BIADAB SANGAT. DAN ITU SEBAB DIA RAMPAS ARZYAN!" kata Hayna sinis. Adreanne memandang Hayna tajam. "BIADAB? EH KAU YANG BIADAB LAH BODOH!" marah Adreanne. Hayna mengangkat tangannya ingin menampar Adreanne tetapi perbuatan itu terhenti apabila satu suara garau menegur.
"KAU ORANG BUAT APA NI?"
AGAK AGAK KAN.. SIAPA YANG TEGUR TU? JANGAN LUPA VOTE TAU! KOMEN SEKALI!
YOU ARE READING
Arzyan Girl | OG
RomansaMuhammad Arzyan Fariz x Nur Adreanne Zayrnea Arzyan - Seorang lelaki yang menyukai juniornya sendiri. Jejaka idaman semua orang. Ramai gadis tergila - gila kan dia. Hati nya kertas seperti batu. Hati nya berubah lembut apabila dia melihat seorang ga...