POV Charlotte
Ze begonnen allemaal te grijzen naar mij, maar zeiden verder niks meer. Wat ook niet nodig was, want hun gezichten spraken boekdelen. Vervolgens ging ik terug naast hen zitten en begonnen we gewoon terug verder te praten over de Rode Duivels. Dit bleef duren tot de bel ging, dat signaleerde dat de lessen terug gingen beginnen.
Als we naar ons lokaal gaan, merkte ik op dat we nu les hadden van meneer Borms dus gebaarde ik snel naar iedereen dat we op onze steen moesten gaan staan. Hij had ons tijdens de introductieles gewaarschuwd dat we dat moesten doen, want anders mochten we het leslokaal niet binnen. Ik gehoorzaamde hem maar, want ik was eerlijk gezegd een beetje bang van hem. Hij straalt dan ook iets strengs en autoritairs uit.
De les over 'De relaties tussen mensen' leek wel een eeuwigheid te duren. Het was dan ook een heel saaie les en als ik dan verder begin te denken. Bedenk ik me net dat ik deze informatie later toch nooit ga moeten gebruiken. Wat met de meeste onderwerpen zo was die we zagen in de middelbare school.
Na dat hadden een extra lesuur wiskunde, dat was altijd op maandag en donderdag. En wiskunde was al even gemakkelijk en saai als natuurwetenschappen dat we net hadden gekregen van meneer Borms. Tijdens wiskunde zat ik voor de verandering eens naast Jolien. Zij had het wat moeilijk met wiskunde dus hielp ik haar ook een handje met haar oefeningen. Door te helpen als ze vast zat ergens of als ze niet op de juiste oplossing kwam.
Ik had altijd al een aanleg voor de wetenschappelijke of wiskundige vakken in school. Maar laten we alstublieft zwijgen over mijn talen. Je zou denken je eigen taal ken je toch wel, wel dat valt te betwisten in mijn geval. Het kon misschien ook aan het feit liggen dat het al lang geleden was dat ik mijn eigen moedertaal moest gebruiken.
School was dan eindelijk gedaan, gelukkige hadden we nog geen taken of toetsen gekregen dus dat viel al mee. Ik was van plan om zo weinig mogelijk te doen voor school, omdat ik studeren haat. Like wie hou ik voor de gek, ik denk wel dat iedereen dat waarschijnlijk haat.
Vervolgens loop ik richting de fietsenstalling om fiets te nemen. Daarna liep ik met mijn fiets aan de hand samen met Michelle naar haar bushalte. Daar blijf ik samen wachten met haar tot haar bus er was en ze naar huis kon gaan. Als de bus er eindelijk was, gaven we elkaar een knuffel en scheidden onze wegen.
Als ik thuis was aangekomen, zette ik mijn fiets in de garage. Daarna ga ik naar binnen en riep dag naar Marleen, maar ik hoorde niets terug. Dus als ik naar de keuken ging om te zien waar ze zat, zie ik een briefje op de tafel liggen.
Ik ben uit eten met Patrick. Het eten staat in de koelkast. Zet het 5 minuutjes in de microgolfoven
Xxx MarleenIk was voor de zoveelste keer terug alleen thuis en eerlijk gezegd had ik ook niet echt honger dus ben ik gewoon naar boven gegaan zonder te eten. Omdat ik aan mezelf beloofd had zo min mogelijk te studeren voor school, passeer ik mijn kamer en ga ik direct naar de huisbioscoop.
Vervolgens koos ik voor de film: 'Captain America: The winter soldier'. Voordat ik op afspeel ging drukken, heb ik eerst nog wat popcorn gemaakt en een cola genomen uit de minikoelkast. Daarna begon de film met spelen.
Je denkt nu waarschijnlijk wat een gelukzak ik ben, maar alles heeft zijn prijs. Zoals ik mijn vader bijna nooit meer zag, omdat hij meer moest werken dan wat anders. Zoals wat tijd doorbrengen met zijn dochter, maar ja geld is ook belangrijk. Maar geld maakt niet gelukkig. Soms beeld ik me in, hoe mijn leven eruit zou gezien hebben als mijn vader een gewone job had. Of toen mijn moeder er nog was, maar ik kan mij daar niet echt iets van herinneren. Ik beeld me vaak in hoe mijn moeder geweest zou zijn. Met die gedachten zette ik de film uit en ging ik naar mijn kamer om te slapen...
JE LEEST
The Lost brother [herschrijven]
RandomDit verhaal gaat over een meisje genaamd Charlotte. Ze werd vaak gepest op school, omdat ze beter kon voetballen dan sommige jongens in haar klas. Vandaar wil ze opnieuw starten door terug in België te komen wonen. Ze gaat ervoor zorgen dat niemand...