مراجعة سريعة
*___________*
تعرفنا على نور واخها واختها وامها واعز صديقه لها برغم أنهم لسنا بعلم بهم تماما فيوجد الكثير من الأشياء المجهولة لا نعرفها عنهم ونستطيع معرف ذلك مع تسلسل الأحداث .
نور تحب شخص ما مجهول حتى الآن ولا نعلم هاويته أو حتى اسمه إلى الآن ونرمين أيضا تحب شخص أما خالد فهو في عالم أخر مرتبط ب ندى سأعرفكم عليها اليوم تحاول نرمين إقناع نور بأن تحدث اخاها عن حبيبها.
قراءه ممتعة احبائي
""________________________"":ماشي يا نيري....."نعم نيري فهم معتادون على منادية نرمين ب نيري منذ الصغر" بس في حاجات برضو هو يعني مش هيستحمل يسمعها
:نور ما هو مرتبط ب ندى جت عليكي
:مش عارفة هفكر بس ده مش هينقص يعني من حبي ليه ولا هينسيني حبي
:جتك القرف وانتي زيي ومعندكيش كرامه انا وانتي اللي بنحبهم كرفين وبرضو بنحبهم.
نعم ف نور تعشق شخص ما وهو لا يعلم بوجودها في الحياة وكذلك نرمين مع شخص آخر، أصبح كلامهم كله عن المحبوبان حقا أصبحوا مجانين من من طوال كلامهم على احبائهم .
جيد انا الآن اشعر بشعورٍ ما اعتقد أنه الملل نعم جلسة نرمين ونور بها بعض الملل الآن.....دعونا نرى ما داخل الجامعة حتى ينتهوا من حديثهم ويدخلوا المحاضرة.
الكفاترية كانت مليئة بمجموعات من أصدقاء معاً، لكن لفت نظري مجموعة هناك، بها خمسة شباب، كم أود ان اتعرف عليهم حقا،
احد الشباب: يابني كفايه بنات الناس مش لعبه فوق يا أحمد.
أحمد: مش مرتاح بجد مش بحسهم يا مصطفى
شاب آخر: يا عم سيبه تلاقيه واقع في حب جديد حب من اللي بجد ومحيره واكيد كرفاله.
أحمد:انت متخلف يا وليد ما تركز في كلامك انا مش بتاع الجو ده مش انا الي واحده تكرفلي.
"ياالهي من الواضح أن احمد شخص نرجسي يحب نفسه كثيرا ولديه اصدقاء غرباء حقا"
وليد:وايه يعني فاكر نفسك مين يعني انت محسسني أن مفيش منك اتنين.
أحمد:ولا انت فكرني واحد مدلوق زيك بشوف قطة معديه ادوب في دباديبها.
مصطفى: خلاص يا احمد خلاص يا وليد حصل خير
أحمد:حصل خير انت مش سامع بيقو...شده مصطفى بعيد عن باقي المجموعة.
مصطفى:أهدى في ايه لكل ده
أحمد:انت مش شايف بيقول ايه محمد محي الحبيب ده.
مصطفى:ههههه ايه التشبيه ده وبعدين هو حد فيكوا يطول.
أحمد بزفر:مش طالبه هزار على فكرة،
:فيه ايه يا بني وبعدين هو غلط في حاجه ما انت فعلا مدلوق وهي كرفالك.....ثم نظر له نظرة جد...مفيش جديد.
:هو انت يعني في حاجه في دماغك مش طالبه غباء على الصبح ما انت قاعد معايا بقالك تلت ايام شوفت جديد ولا بسيبك تنام مثلا وانزل اقبلها
:في ايه يا حبيبي أهدى اعصابك
أحمد بحزن ويأس في مكان لا يقف فيه الا هو ومصطفى:مش قادر يا مصطفى خلاص تعبت مش عارف حتى اقرب لها ولا انساها وانت عارف ده كويس جبت اخري انا يأست من فكرة أن احنا نكون مع بعض وبقيت مع كل واحدة شويه من كتر فقداني ليها كاني بدور عليها في واحدة تانية وبردوا مفيش فايده.
مصطفى بحزن ويضع يده على كتف صديقه:فعلا عندك حق وكأن بنجري في صحراء ملهاش اول من اخر بجد.
:عارف المشكله في ايه أن هم الاتنين صحاب بطريقة متخلفه يمكن زيي انا وانت يعنى لو واحد وصل للي هو عايزه هيوصل التاني.
:ششش خلاص كفايه يا احمد انا مش قادر اتكلم في الحوار ده تاني بجد.
~______________________~
أنت تقرأ
لا يوجد عنوان لصعوبة الحب... فريدة أحمد
Romanceوبرغم من صعوبة الحب وجروحه سأظل أحبك وستظل بدأخلي رغم كل الآلام والصعوبات فانا لدي ثقة أننا سنكون معا في يوم من الايام في قلبي "اثاره وتشويق من الاخر خشو شوفها"