Beberapa jam pun berlalu, Ariana yang masih ralit membaca wattpadnya itu mengambil keputusan untuk berehat sebentar.
"Eh agak agak Qistina buat apa ye sekarang ni?" Bisik Ariana dengan perlahan dia nampak terpikir akan sesuatu.
Ariana hanya tersengih jahat sebelum mengambil telefon pintarnya itu dan mula menaip sesuatu.
"Qistenerrr oo qistenerr"
- Ariana -
Ariana hanya tersenyum seorang diri apabila membuat keputusan untuk memanggil nama samaran kawan baiknya sorang itu. Info info nama samaran itu berasal dari mana? Senang sahaja sudah tidak lain tidak bukan idea itu berasal dari Taim siapa je tak kenal Taim atau dikenali sebagai Tengku Ahmad Ismail Mu'adzam Shah iaitu anak dari Sultan Pahang dan pemaisuri pahang.
Al kisahnya dimana, Taim pernah memuat naik satu video menunjukkam ia ralit mencoba satu filter dimana filter itu dikenali sebagai "your future wife name" dan disitu la bermulanya gelaran "Qistener" tersebut apabila nama Qistina terpilih dalam senarai nama filter itu dan ia memanggil nama Qistina menjadi slang nya sendiri iaitu "Qistenerr".
"Aperr?"
- Qistina -
Ariana hanya tersenyum dan mula menaip keyboardnya itu.
"Ingat tanak balas dah tadi."
- Ariana -
Sempat lagi Ariana membidas kawannya itu, bab kata pepatah "mengambil kesempatan dalam kesempitan Muahahaha" gelak Ariana perlahan.
"Sorry lerr aku tertido tadi.. hah apa dye?"
- Qistina -
"Tadi kan masa kau dengan Damia lalu depan kelas aku tadi kan.. kau nak tau classmate lelaki aku tengok kau tak lepas mat."
- Ariana -
Ya Ariana tidak bohong apabila dia berkata begitu, memang betul pun yang salah sorang classmate lelakinya itu suka sangat tengok tengok Qistina apabila Qistina dan Damia lalu di depan kelasnya itu.
"Hah ish sapa pulak ni??"
- Qistina -
"Tak silap aku nama dia Izham hah Izham."
- Ariana -
"Eee sape dho esok kau tunjuk kat aku la eh?"
- Qistina -
Ariana hanya menggelengkan kepalanya "ceh ee ee konon tapi nak tau jugak hadehh" gumam Ariana perlahan sebelum menaip keyboardnya itu.
"Ye la ye la apa apa je untuk kawan aku sorang ni."
- Ariana -
"Hehe sayang kau eh takde pape dah kan aku nak keluar nih?"
- Qistina -
"Hah takde pape dah"
- Ariana -
"Okeh babai minah!"
- Qistina -
"Babai peah!!"
- Ariana -
Ariana hanya tersenyum dan ia mengambil keputusan keluar dari apps whattsap itu. Peah? Minah? Hahaha itu la salah satu gelaran kesukaan dorang berdua, kenapa? Nak dipenddekan cerita si Ariana la yang mencadangkan gelaran tersebut, dia "minah" manakala Qistina "Peah" comel kan? Hahaha.
"Eh pukul berapa dah eh?" Gumam Ariana perlahan sebelum melihat ke arah jam.
"Eh dah masuk Asar la." Ariana pun dengan segera bergegas untuk melaksanakan apa yang wajib sebagai seorang umat islam.
Sehabis sahaja menunaikan solat Asar, Ariana memutuskan untuk melakukan rutin seperti biasa sebagai seorang murid iaitu melakukan kerja sekolah yang diberikan oleh cikgunya di sekolah tadi.
[See you soon insyaallah]
- Chapter 4 ✓-
YOU ARE READING
𝐇𝐄𝐑 : 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐞 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐢 .
Genç Kurgu𝐃𝐞𝐥𝐮𝐥𝐮 𝐆𝐢𝐫𝐥 & 𝐇𝐞𝐫 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐞 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐢 . 𝐏𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧𝐞 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥𝐢 ? Itulah gelaran yang diberikan oleh Ariana kepada seorang lelaki yang berjaya membuka semula hatinya yang sudah lama tertutup. Nak dipendekkan cerita "...