Ochtendlicht

1 0 0
                                    

Met een schok werd Blauwpoel wakker van een ruwe tong die over zijn oor raspte. "Gaat het? Je was even weggedommeld!" Spinde Doornvacht.

"I-ik heb een profetie gekregen van Sneeuwvoet!" Hij ging rechtop zitten.

"Die witte kitten is de witte dood!" Zijn zus staarde hem verbaasd aan. "Ik ga Rivierster halen, jij blijft hier!" Ze stond op en sprintte naar de crème kleurige kater.

"Nee stop!" Doornvacht stopte abrupt. "Waarom? Hij kan het toch beter ook weten?" "Nee het is beter zo!" "Oh, oké..."

Die avond daarop ging de clan naar de maanberg- waar tevens ook de maanpoel voor medicijnkatten is- voor een grote vergadering. Toen de Rotsclan het veld opliep zag Blauwpoel dat de twee andere clans er ook waren.

Blauwpoel was blij dat het goed ging met de clans onder elkaar. Ook met de Waterclan en Rotsclan. Hij was het conflict tussen Grijspels en zijn vader al helemaal vergeten.

Hij sprong op een richel bij de andere medicijnkatten; Waterpels en Madeliefsnor, de wit-lichtbruin gevlekte kater was de medicijnkat van Vuurclan.

Hij keek over de open plek, waar de katten van de drie verschillende clans met elkaar samen tongden en verhalen uitwisselden.

Deze plek symboliseerde de grenzen van de drie clans, en Blauwpoel kon er niet aan denken dat dit ooit kapot zou gaan.

Bluepool's Dual Destiny (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu