𝐂𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 𝟑

8.6K 734 34
                                    

𝐇𝐚𝐤 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐲𝐥𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥

𝐇𝐚𝐤 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐲𝐥𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

| Mine |

Aku mencelikkan kelopak mata dengan perlahan, berpinar mataku apabila cahaya menusuk ke dalam kornea mata. Kepala yang terasa memberat menyebabkan tanganku spontan mengusap lembut dahi menggunakan tangan kiri. Baru sahaja aku hendak mengerakkan badan, aku mengaduh sakit apabila terasa ngilu di bahu kananku. Berkerut dahi aku menahan sakit.

"You sleep well, little girl." Suara maskulin seorang lelaki yang bergema di dalam bilik itu menyebabkan aku terus memandang ke satu sudut bilik tersebut. Kelihatan seorang lelaki yang sedang merenung diriku bersama riak wajah yang mendatar, lelaki itu sedang duduk di sofa yang terletak di sudut bilik itu bersama kedua belah lengan kekarnya bersilang pada dada bidang sasanya. Aku mahu bangkit namun terbantut tatkala perit di bahuku menganggu. Aku raba kepalaku, nafas lega aku hela apabila kepalaku masih berbalut dengan tudung. Auratku masih terjaga rapi.

Aku kembali pandang lelaki tersebut. Lelaki itu bersilang kaki dan bersandar dengan gaya santai. Auranya tampak gelap, menakutkan. Kalau nak dihuraikan ketampanannya, aku rasa satu kertas mahjong pun belum tentu cukup. Tapi aku cuba untuk ringkaskan. Rambut hitam pekatnya lebat. Bentuk matanya terlalu menggoda dan iris biru kehijauan itu tersangat cantik. Bagaikan menarik orang lain untuk sentiasa merenung matanya. Bulu matanya lebat, keningnya hitam pekat dan terbentuk sempurna. Hidung? Mancung! Sangat mancung terletak. Bibirnya pula merah bak delima, aku syak dia tidak pernah merokok kerana langsung tidak ada cacat cela warna hitam di situ. Apa yang aku boleh katakan, lelaki ini sangat sempurna.

Aku lihat dia menjungkitkan sebelah keningnya, aura dia bagaikan menusuk jiwa aku! Aku menelan air liur yang terasa berpasir apabila melihat tatapan tajam sepasang iris biru kehijauan milik lelaki tersebut. Lelaki itu diam dan hanya menatapku. Aku kalut melilaukan mata mencari beg aku, buku nota kecil dan juga pensil yang selalu aku guna untuk berkomunikasi dengan orang lain juga aku cari. Di mana? Aku tunduk lihat tubuh aku, sudah berpakaian lain! Lelaki itu yang menukarkannya kah? Biar betul! Bersangka baik Humaira!

Aku pandang lelaki itu, masih menatapku tanpa berbuat apa-apa. Seperti patung pun ada! Aku cuba menggerakkan tangan memberi bahasa isyarat walaupun aku tidak tahu yang dia faham atau tidak. Terawang-awang tanganku di udara cuba memberi isyarat namun yang aku dapat hanya renungan kosongnya.

"Bisu?" Tersentap aku apabila disoal sebegitu. Wajah lelaki itu tidak beriak. Aku menjatuhkan kedua belah tanganku yang berusaha cuba untuk memberi isyarat sebelum mengangguk perlahan. Aku lihat dia diam seketika sebelum dia ambil telefonnya yang berada di atas peha, dia tidak lagi memandangku. Apabila dia menunduk, aku lihat rambut hadapannya turut jatuh di dahi.

"Zariel, podnimat'sya." Aku diam sahaja, bahasa apa yang dia gunakan itu? Kenapa bunyinya terlalu pelik? Sedang aku berfikir, aku terkaku apabila matanya tadi kini sudah merenungku kembali. Entah mengapa aku suka menatap mata itu, tampak sangat cantik dan menenangkan.

𝐌𝐫𝐬. 𝐃𝐲𝐥𝐚𝐧 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥 | 𝐇 Where stories live. Discover now