1

182 16 120
                                    

İzin verirseniz tanıtımı geride bırakarak size Seungmin'in hayatından bahsetmek istiyorum.

Kim Bom-Hae adında bir kadındı annesi. Babası zaten Bom Hae'nin hamile olduğunu öğrenince terk etmişti onları.

Bom Hae Seungmin 3yaşındayken başka bir adama aşık olmuştu. Bu adam ise ilk başta Seungmin'i kabul etmemiş bir kaç ay sonra ise ilişki istediğini söylemişti.

Böylece Kim Bom Hae ve Yi Duk Kwan hızlıca nikah kıyıp aynı evde yaşamaya başlamışlardı.

Tabiki de Seungmin de onların yanındaydı.

Yaşlı adam Bom Hae yokken Seungmin'e çile çektiriyor genç anne gelince ise minik bebeği tehtid edip iyiyi oynuyordu.

Genç anne defalarca biricik oğlunu sokaktan hatta çöp poşeti içinde konteynerın yanında bulmuştu. O da memnun değildi ama eşinin iyi bir baba olabileceği hakkında umudu vardı.

Keşke olmasaydı..

Tanıtımda da söylediğim gibi Seungmin hayatta en sevdiği insanı gözünün önünde kaybedince ve de kaza anında kafasını kaldırım taşına çarpınca olan olmuş geçirdiği kafa travması zeka geriliğine sebep olmuştu

Zeka geriliği ya da bir diğer adıyla mental retardasyon, kişinin becerilerinin, yeteneklerinin yaş ortalamasının altında seyretmesi ve standart eğitim sisteminin gerekliliklerini karşılamada eksiklik yaşanması durumudur.
Zihinsel süreçlerin, çeşitli nedenlerden ötürü gerçekleşememesi ya da kısmi olarak gerçekleşmesine denir.

Zihinsel süreçler arasında; akıl yürütme, dikkat, algı yönetimi, hafıza, sorun çözme, muhakeme gibi yetenekler yer almaktadır. Bu zihinsel süreçlerde, ortalamanın altında ve kronolojik yaşına paralel olmayan performans sergilenmesine mental retardasyon adı verilir.

Yanlış anlaşılmasın unutmamak lazım ki, zeka geriliği bir konudaki beceriksizlik değil, zeka kat sayının düşük olmasıdır.

Genç anne kocası ne kadar gerek yok desede gerekli testleri yaptırmış oğlunun teşhisinin koyulmasını istemişti.

Bir kişiye zeka geriliği tanısı koyulabilmesi için 18 yaşından küçük olması gerekirdi. 18 yaş altındaki birey, iletişim sıkıntıları yaşıyor, kendi ihtiyaçlarını kendi karşılayamıyor, sağlık ve güvenlik konularında yetersiz kalıyorsa, zeka geriliğinden şüphelenilebilir.

Uzmanlar tarafından uygulanan zeka testleri aracılığıyla durum değerlendirilirdi.

Zeka geriliğini ortadan kaldırmak adına doğrudan bir tedavi yöntemi mevcut değildir ancak zeka geriliğinin ortaya çıkaracağı olumsuzlukları indirgemek adına çeşitli yöntemler uygulanabilir. Bunlardan en önemlisi zeka geriliği olan bireyin özel ders almasıdır. Erken uyaran eğitimi ve kişiselleştirilmiş özel eğitimler beraberinde zeka geriliği mevcut kişilerin desteklenmesi gerekir.

Tabiki de Seungmin'in üvey babasının bu kadar parası yoktu. Olsa bile vermezdi ki.

Seungmin kaza gününden sonra sürekli hyungunu istemiş ağlayıp bağırmıştı.

Çocuğun seslerine dayanamayan yaşlı adam ise çocuğu sürükleyerek Minho'nun mezarına götürmüş orada bırakıp eve dönmüştü.

Minik Seungmin olayı kabullenememiş tüm gece bağırmış ağlamış üstüne üzerinde hayatında gördüğü en güzel insanın adı yazan mezarı eşelemişti.

Only Eight /2MinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin