P.O.V Dewi
Als ik de laatste akoorden heb aan geslagen hoor ik een kuch achter me. Ik schrik op en ik kijk achterom. Daar in de deur opening staat een blonde jongen.
Ik schrik. Woooaahh wat doet die gast in mijn huis?! 'klinkt goed!' zegt de blonde jongen. 'Dankje maar ik wil niet onbeleefd zijn hoor.. maare wie da fuq ben je?' vraag ik in een hyper spastisch tempo. 'Drake Collins aangenaam kennis te maken.' Hij komt naar me toe gelopen en geeft me een hand. 'Dewi, Maar hoe.. kom jij het huis binnen?' vraag ik onnozel. 'Vriend van je broer' andwoord hij simpel. Zucht ik erger me nu al aan dat irritante toontje van hem. 'Drake! ik heb cola. kom je?' schreeuwt Rowan, mijn broer vanuit de keuken. 'Later, babe' en hij draait zich om en met een arrogant pasje loopt hij weg. Babe? kom op! wie da fuq denkt hij wel niet dat hij is?! boos. pak ik mijn Samsung galaxy ace en ik ga wat oude foto's van Mijn en mijn oude bff Nina kijken. Zucht ik mis haar echt. Mijn gedachten gaan weer naar Luca. gelijk springen de tranen in mijn ogen. Zal ik maar een whapje naar Milou sturen? jup dat doe ik! snel stuur ik "Hoi! x" naar Milou. Ik krijg niets terug terwijl ze toch gewoon 'online' is. Vaag. Wat voor dag is het morgen? vrijdag.. ohja FUCK! het is morge al vrijdag! De date met louis! OMG ! Als een spastische kip zonder kop ren ik naar boven, naar mijn kamer. Wat voor kleren zal ik morgen aan doen? Snel kijk ik op weer online wat voor een weer het morgen word. Zonnig 22 graden. Skinny met een leuk hempje? Snel hou ik een inne mine mutte ronde en dan kom ik op een setje uit. Een simpele skinny en een t shirt/ hempdje ding.
~‹~‹
Ik lig in mijn bed. Het is half 11. Vanmiddag heb ik nog wat op youtube en google gesurfd voor Louis. Ik ben er achter gekomen dat hij de grappigste van hun is en dat hij de hyper actieve is. Milou heeft nog niets terug geapt. ook heb ik haar nog gebeld maar ze nam niet op . Ze drukte godverdomme weg! MEt Luca is het ook nog steeds niet goed. Verschrikkelijk! Mijn enige vooruitzicht is de date morgen met Louis.
~‹~‹
Na een lange zware dag laat ik me op mijn bed ploffen.Vandaag hebben Milou en Luca me voledig genegeert. Luca heeft Milou ook genegeert, maar Milou heeft nog verschillende keren geprobeert om met hem te praten. Dit is echt zo verschrikkelijk lastig! waarom praten ze niet meer met me?! ik snap het gewoon niet! Wat heb ik fout gedaan?! ik snap het niet!
Mijn mobiletje maakt weer een vaag kut geluidje. Dit keer is het een melding van een wekker. Ohja het is 4 uur. Ik kan me klaar gaan maken vor de date. Ik trek mijn kleren aan. Ik grits mijn mobiel en een briefje van 20 euro van mijn vensterbank en prop die in mijn broek zak. Geen tas is alleen maar onhandig. Ik doe mijn haar in een losse knot en wat mascara en tadaa. Dewi is klaar!
Ik Ren naar beneden struikel haast over een paar lompe schoenen van Rowan. Rowan hangt weer eens mop de bank met jawel een zak m&m's het is dat ik net mijn tanden heb gepoets ander.. was hij nog lang niet jarig! oke wacht hij is ook pas over 7 maanden jarig maar boeie! Mijn moeder staat in de keuken te koken. ohjah ik ben haar nog vergeten te zeggen dat ik een afspraak heb. 'Maham ik eet niet mee. Ik heb met een vriend afgesproken.' zeg ik zo neutraal en serieus mogelijk. 'Zozo een jongen?' roept Rowan vanaf de bank. LUI VARKEN! 'Jup een jongen ja.' Zeg ik. 'Date of gewoon?' vraagt mijn moeder. 'Gewoon.' Lieg ik. ik zie dat mijn moeder haar mond open doet om wat te zeggen.
*PRING* De deurbel gaat. Zucht al weer gered door de bel. Snel grits ik mijn piloten zonne bril van het tafeltje af en ik loop naar de deur. 'Hooi!' zeg ik als ik de deur open. Louis heeft een streepjes tshirt en een rode broek aan. Staat echt leuk! 'Hoi! klaar?' ik knik. "doei!' gil ik nog naar Rowan en mijn moeder. 'doei' klinkt er. Samen lopen we naar zijn auto. als een echt gentleman opent hij de deur voor me. 'Dankje' Dan start hij de auto. 'Waar gaan we heen?' vraag ik. 'Jaa dat is een verassing.' zegt hij grijnzend. 'Maar verasingen zijn er om te vertelen.' Zeg ik met een pruilipje en smekende honden ogen. Hij lacht. 'Sorry maar je komt er wel achter. Het is maar een half uurtje rijden'
In dat half uurtje hebben we een heel gesprek. Hij vertelde dat de jongens hem hadden uitgehoord waar hij heen ging maar hij liet niets los. Harry had zelfs gedrijgt met het verbranden van wortel pyjama broek. Toen ik dat hoorde schoot ik in de lach. Hij is wel een beetje gek!
'Zo we zijn er!' Zegt Louis opgewekt als we een groot terein op rijden. Overal lopen paarden. Cool! ik ben dol op paarden! 'Wow!' met open mond kijk ik naar alle mooie paarden. 'Zou je het leuk vinden om te gaan rijden?' vraagt hij verlegen. 'O my god! jaa!' Antoord ik enthousiasth. Muziek en paarden zijn altijd mijn passie geweest. Ik geef hem een knuffel. best onhandig in de auto maar goed. We stappen uit. En lopen richting de receptie van de manege. 'Kan je rijden?' vraagt hij. 'Jup, ik reed in nederland. Ik ha deen verzorg paard. En jij?' 'Nou kijk dat is dus het probleem ik kan het niet' Zegt hij zenuachtig. 'Komt wel goed!'
Als we bij de recptie zijn komt er een vrouw naar ons toe gelopen. 'Hoi! ik ben Sarah, De eigenaaresse van de manege. Jullie hadden paarden gereserveerd op de naam Tomlinson?' vraagt ze. Louis knikt. 'Kom maar mee. Hebben jullie rij ervaring?' vraagt ze. 'Zij wel. Ik niet.' 'Oke. Dit is Valentino. Hij is snel maar erg lief. jullie mogen hem mee nemen en Cupido. Cupido staat daar en is wat druk. Maar erg lief en vriendelijk.' Ze wijst ons de paarden aan en zadelt ze op en verteld nog wat algemene informatie.
"jullie mogen erop.' Zegt ze. OMG Ik moest op Cupido van de vrouw. maar ja waarom moet nou precies cupido 1,86 meter hoog zijn?! Daar kom ik nooit op met mijn 1,65! "jullie redden jullie wel he?' vraagt ze. ja hoor.' Zegt Louis entosiasth. De vrouwe loopt weer naar binnen. Ik probeer op cupido te klimmen maar mislukte pogin numero 1. ik probeer het nog een paar keer, maar alle pogingen mislukken. Ik kijk om. Ook louis is aan het klote om er op te komen. 'Louis moet ik je helpen?' vraag ik. 'Uhm jaa graag. ik ben hier niet zo handig in weet je..' antwoord hij. Snel help ik hem er op. Als hij eindelijk zit verschijnt er een hele grote glimlach op zijn gezicht. Alsof een klein kind een enorme lollie heeft gekregen. 'Wow dit is echt cool!' zegt hij. 'Jup' Glimlach ik. Oke nu moet ik nog. Ik probeer het nog een paar keer. Tot dat ik het op geef. Was die vrouw maar nooit naar binnen gegaan. Er loopt een staljongen langs. 'Ehm hooi. Kun je me misschine helpen.. Ik kom niet op Het paard.' Zeg ik blosend. want tja eigenlijk is het ook wel schamend. 'Ja hoor' Hij helpt me op Cupido. Als hij me optild lijkt het wel of dat louis eventjes een jarloerse blik in zijn ogen krijgt. maar ik heb het me vast verbeeld.
Als ik eindelijk ook zit stappen we het terrein af. 'Waar gaan we eigenlijk naar toe?' vraag ik. 'Wat nou als ik zeg dat het een verrasing is?' zegt hij met een grijns. 'Dan ga ik je slaan.' 'Doe je best' grijnst hij. Ik probeer hem zachtjes te slaan maar hij ontwijkt me. We praten nog een tijdje. Uiteindelijk komen we in een stuk bos terecht.
-------------------------------
tadaa.. ik ha deventjes zin om te schrijven wat vinden jullie ervan?
nu louis er in voor komt is het veel leuker om te schrijven!
BIJNA DUIZEND LEZERS!! THANK YOU GUYS!!
5 votes voor chapter 10?
meisje aan de zijkant is Dewi met gestijld haar. EN dewi ziet er ook wat minder bitchie uit.. veel minder bitchie..
xx
YOU ARE READING
Tell me a lie ft. Louis Tomlinson
FanfictionTell me a lie Gaat over Dewi. dewi heeft een verleden wat niemand wil. Haar verleden speelt een grote rol bij haar toekomst.