P.O.V Dewi
~Die zelfde dag mar dan tijdens de les wiskunde~
'Wie kan deze som oplossen?' Vraagt de wiskunde docent. Zucht. Dit is echt saai. Gelukkig zit Sean naast me anders zou ik deze les niet overleven. Achter me hoor ik Lotte en Milou opgewonden fluisteren over one direction. 'Louis is single he! Elounor heeft het 3 weken geleden uit gemaakt' fluisterd Lotte opgewonden. 'Dewi! Opletten!' Zegt de wiskunde docente streng, met de nadruk op opletten. 'Ja mevrouw wilburgh' zeg ik braaf.
'Vind jij mevrouw Wilburgh ook zo veel op een pinquin lijken?' Vraagt sean fluisterend. Ik schiet in de lach. 'Jaa' hik ik. 'DEWI! Kappen! Laatste waarschuwing of je gaat eruit!' Schreeuwt ze. Ik zucht.
Luca, die voor in de klas zit, gooit een propje naar me. Behendig vang ik het. "Wat vroeg sean?" Staat er op. "Zeg ik je later wel." Schrijf ik terug. Als mevrouw Wilburgh zich omdraait om iets op het bord te schrijven gooi ik het briefje terug. Oeps mis. Het briefje land vlak voor de voeten van mevrouw Wlburgh. Kut! Mevrouw Wilburgh draait zich om en ziet het propje. 'WIE gooide die?' Vraagt ze kwaad. Aarzelend steek ik mijn hand op. 'ER UIT!' Gilt ze. Wat hou ik toch van haar, niet dus. Mokkend pak ik mijn spullen en loop de deur uit. Ik zwaai nog even naar Sean. 'Dewi!' Zegt mevrouw wilburgh streng en snel verlaat ik de klas.
Weet je eigenlijk ben ik best wel een probleemkind, want tja elke dag er uit worden gestuurd is niet niets.. Onder weg naar Johannah om me te melden pak ik snel een maltezer uit mijn kluisje. Jaaa ik heb maltezers in me kluisje! Zo lekker! Daarna loop ik naar johannah's ruimte.
Ik hoor stemmen. Ik klop. 'Binnen' hoor ik johannah zeggen. Ik loop naar binnen. Er zitten nog 5 mensen aan de 'strafwerk' tafel. 'Hooi dewi!' Zegt er een. Ik haal mijn wenkbrouwen op en draai me om te kijken wie dat zei. Het was niall. 'Hoi!' Zeg ik tegen hem en eigenlijk ook tegen de rest. 'En Dewi ben je er alweer uitgestuurd?' Vraagt johannah. 'Jep.' 'Vertel?' Vraagt ze. 'Ehm nou Zon vriend zij iets tegen me waaroor ik moet lachen en ik iets door de klas schreeuwde. Toen waarschuwde ze me voor de 2 de keer. En toen gooide zon andere gast een propje en dat moet ik beantwoorden dus gooide ik hem terug alleen toe belande ie voor de voeten van mevrouw wilburgh.' Zeg ik. 'En wat zei die ene waardoor je. Zo hard moest lachen?' Vraagt Johannah nieuwschierig. Weer schiet ik in de lach. 'Niets hoor' zeg ik. 'Ooehhh heb je lovers??' Vraagt, geloof ik , louis. Wacht ik ken die louis ergens van. 'Nope! Hij vroeg of ik mevrouw wilburgh ook zo op een pinquin vond lijken. Vanwegen haar waggel loopje' zeg ik. Johannah grinnikt. 'Wat ben je toch een probleemkind.' Zegt ze. 'Nou bedankt' zeg ik nep beledigd. 'Op mijn bureau ligt strafwerk. Pak dat maar en kom het maar aan de tafel maken' zegt Johannah. Ik loop naar het bureau en pak een blaadje met strafwerk.
Net als ik me wil omdraaien valt mijn oog op de foto met de jongen. Die lijkt verdacht veel op louis. Ik kijk een paar keer naar louis en dan naar de foto. 'Is er iets?' Vraagt louis. 'Uhm bij jij dat op die foto?' Vraag ik. 'Welke foto?' Louis staat op en komt naast me staan. 'Jep, MAHAM waarom nou precies deze foto?! Deze is kei lelijk!' Zegt louis. Wacht louis is dus de zoon van Johannah? 'Aawh ik vind hem wel schattig' zeg ik. 'Zeg dat alstjeblieft nooit meer!' Zegt louis ik grinnik.
Dan ga ik aan de tafel strafwerk zitten maken. Maar ik snap er dus niets van. Het enige wat ik begrijp is dat het wiskunde is. ik kijk naar buiten. He je hebt vanaf hier uitzicht op het de sportvelden waar lichemelijke opvoeding word gegeven. Deeewii focus je op de wiskunde sommen. Ik zucht 'Lukt het?' Vraagt Johannah. 'Nope, ik begrijp er dus helemaal niets van' zeg ik zuchtend. 'Welk vak?' Vraagt Zayn. 'Wiskunde' antwoord ik. 'Ik ben wiskunde nerd! Ik help je wel' zwgt louis enthosiasth. 'Boo je bent helemaal geen wiskunde nerd...' Zegt liam. ' boeit niet.' Zegt louis. louis komt maast me zitten en kijkt naar de sommen en helpt me. Na een kwartiertje snap ik het. 'Dankje dankje dankje!' Zeg ik. 'Graag gedaan. Uw persoonlijke wiskunde nerd wikt u graag van dienst zijn.' Zegt louis. Ik grinnik. 'Je doet toch wel mee met de talenten schow toch??' Vraagt niall. 'Uhhmm.. ' aarzel ik. 'Je moet het echt doen! Je betn echt kei goed!' Zegt zayn. 'Ja ' vallen de andere hem bij. 'Uhm liever niet. Want ik heb plankenkoorts. En ik zing kei lelijk en ik hou niet van zingen, redenen genoeg om het niet te doen he?' Zeg ik. 'Ja maar...' 'Ik durf niet.' 'Warneer is dat intervieuw van morgen nou?' Vraagt louis. Thank you louis! Ik hou van je! 'Uhhm om half 1' antwoord liam.
'TRINTRANGTRONG' de bel gaat. 'Ik ga. Heel erg bedankt voor alles. ' zeg ik. Als ik wil opstaan voel ik Louis hand heel ongemerkt iets in mijn hand , die op mijn schoot ligt, schuiven. Ik kijk naar zijn gezicht en hij gebaard dat ik niets moet zeggen. Ik vervrommel het papiertje en stop het in me broekzak. Snel neem ik afscheid van iedereen en loop de gang op.
As de deur dicht is haal ik het papiertje uit mijn zak en begin het te lezen
" call me 06********
Xx lou "
:D :D :D :D
OMG THX VOOR ALLE VOTES EN REACTIES! Ik had echt niet verwacht dat het zo snel zal komen!
Ik heb al 300 freaking coole lezers!!!
Yeaahhh i love you!
Voor het volgende hoofdstuk 6 votes? En 4 reacties??
Dit hoofdstuk is opgedragen aan @pannenkoekk. Omdat ze cool is!
Xx
Ps. HAHAHA IK BEN EEN BEETJE DRUK I IK MOEST NABLIJVEN!! Oehhh ik ben stout xD
YOU ARE READING
Tell me a lie ft. Louis Tomlinson
Fiksi PenggemarTell me a lie Gaat over Dewi. dewi heeft een verleden wat niemand wil. Haar verleden speelt een grote rol bij haar toekomst.