3. Ders

93 7 19
                                    

"Sana o çocuk kimdi dedim!"

Annem öfkeyle bağırdı. Dudaklarım titreyerek cevap verdim.

"Arkadaşım."

"Başlarım arkadaşına! İlk günden erkeklere sürtmeye mi başladın!?"

"O sadece arkadaşım!"

"Çekse kenara, sana bir şey yapsa ne yapacaksın?"

"Öyle bir şey olsa da umrunda olacak mı?"

Bunu söyledikten sonra üst kata, odama giden merdivenlere yöneldim.

"Keşke biri seni öldürüp atsa da kurtulsam senden!"

Annem bunu söyleyince gözlerim doldu. Sesim titreyerek karşılık verdim.

"Keşke..!"

Son lafımı söyledikten sonra koşar adım merdivenleri çıktım ve odama girdiğim gibi kapıyı kapattım.

Annem beni neden sevmiyordu?

Kapının dibinde oturdum. Yanaklarımdan süzülen yaşları silip telefonumu çıkardım.

Siz
Petra, müsait misiniz?

Karım🥰
Evet, bir şey mi oldu?

Siz
Yine annemle kavga ettik.

Size gelebilir miyim?

Karım🥰
Tabi gel.

Yazışmayı kapatıp telefonumu çantama geri koydum. Çantama bir iki parça kıyafet koyduktan sonra omzuma asıp odadan çıktım.

Merdivenleri inerken gene annemin sesini duydum.

"Nereye gidiyorsun yine?"

Ona cevap vermeyip dış kapıdan çıktım. Kapıyı kapatmama rağmen arkamdan bağırdığını duyuyordum ama söylediklerini anlamıyordum. Onu duymazdan gelip yürümeye başladım.

Petra, kocası Oluo ile bizim mahallede yaşıyordu. Evi bizimkine yakındı. Üniversite sınavına üç kez girmiş ama istediği bölümü bir türlü tutturamayınca Oluo ile evlenmişti. Annemle kavga ettiğimde onun yanına giderdim. Sağ olsunlar, o da eşi de anlayışla karşılayıp derdimi dinlerlerdi. Tabii, Oluo çoğu zaman gidip yatardı ama Petra ile gece boyu konuşmuşluğumuz bile vardı.

Evlerinin önüne geldiğimde titreyen ellerimle kapıyı tıklattım. Kısa bir süre içinde Petra gelip kapıyı açtı.

Petra: Aşkım, iyi misin?

Hange: İyiyim, sadece...

Petra: Ağlamışsın sen, gel, gir içeri.

Petra yüzümdeki koyu renkli çizgilerden ağladığımı anlamıştı.

İçeri girdiğimde Oluo kanepede oturmuş televizyon izliyordu. Petra da kendine kahve yapmış olacak ki kanepenin önündeki büyük sehpada üstü dumanlı bir kupa vardı.

Oluo: Gene senin koca karıyla birbirinize mi girdiniz?

Petra: Kes şu sesini!

Hange: Bu sefer öncekilerden de ağır oldu.

Petra da Oluo da söylediğimi duyunca pür dikkat beni dinlemeye başladılar. Kanepeye yanlarına oturdum ve anlatmaya başladım.

Kadınım {LeviHan} Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin