Evt canlarım bu Bölüm için biraz acele etmek istedim.Biliyorum sizlerde çok merak ediyorsunuz bu kitabı çünkü, gerçek bir hayat hikayesi...
Satır aralarında buluşalım canlarım...
*******
22.04.2022
Şanlıurfada Ramazan ayının bitmesine son 10 gün, regl'ımın 2. günündeyim.
Geçen sene mezun olduğum Gazi Anadolu lisesinden beraber olduğum, eskiden sevdiğim adam Fatih'le,Ramazan'ın başında saçma sapan kıskançlık krizleri yüzünden 3 yıllık ilişkimizi bitirdik.
Kuş kadar hafiflemiştim artık.
Bunun başka sebepleri de var tabi...Akrabalarımız üniversiteyi evlenmeden veya nişanlanmadan daha doğrusu başım bağlanmadan okuyamıyacağımı söylediler.
Bizde düşman yoktur ,akraba vardır...
Eğer başım bağlanmazsa babama laf gelir.ve ben babama laf söyletemem, başını öne eğemem.
Eğer okutursada babama,"kızın ne kadar namuslu olursa olsun bir şerefsiz gelir kaçırır ona zarar verir, namusuna leke sürer " diye korkuturlardı.ve benim eğitim hayatım yarım kalırdı...
Bende bu yüzden beni okutucak,arkamda durucak biriyle evlenmek zorundaydım.
böylelikle akrabalarımızdan ömür boyu kurtulurdum...Evlilik bazen kurtuluştur belki..
amcamın oğluna 15 yaşından beri söz verilmişti.daha doğrusu beşik kertmeydik .amcam, emeklediğim zamanlarda beni çok sevdiği için " reyhan oğlumundur" diyip badimin bir kolunu bıçakla kesmiş.( Beşik kertmede dünür olmak isteyen aileler kızın ailesine beşik yollar. Ama bizde badinin kolu kesilir ve ilerde kanıt olarak nişanı bende denilir).
İlerde amcam vazgeçer deniliyordu ama
Kim gelirse gelsin amcasının oğlu bir kızın önünü keserse o kız kimseye verilmezdi .15 yaşıma geldiğimde 10.sınıf olmama rağmen kimse görücü gelmesin diye önümü kesmişti.ama okulumu okuyacaktım tabikide .
ben istemezsem babam vermezdi. Ve ben istemedim hiç bir zaman.
Ailenin tek kızıydım.aslanlar gibi üç abim vardı.
herşeyden önce babam vermezdi beni.
Kuzenimde aynı şekilde kardeş gibi görüyodu beni.
Babamda 3 yıl boyunca beni vermeyeceğini kesin bir dille söyleyince artık amcamın oğlu kadir de ramazan ayından 4 ay önce evlenmiş hayatına bakmıştı.Amcamın oğlu kadirin , evliliğine sevinemeden 2 gün sonra bu sefer annemin amcasının oğluna söz verildi.
Yani anlayacağınız doğduğum günden beri sözlüydüm.
Annemin amcaları son derece görgülü, medeni insanlardı.
Beni okutucaklarını ,arkamda duracaklarını "yeterki reyhan bizim olsun"diyerek ne kadar istediklerini duyurmuşlardı. Özellikle annesi Hanım teyze beni çok istemişti.( Hanım bayan ismidir).
bense ,oğulları Mustafayı fazla tanımıyor olmama rağmen evlilik insanı olmadığını biliyordum.
Zorla beni istiyorlardı .Mustafa'nın haberi bile yoktu belkide.
Ben evlilik istemiyen ,sorumluluk sahibi olmayan biriyle evlenemezdim.
Mustafa 27 yaşındaydı ama çevredende araştırdığımda göre gerçekten keyfine düşkün,sorumluluk sahibi biri olmadığını yıllardır evlilik istemediğini duydum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YARIM KALANLAR
No FicciónOnlar İmkanlı bir aşkken dünyanın en imkansız olan aşkı ...Mirhan ve Reyhan. Bunu onlara yapanları hiç bir zaman affetmeycektlerdi...