Chapter 10

391 19 1
                                    

POV Sem 

Ik kom fiets naar de plek waar we hebben afgesproken, alleen Valentijn is er al. Ik ben ook misschien wel iets te vroeg, ik parkeer mijn fiets en ondertussen zegt Valentijn "hey" "hey". Ik weet niet hoe ik hem ga uitleggen dat ik eigenlijk mijn hele kledingkast en shit opnieuw moet kopen, like ik ga het niet zomaar tegen hem vertellen. Misschien kan ik hem vertellen dat ik een andere stijl wil? Dat zou wel logisch zijn, alleen dan moet ik wel ook echt een andere stijl dan die ik nu heb nemen. Anders is het niet logisch en dan moet ik daarna nog naar de Kruidvat om nog mijn hygiëne spullen te kopen, ik ga er ook bij staan en hij vraagt aan me "vind je het goed als ik je nog beter leer kennen omdat Emily er nog niet is?" "ja hoor". Het is aardig dat hij het aan me vraagt, hij vraagt "heb je broertjes of zusjes?" "ik heb 1 broer, jij?" De jij komt er onzeker uit, ik vond het ook heel spannend om te vragen maar hij lijkt me een te leuke jongen om niet mee te gaan praten. 

Ik raap al mijn moed bij elkaar en probeer normaal met hem te praten, hij zegt "leuk, ik heb 1 tweelingbroer, 1 broer en 1 zus en 1 zusje". Ik vraag "is dat leuk?" "soms wel en soms niet, mijn broer is muzikant en is vaak op tour dus dat is wat minder leuk omdat ik hem dus niet zo vaak kan zien en je hebt niet heel veel privacy maar verder is het wel super gezellig". Als hij er over praat zie ik de glimlach op zijn gezicht komen, ik vraag "mag ik weten wie je broer is?" het komt zenuwachtig uit mijn mond. Dat is ook wat ik ben, zenuwachtig. Ik ben bang, maar blij tegelijk. Ik wil wegrennen en nooit meer een gesprek voeren met hem, maar ik wil ook bij hem blijven en voor altijd met hem praten. Dat is de reden waarom ik blijf staan, ik denk dat het het beste is als ik nu door blijf praten. 

Hij zegt "ja tuurlijk! Hij heet Harry, hij zit in one direction", ik heb daar wel is een nummer van gehoord en zeg "nice!" daarna ben ik in mijn hoofd aan het bedenken maar ik kan me niet meer precies bedenken wie hij van de 5 is. Ik vraag gespannen "vind je het goed als we daarover praten of wil je ergens anders over praten?" Ik kan op zich wel snappen dat veel mensen daar over praten dus dat het dan stom word om over te praten maar hij zegt "ik vind het goed hoor" ik glimlach en vraag een beetje beschaamd dat ik het niet weet "wie is hij ook al weer?" "wacht ik heb wel een foto", hij pakt zijn telefoon uit zijn zak en begint te zoeken en ik vraag "maar die band is toch Brits? En jij bent Nederlands, maar hij is je broer?" hij heeft de foto gevonden en houd zijn duim op het scherm zodat het niet uitvalt "dat klopt maar mijn vader is brits en mijn moeder is Nederlands en Harry is in Engeland geboren net als mijn zus en daarna zijn we naar Nederland verhuist maar is Harry daar in een band gekomen". 

Dat is op zicht best wel logisch als je er over nadenkt, hij draait zijn telefoon om "dat is Harry". Ik maak een 'oowwh' geluidje, daarna kijk ik naar Valentijn die ook op de foto staat, ze lijken best op elkaar alleen Valentijn heeft blond haar en Harry bruin. Emily komt eraan en parkeert haar fiets naast die van mij, ze zegt overdreven enthousiast "hey!" ik lach en zeg "hey" "hallo" zegt ook Valentijn. Ze zet haar fiets op slot "lets go" we lopen de stad in en we gaan wat winkels in waar we nieuwe kleren voor me kopen, we kopen best wel veel maar ik stop het allemaal in mijn rugzak en Emily had een best grote schoudertas tote bag mee waar ze voor mij kleren instopt en straks met me mee naar Robbie's huis gaat. 

Valentijn is echt zo chill hiermee, hij heeft dus totaal niet gevraagd waarom ik al die kleren opnieuw koop. Emily en Valentijn, zoeken samen setjes uit die ik aan pas en de meeste van de setjes zijn echt leuk. Ik heb wel gezegd dat ik niet zo duur wil, ik bedoel ik mag dan wel de pinpas van Rob hebben maar ik ben niet z'on persoon die nu meteen de duurste dingen ter wereld gaat kopen. Dus we zijn alleen in de h&m voor kleren omdat dat een redelijk goedkope winkel is en ook nog leuke kleding heeft, de meeste broeken die leuk zijn die zijn mij om mijn taille te groot dus dan bind ik er een veter om heem en dat is ook precies wat ik nu elke keer doe waardoor hij gewoon om mijn taille past maar ook wel baggy is. 

Mijn paar converse schoenen die ik voor mijn verjaardag van Robbie heb gekregen passen me nog wel dus die hoef ik niet meer nieuw te kopen. Ik zeg "ik moet alleen nog naar de Kruidvat dan ben ik klaar", ze stemmen er beide mee in en we gaan de Kruidvat binnen waar ik tandpasta en een tandenborstel koop. Ook heb ik een kam nodig dus die pak ik erbij, verder heb ik als het goed is niks nodig. Toch vind ik het nog steeds een wonder hoe Valentijn niet gevraagd heeft waarom ik al deze shit in een keer koop, ik bedoel de meeste mensen kopen volgens mij niet in een keer hun hele kledingkast opnieuw maar doen het in delen. En de meeste mensen kopen ook niet in een keer allerlei hygiëne shit en zo omdat dat meestal niet op dezelfde tijd op is. 

A Big Secret // Bankzitters, mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu