Olli
Kävelen pitkin koulun käytäviä etsien kavereitani. Ja tietty yritän vältellä kiusaajiani, joista yksi sattuu olemaan ihastukseni. Enkä edes tiedä miten niin pääsi käymään. He ovat lukion kakkosia ja minä olen lukion ykkönen. Kaverini Aleksi on myös ykkönen ja Tommi on kakkonen. Paha missä mainitaan sillä minut tönäistään päin kaappeja.
"Pikku Olli yksinään, missä sun ystäväs on?" Kuulen yhden kiusaajani äänen, Nikon. Hän on aloittanut kiusaamiseni yläasteella. Niin on myös Joonas, joka nosti minut paidastani ilmaan. Sitten on se kolmas, Joel. Hän on kiusannut minua ala-asteelta asti. Hän on myös se ihastukseni. Olen yrittänyt tukahduttaa tunteeni monilla tavoilla, mutta ne ei meinaa toimia.
"Älä nyt sentään kurista moista" Joel sanoi nauraen hieman. En itse pystynyt edes hengittämään.
"Laske" Joel sanoi. Tömähdän kipeästi maahan. Minut nostetaan pystyyn ja nostan katsettani ylöspäin, jonka totean virheeksi sillä silmäni katsovat suoraan Joelin silmiin. Hän katselee kasvojani.
"Ei naarmuja, eli saamme kunnian olla ensimmäiset" Joel kertoi ja tiputti minut otteestaan. Ai saakeli, se sattui. Miksi käytävällä ei ole juuri nyt ketään? Normaalisti tämä oisi tynnä oppilaita, mutta nyt se on aikalailla tyhjä. Niko nostaa kätensä ja on lyömässä minua.
"Hei!" Kuuluu huudahdus. Nostan katseeni ylös. Niko ei lyönytkään minua. Huomaan Tommin ja Aleksin tulevan luoksemme.
"Älkää satuttako Ollia" Tommi sanoi. Joel naurahti. Mitä hauskaa tässä nyt muka on? Hän laittoi kädet puuskaan ja astui askeleen lähemmäs Tommia.
"Pitäkää silmänne Ollissa ettei se katoa" Joel sanoi virnistäen ilkikurisesti. Mitä hänellä onkaan mielessään? Joel käveli ihan kiinni minuun ja kyyristy korvani juureen.
"Koulun takana seiskalta" Joel kuiskasi ja lähti ystäviensä kanssa. Jäin vain tuijjottamaan heidän perään. Vaikka hän on kiusaajani niin silti haluaisin hänen kuiskaavan useammin korvaani, tai siis... En halua. Tai mitä mä olen sanomaan, kun minähän todistin jo tunteeni.
"Sattuko suhun?" Hätkähdän Aleksin kysymykseen. Hän ja Tommi olivat siirtyneet luokseni.
"Ei, ei sattunut" Sanoin. Aleksi nyökkäsi ja nappasi minut mukaansa. Lähdimme istumaan sohville ennenkun tunti alkaisi.
-----
"Moi" Sanoin, kun astuin eteiseen.
"Moi, mites koulussa?" Äiti kysyi. Hän on keittiössä tekemässä luultavasti lounasta. Kävelen keittiöön. Pikku siskoni, Olivia, on piirtämässä keittiö pöydän ääressä.
"Ihan hyvin kait" Sanoin.
"Tapahtuko mitään?" Äiti kysyi.
"Ei oikeestaan" Sanoin. Äiti ja isä tietää että minua on kiusattu, mutta olen väittänyt sen loppuneen. He eivät tiedä että minua on hakattu ja tönitty vaan että minua on haukuttu. He tietää ylä aste ajoista, mutten ole halunnut kertoa mitä on lukiossa tapahtunut.
"Mä muuten äiti meen illalla hengailee Tommin ja Aleksin kanssa koululle" Heitin valkoisen valheen. Joelista, Nikosta tai Joonaksesta en sano sanaakaan. Äitihän heidät tuntee.
"Okei, mutta syöt ensin ja teet läksyt" Äiti sanoi.
"Joo, en oo enään ala- tai ylä asteella äiti" Sanoin. Äiti ja iskä käyttäytyy välillä yhä niinkun olisin kolmosella. Enäänei tietty niin kauheesti rajoja ole, mutta silti mun koulu jutuista huolehditaan ja myös että mitä pitää laittaa päälle sään mukaan. Se on rasittavaa.
YOU ARE READING
You & Me // Blind Channel
FanfictionTää kirja sisältää 1-2 luvun pituisia tarinoita, jotka ei liity toisiinsa. Shippejä saa ehdottaa! Tietty munkin piti tällänen alottaa, kun muutkin näitä tekee. Kirja sisältää kaikenlaista sisältöä, joten lukekaa omalla vastuulla. En osaa kirjottaa...