Nuoret vanhemmat

79 5 0
                                    

Joel x Elsa

---------

Joel

Saavuin juuri koulusta kotiin. Avaan rapun oven ja kävelen portaat ylös oikeaan kerrokseen. Miksi musta tuntuu että tuo hissi on aina rikki? No se varmaan on. Saavun oikealle ovelle. Avaan oven avaimilla ja astun sisälle. 

"Moi!" Huudahdin eteisestä. 

Sain potkittua kengät jalasta, kun eteiseen kävelee tyttöystäväni Elsa poikamme Jooan kanssa. Hän on kuukauden ikäinen. 

"Moii" Elsa sanoi.

Riisuin loput ulkovaatteeni pois ja sain Jooan syliini, sillä Elsan piti mennä vessaan. Sain onneksi sain oksennus liinan vai mikä onkaan sillä Jooa buklasi syliini päästyä. Kiitos tästä. Vien pojan olkkariin, jossa on hänen sitteri ja laitan hänet sinne. En vielä oikein ymmärrä kaikkea vauvoihin liittyviä juttuja, mutta kai tämä tästä vielä. Elsa on tehnyt koulu juttuja kotoota käsin sillä hän ei tietenkään raskaana halunnut tulla kouluun kiusaamis kohteeksi eikä hän jaksa vielä tulla sinne, kun ei Elsa ei oikein saa öisin nukuttua, kiitos Jooan. Minä käyn kyllä koulussa ja myös töissä, sillä kyllä me rahaa jostain tarviimme. Käyn siis ihan vain tarjoilijana arkena illalla ja päivällä viikonloppuisin. Ja miksi juuri tarjoilia? Elsa ehdotti sitä ekana vaihtoehtona ja parempaa en ite keksinyt. En halunnut minnekkän päiväkotiin hoitamaan, kun on omakin lapsi, jota täytyy hoitaa. Enkä olisi siihen työhön...

"JOEL!" Elsa huutaa vessassta.

"NO?" Huusin takasin. 

"OTA SE VUOKA POIS UUNISTA!" Elsa huusi. 

"JUU!" Huudahdin vielä takasin ja menin keittiöön. 

Otan pannulapun ja avaan uunin luukun. Nostan vuuan pois ja asetan sen pöydälle. Elsa tulee Jooan kanssa keittiöön. Oisihan hän itsekkin voinut ottaa sen vuuan? No, kiltteyttäni nyt vain. 

"Jaaha, mitäs sä tällä kertaa leivoit?" Kysyin viitaten siihen piirakkaan, joka on vuuassa. 

"Senni ja Krisu tulee käymään" Elsa sanoi. 

"Kiva, pitääks mun lähtee siks aikaa?" Kysyin. 

"Ei tietenkään, toki voit jos haluut" Elsa sanoi. 

"Mitä jos sä jäät niiden tyttöjen kaa kolmistee ja mä lähen Jooan kaa mun äidille?" Kysyin. 

Elsa katsoi mua 'Ootko tosissas' ilmeellä. 

"Oikeesti?" Hän kysyi. 

"Joo joo, mä oon saanut mennä jätkien kaa melkein joka ilta niin sä saat ottaa nyt vapaan tosta riiviöstä ja olla sun frendejes kanssa" Kerroin ja nappasin Jooan omaan syliini. 

"Kiitos, oikeesti" Elsa sanoi. 

"Toki" Sanoin. 

Suutelin Elsaa ja lähdin huoneeseemme hakemaan uuden paidan tälle pikku mestarille. Ei ihan viittis oksennus paidassa lähteä. Ja ei, tää ei oo eka kerta, kun lähden autolla kahdestaan Jooan kanssa. Don't worry...

Yllätyisittekö jos sanoisin että vanhempani erosivat jälleen. Kyllä, se ei toiminut. Nyt vain toivotaan ettei iskä mene takasin Sandran ja Kiiran luokse. Ainii, Sandra ja Kiirakin. Oon käynyt Raahessa muutamiinkin kertoihin ennen Jooan syntymää ja nyt kävimme juuri viikko tai kaksi siellä kaikki yhdessä. Onhan se kiva että heihin on yhä yhteydessä vaikka isä ei seurustelekkaan enään Sandran kanssa. Eikä hän enään ole äitipuoleni mutta Kiira on siskoni. Sandran ja iskän yhteinen seitsemän vuotias tyttö. Hän täytti juuri seitsemän loppu vuodesta. Nythän on helmikuu jo. 

You & Me // Blind ChannelWhere stories live. Discover now