Isäpuoli 1/2

64 4 0
                                    

Joleksi

***
Aleksi

Odotan Joelia, joka on tänään muuttamassa minun ja tyttäreni Adelen luokse. Adele ei ole asiasta niin innoissaan sillä hän ei haluaisi "isäpuolta". Erosin siis Adelen äidin kanssa pari vuotta sitten hyvissä väleissä, mutta Adele on yhä vaikeana asian kanssa. Välillä hän käyttäytyy kun kolme vuotias vaikka onhan tuo jo 14...

Kun kerroin hänelle tästä että Joel muuttaa meille ja hänestä tulisi Adelen ns. Isäpuoli niin hän vain huusi ettei halua isäpuolta ja häipyi huoneeseensa ovet paukkuen. Teinit nyt on sellaisia välillä. Adele on kiltti ja reipas ja harvoin hän on niin vihainen ja allapäin. Puhelimeni alkoi soimaan ja Joelhan sieltä soitti. 

"Moi" Sanoin. 

"Moi, mä oon siin ihan näillä näppäimillä niin ajaks mä suoraan siihen oven eteen vaan jäänkö tien reunaan?" Joel selitti. 

"Aja talon eteen, kunhan ovesta pääsee kulkee, naapurit ei ottais hyvänä jos ovesta ei pääsis" Kerroin. 

Se onkin huono puoli kerrostalossa asumisessa ja naapureissa. Aina jotain valittamista. 

"Okei, mut nähää ihan kohta" Joel sanoi. 

"Okei, oot rakas" Sanoin. 

"Säkin, moikka" Joel sanoi. 

"Moi" Sanoin. 

Tungin puhelimeni farkkujeni takataskuun. Lähdin eteiseen. 

"Joel on kohta täällä! Tuus auttaa kamojen kannossa!" Huusin. 

Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, joten päätin mennä tsekkaamaan tilanteen. Kävelen tyttöni huoneen ovelle, joka on kiinni. Avaan oven. 

"Iskä, sun pitää koputtaa" Adele marisi sängyltään. 

"Ootko sä yhä pyjamassa, nouses ylös ja tuut auttaa Joelin kamojen kanssa kun se kohta tulee" Kerroin. 

"Ei jaksais" Adele sanoi. 

"Jaksaa jaksaa, sulla on nuoret terveet jalat" Sanoin. 

Adele murahti ärsyyntyneenä. 

"Hei, ei se oo niin kamalaa. Joel on kiva tyyppi sä tiiät sen" Sanoin ja istuin Adelen jalkapäätyyn. 

Tyttö nousi istumaan. 

"Ihan sama, mut mä en haluis toista aikuista joka katsoo mun perään koko ajan. Sussa on jo tarpeeks kestettävää" Adele kertoi. 

"En mä sua koko aikaa vahdi. En oo nähny neitiä koko tänä aamunakaan paitsi kun kävit hakee banaanin ja teetä" Kerroin. 

"Mut silti" Adele sanoi. 

Taputin tytön olkapäätä. 

"Anna sille mahis, Joel oikeesti yrittää joten yritä säkin. Nyt puet päälles ja tuut alas" Kerroin. 

"Kai jos on pakko" Adele sanoi ja raahautui kaapilleen. 

"Hyvä" Sanoin ja lähdin takasin eteiseen. 

Tungen croksit jalkaan ja vedän hupparin T-paitani päälle. Lähden ovesta ulos rappuun ja portaita pitkin ulos. Asumme onneksi vain toisessa kerroksessa, niin portaita ei ole kauheasti. Astun ulos ja juuri sillä hetkellä huomaan tuon blondin laulajan auton kaartavan kerrostalon pihaan ja hän ajaa eteeni ovelle. Näytän hänelle peukkua, kun hän on oikeassa kohdassa. Joel nousee autostaan ja kävelen tuon luokse. Joel suukottaa huuliani. 

"Vihdoin sää tulit" Sanoin. 

"Mää tulin kyllä, missäs se teini on?" Joel kysyi. 

"Tulee ihan kohta ellei se livistä taas" Sanoin. 

You & Me // Blind ChannelWhere stories live. Discover now