Další, šedý den

5 2 0
                                    




Jen co otevřel oči a pohlédl do sluncem zalité ložnice se zamračil. ,, Další ráno co mě budí to vlezlé slunce" Začal si brblat pod vousy Terri Lejk. ,, Spím si tak sladce a bum - sluneční paprsky které mě budí. Slunce jedno ... Nemůže mě nechat ještě chvíli spát ? Nemůže na obloze být více těch nadýchaných šedých mraků jenž zakryjí to dotěrné slunce ?" Terry Lejk se rozmrzele posadil na postel a promnul si oči. Vstal a pomalým krokem se doploužil do kuchyně. Postavil si vodu na čaj a poté si šel do koupelny opláchnout obličej. ,, Hned po ránu studená voda. To mě chce všechno rozčílit hned po ránu ?" Znovu si zabrblal pod vousy, když si ručníkem sušil jeho neupravený plnovous.

,,Mohl bych dneska jít nakoupit pár věcí , když už mě to sluce vzbudilo, než se do krámu nahrnou davy lidí a budou na mě divně zírat. Nebo hůř ! Popřejí mi dobrý den !

Terri Lejk se oblékl do svého úboru, který nosil už nejméně týden stejný a s nutnou dávkou nelibosti, když si přes hlavu převlékal tričko, se nadechl odéru jenž z trika vycházel a nakrčil nos. Pohlédl na plandavé tkaničky u bot, ale nechtělo se mu znovu se ohýbat a tak nechal tkaničky tkaničkami a vyšel z domu ven. Zabouchl za sebou dveře a rozešel se po klikaté cestě, směrem k vesničce. Klikatá cesta nebyla vždy klikatou. Ale neupravené keře a traviny jenž by potřebovaly nutně ostříhat či úplně vyplevelit , cestu skoro zarostly. A tak Terri přeskakoval a prodíral se džunglí, která mu vyrostla za ta léta na zahrádce.

Cestou kopl do míče, který se zakutálel sousedovic klukům, když hráli kopanou. Takových míčů muselo být na Terriho pozemku mnoho, ale nikdo se neopovážil si pro míč dojít. Znamenalo to vkročit na pozemek mrzutého muže jenž se vyžíval v halekání z okna na děti, které by si pro míč chtěli dojít. A taky to znamenalo nejméně hodinovou výpravu - nejlépe s baterkou a s nůžkami - nebo lépe, rovnou se sekačkou a s velkou pilou na dřevo. Jinak by jej Terriho zahrada pohltila do své zelené náruče a už nepustila. 

Terri, jdoucí podél cesty do vesnice  - si broukal pod vousy nějakou melodii. Znělo to spíše jako smuteční pochod. Přesně taková melodie, která vystihovala náladu mrzutého chlapíka.

,, Co je tohle ? " Podíval se na louži, která si tam ležela - sama - na zemi ..

,,Co tu dělá taková louže, když je slunce na obloze už třetí den ? Kde se tu vzala voda jenž by louži vytvořila? " Chtěl louži obejít, ale tkanička, kterou nechal Terri jen tak plandat, se mu zamotala pod nohy a on si na ní šlápl. Zavrávoral a co čert nechtěl ( a nebo chtěl ? ) spadl do louže - nosem na před.

Než Terri stačil jakkoliv zareagovat - už letěl. Čekal strašlivý pád - a možná i zlomený nos. Nic z toho se ovšem nestalo. Dopadl na zem - jak očekával, ale ne nosem na před, nýbrž zadnicí a né na studenou kamennou cestu, ale .. Ale do něčeho měkkého a ...

Terri pomalu otevřel oči. Párkrát zamrkal a poškrábal se po hlavě.

Nevěřil svým očím. Kde se to ocitl ? Kde to jen je ?

Magická Louže Terriho LejkaKde žijí příběhy. Začni objevovat