Bab 3

1.2K 19 0
                                    

ROSLAN dan TIPAH tiba ke dalam dewan tepat jam 7.30 mlm dengan disambut oleh pihak urusetia yang mengiringi mereka berdua ke meja VIP bersebelahan  dengan meja VVIP iaitu  seorang Exco Kerajaan Negeri. Mereka duduk bersama pemenang kategori yang lain yang akan di umumkan nanti. Bagi Roslan dan Tipah mereka hanya di maklumkan sebagai pemenang kategory Syarikat terbaik tahunan menerusi surat yang di terima .Sementara menunggu majlis bermula mereka sempat lah berkenalan dengan pemenang yang lain mengikut kategory masing masing iaitu sekolah memandu berpotensi,sekolah terbaik operasi dan sekolah memandu terbesar.

Sepanjang majlis berlangsung ramai tetamu yang memandang Tipah yang begitu menyerlah keterampilan dengan pakaian yang nampak elegant dan dia pun agak kurang selesa dengan perhatian yang di beri sedangkan Roslan selamba dan tenang berlagak bagai 'suami' Tipah bilamana di perkenalkan kepada tetamu lain dan Tipah langsung tidak mengambil kisah.

Selesai majlis ucapan dan makan,tibalah masa pengumuman dan penyampaian hadiah. Sebagai Pemenang Utama keseluruhan,mereka berdua menjadi penerima  terakhir yang menerima hadiah dari VVIP. Paling mengejutkan bila Tipah di nobatkan sebagai Pengurus Sekolah Memandu Terbaik dengan hadiah wang  tunai RM 5000 bersama hadiah iringan,Tipah terkejut dan sebak hingga terpaksa di tenangkan oleh Roslan,sweet sekali moment itu.

Sesi bergambar menyusuli dan Tipah mendapat pujian dan ucapan tahniah dari VIP dan tetamu yang hadhir yang hampir tidak di kenali sebelum ini. Jam 11.45 mlm baru lah mereka dapat beredar untuk ke bilik dengan membawa barangan hadiah iringan menggunakan troli yang disediakan oleh penganjur dan di hantar oleh kakitangan hotel. Mereka berjalan beriringan kerana ramai tetamu yang masih berkeliaran di luar dewan dan di lobi hotel bagai pengantin yang baru di raikan.

Sebaik tiba di bilik dan membawa hadiah hadiah iringan ,Tipah terus menyergah Roslan " Oh you diam diam dah tahu I nak menang ,sebab tu U belikan baju yang lain macam punya daring"."Sumpah I tak tahu,cuma penganjur pesan be prepared for a surprise and keep to yourself, I ingatkan biasanya  untuk best dressed lah ".Balas Roslan."An yway kira berbaloi beli baju tu kan"sambung Roslan lagi membuat Tipah tersenyum lebar." Thanks again Lan for making me like A Queen tonight,I will share the price with U". ujar Tipah sambil memberi ciuman 'kejutan 'di pipi Roslan.       

B 24 Rakan Kongsi Tipah #Where stories live. Discover now