Lili

7 1 0
                                    

Po několika dnech..,

"Lily, zlatíčko, vstávej, musíme jet do školky.."
"Já chci být dneska s tebou tatínku, prosím," udělá na něj svoje psí očička.
" Miláčku, tatínek má dnes moc práce..., no jedině že by jsi mi pomohla dnes šéfovat!" řekne ji s úsměvem.
Poslední dny byla často u jeho rodičů, ale teď ji to chtěl vynahradit , akorát teda myslel, že dopoledne půjde do školky a odpoledne budou mít nějaký program.Ona to s ním ,ale od malička uměla a on si toho byl moc dobře vědom a užíval si čas s ní. Když mu jeho manželka oznámila, že je těhotná, byl nadšený, potom co se to malé sluníčko narodilo, se do ní bezhlavě zamiloval, že i dlouhou dobu přehlížel první známky toho, ze se s jeho ženou něco děje. Po odhalení její nevěry, přišel jeho strach, zda je Lili opravdu jeho dcera, udělal testy a naštěstí byla opravdu jeho, i když pravdou bylo, že i kdyby zjistil, že není její biologický otec, nedokázal by ji opustit, byla jeho láskou, štěstím od první minuty, co ji poprvé uviděl, slyšel její pláč.
"Tak dobře, půjdeš mi dnes dělat asistentku,utíkej se nachystat," mrkl na ní, ona se zatočila a s křikem běžela do koupelny čistit si zoubky. "Hurá, budu s tatínkem," pistěla radostí.

Do práce dorazili kolem deváté a rovnou šli do kanceláře. Cestou  potkali Luise, kterého Lili  hned nadšeně vítala.
"Ahoj stlejdo,"skočí mu do náruči se smíchem a až potom si všimne,ze za nim ještě stojí hezká paní, kterou ještě neviděla.
" Ajoj a kdo jsi ty?"ptá se Lili hned zvědavě.
"Ahoj Lili, já jsem Juli, nová šédkuchařka tvého tatínka a kamarádka tvého strejdy." Odpoví ji hned ona.
"Aha a budeš i moje kamarádka ?"
"Jasný, ráda!" Mrkne na ni Juli a jemně ji cvrnkne do nosánku.

" Co tady vůbec děláte oba tak brzo?" Zeptá se jich Markus, když ho Lili pustí taky je slovu.
"Ale Jul mi chtěla něco uvařit  a měli jsme cestu kolem, tak nás napadlo se tady zastavit ."
Cestu kolem? Znamená to, že spolu tráví  čas mimo práci ?Proběhne Marcusovi hlavou.
Luis tak trochu pochopí, že by se Marcus rád zeptal a tak ho vezme  kousek stranou od holek.Lili právě  chce vědět, jak upéct tatínkovi oblíbené mufiny.
" No když jsi nás dal brachu do jednoho baráku, tak si nám to usnadnil. Ráno si spolu  chodíme zaběhat, posnídáme spolu a do práci, z práce jdeme spolu a už jsme spolu strávili i několik noci," šeptá  mu Luis."Je úžasná a.., " to už zaslechnou holky. :"Kdo stlejdo?Teta Jul?"Zase ta dětská zvědavost."Ano princezničko, skoro jako ty!"A oběma, Lili i Juli dá pusy na tváře. Jul trochu zčervená, když si všimne, ze je Marcus sleduje. "Jsem rád, ale co Eliška? ptá se Marcus opatrně. To už Luis pochopí, ze ho špatně pochopil a začne se smát, ale potom zvážní.
" S Eliškou stále stejný, ale nevzdám to s ní , miluji ji a věřím, ze jen potřebuje čas a ten ji dávám. A Jul mi pomáhá, jsme jen kamarádi Marcusi."poplácá ho po rameni.
"Dobře, promiň, nic mi do toho není, i kdyby mezi vámi dvěma bylo něco víc ".., otočí se na Juli, "promiň."
" V pořádku, máte obavu o svého přítele, ale nebojte, nemám v plánu mu zlomit srdce, ublížit mu, jen jsem asi i já už dlouho potřebovala dobrého přítele a to Lui je. " přidá se s vysvětlením i ona, i když vlastně netuší , proč mu cokoliv vysvětluje.
"Ehm, mohli bychom si promluvit spolu sami dva Juli?"
" Holčičko, jen s tvoji novou kamarádkou něco zařídím a potom si pro tebe za Luisem přijdu a půjdeme pracovat spolu, ano?"Otočí se na svoji dcerku. Luis mu jen naznačí:" Buď na ní hodnej!"

Vejdou do jeho kanceláře.
" Nechápu Marcusi, něco jsem udělala špatně ?Je snad zakázáno přátelit se s kolegy?"
"Posaďte se .." pokyne hlavou směrem je gauči.
" Jak se Vám u nás zatím líbí?"Co byt, práce, nechybí vám u nás nic?" Posadí se naproti ní.
" Ne, děkuji, jsem spokojená.., mám se bát nebo o co Vám Marcusi jde? " Vykřikne trochu hlasitěji než chtěla. Lehce mu zacukají koutky. 
" Jsem směšná nebo co .., proč na mě teď tahle koukáte!?"
Marcus se zvedne a sedne si vedle ni. Neodolá a dotkne se její tváře.
"Už chápu ,proč byl do tebe Lukas blázen..., jsi neuvěřitelná." Překvapí ji tímto vyznáním a vlastně přiznáním, ze znal jejího Lukase, myslela, ze na ní zapomněl.
"Ty, teda vy si pamatujete?"
" Li, prosím tykej mi a neboj se mě. A nezapomněl , na tebe, ani na Lukase. Chybí mi."
" Tak mi říkal jen on."
"Vím, často mi volal, psal, moc tě miloval a já jsem dlouho hledal odvahu tě po jeho smrti vyhledat. Omlouvám se."
" Za co?"
"Že jsem se neozval dřív, že jsem tu pro tebe nebyl."
"Neznal jste, teda jsi mě !"
"Díky Lukasovi jsem měl pocit, že ano, nezáleželo na tom, ze jsme se osobně potkali spolu jen krátce a jednou. Víš, dost často jsme spolu volali, on se mi svěřoval se svými plány, byl jsem vlastně první, kdo věděl, ze tě chce požádat o ruku ..,on byl první komu jsem se já svěřil, že mě manželka podvádí, vlastně  Li vím, že jste čekali spolu miminko .., on byl tak šťastný.
Tečou ji slzy po tvářích.
" Nevěděla jsem, že jste si byli až tak blízký.., "
Chytí ji za ruku." Proto mi záleží na tom, zda ti tu nic nechybí, chápeš ?"
" Teď už ano, ale proč jsi něco neřekl hned ?"
"Nechtěl jsem tě vyplašit a moc jsem stál o to, aby jsi přijela dělat šéfkuchařku do moji restaurace. Celou dobu jsme tě zdálky sledoval, jak se učíš a zdokonaluješ.  Byl jsem v kontaktu s tvoji maminkou a Erikem. I když mě tolik neznáš, Li, rád bych, abych i já  mohl tvým kamarádem. Jsem rád, že si rozumíš  s Luim, opravdu, je jako můj brácha, rozvod s jeho ségrou nás hodně sblížil , ale můžeš kdykoliv přijít i za mnou, ano?
Obejme ji a ona vlastně neví, co mu odpovědět. A pak ji začnou docházet, vracet se vzpomínky.
" Tys byl na pohřbu, viď?"
"Ano, to byl ..,"
" A včera jak jsi mluvil o tom příteli? To byl můj Lukas?"opět kývne. Rozpláče se a on ji ještě pevněji stiskne. " Děkuji, děkuji ... tolik to bolí i po těch letech, tolik mi chybí."
" Já vím Li, mě taky, ale on je stále s tebou, s námi" , ukáže na její a své srdce " tady bude navždy s námi ." A políbí ji na čelo.

Nový začátek Kde žijí příběhy. Začni objevovat