احم عارفه طبعا اني بقالي فتره كبيره مش بنزل بارتات جديده والصراحه دا بسبب ان مفيش تفاعل وحرفيا دا من اكتر الحاجات المحبطه لان الواحد مش عارف اذا كانت الروايه عجباكوا ولا لا دا حتي مفيش كومنتات سلبيه اعرف منها اي حاجه 🙂🤦♀️
ع العموم هو انا كان المفروض اعمل تذكير للاحداث اللي فاتت بس انا محتاجه اللي يفكرني اصلا ؛ ف اتعبوا نفسكوا شويه وارجعوا للبارتات اللي فاتت ينوبكوا ثواب فيا والله 🥺😂😂♥️_________________________
بعد اسبوع من الاحداث التي مرت علي ابطالنا كانت نادين واصدقائها يجلسون في كافتريا الجامعه بعد الانتهاء من محاضرتهم الاولي والتي كانت عباره عن امتحان ميد ترم بخصوص الماده لتتنهد ثميه وهي تردف " اهو ابتدانا اول اسبوع بائس في حياتنا الدراسيه "
" انا مش عارفه بيعملوا معانا كدا ليه ، ولا كأن كل واحد معندوش غير مادته هو بس " لتردف بها نادين بتذمر
" وهو يعني انتِ بتجيبي درجات قليله " لتردف بها اميره بسخط ، لتقلب ثميه عيناها بملل ف ها قد بدأنا ، اما چيهان ف لم تستمع الي حديثهم الدائر بل كان تركيزها كله مع هاتفها تنتظر شئ ما .
لتردف نادين بإستفزاز وهي تفرد كف يدها امام اميره " في ايه يا ماما ما تسمي الله ف قلبك كدا مالك .. ثم لو عايزاني ازاكرلك حاجه ابقي
اقوليلي وانا هساعدك "
لتردف اميره بحنق تخلله خبث " وعلي كدا بقي يا نادين يا حبيبتي.. ممكن تذاكري لي مادة دكتور مالك اصل حاسها تقيله "
لتنظر لها نادين في غضب فقد نجحت تلك الاميره في استفزازها ، لتنظر لها اميره في شماته قبل ان تتركهم وتذهب وعلي وجهها ابتسامة نصر .
لتلحق ثميه تلك المشتعله بجانبها في محاوله منها لتهدائتها " فكك منها خالص دا اولا .. ثانيا بقي لازم تعتذرلي لدكتور مالك "
" مش هعتذر لحد .. انتِ فاهمه " لتردف بها نادين في غضب
لترد عليها ثميه في نفس الغضب " بطلي عناد بقي اظن دا مستقبلك فنبطل النعره دي بقي عشان نخلص "
وقبل ان ترد عليها نادين سمعوا صوت ضحكه مكتومه والتي كانت مصدرها چيهان لينظروا لبعضهم ثم لها في شك من تلك الضحكه البلهاء ليردفا في نفس الوقت بصوتٍ عالٍ " چيهان "
لتفزع وهي تنظر لهم في صدمه من ملاحظتهم لها ، لتردف بإرتباك وهي تغلق هاتفها بسرعه " في ايه "
" في ايه ... ايه سر الضحكه العبيطه اللي علي وشك دي " ليردف كلا من نادين وثميه في نفس الوقت .
" مفيش عادي شوفت ميم ضحكني " لتردف چيهان في محاوله منها لتغير الموضوع لتجذب انتبهاهما في شئ اخر " مش صاحب بابا اتقبض عليه "
نظرا لها في شك وخصوصًا بعد محاولتها في تغير الموضوع ، ليجاريها فيما تتحدث عنه ف حتما سيتم كشفها عما قريب .
" ازاي " لتردف بها ثميه اولا بإنتباه ففضولها عجيب وقد نجحث چيهان في كسب ذلك الفضول لتكمل متجاهله نظرات نادين لها " بابا قال لباقي صحابه علي اللي بيعملوا صاحبهم دا ف الاول مكنوش مقتنعين بس اقتنعوا لما بدأوا يسألوا ولادهم والل اكدوا علي اللي بابا قالوا ، المهم صاحب من صحاب بابا بقي قريبه يبقي ظابط فكلمه وقاله اتفقوا انهم يمسكوا متلبس ، وحصل فعلا بابا كان عازمهم عادي زي عادتهم كل مره عند حد معين ، وبعد كدا كل واحد عمل كأنه مشغول في حاجه ومش مركزين معاه ، راح اتمسك متلبس اتقبض عليه طبعًا دا غير ان هو نزل من عندنا مش قادر يركب البوكس من كتر الضرب "
لتردف ثميه بإنبهار " جاامد "
اما نادين ف اردفت بتشفي " احسن يستاهل "
———————————————————-
أنت تقرأ
المُزيف
Humorحاول كثيرًا أن يخبئ وجهه الحقيقي عنها ، إلا أنها اكتشفته في النهايه ..لتعلم إنه المُزيف .