Eva pov
Ik kijk nog even achterom naar Quinty en geef Wolfs dan een kus op zijn mond. Hij kust mij terug. De kus duurt niet lang, maar het is wel fijn. Fijn om even aan iets anders te denken dan aan het redden van levens. Ik zie dat Jim achter Wolfs staat met een pistool... Als ik achterom kijk zie ik dat een andere man Quinty vast heeft. Quinty heeft dus last gehad van meerdere mannen. Wie weet hoeveel mannen haar pijn hebben gedaan... De angst die zij moest voelen is verschrikkelijk, en ik weet het maar al te goed. Ik ben vroeger ook verkracht. Door mijn vader nog wel. Ik probeer die nare gevoelens altijd te onderdrukken, maar meestal lukt het niet. Voor de buitenwereld zijn mijn gevoelens onzichtbaar, maar als ik eenmaal alleen ben huil ik. Het is gewoon niet normaal dat mensen dit iemand aan doen. Waarom zouden ze dat eigenlijk doen? Om er zelf beter van te worden? Dat denk ik niet, want die mensen krijgen er alleen maar een gevangenisstraf door. Dat zou je toch ook niet moeten willen? Maar misschien willen die mensen dat wel. Ik denk diep na en voel voorzichtig of mijn wapen nog aan mijn broek hangt, op zijn plek waar ie altijd hangt. Hij hangt er nog en ik steek mijn pistool uit naar de man die achter Wolfs staat. Ik mag Wolfs niet raken. Dan hoor ik een knal en dan zie ik dat Marion de man achter Wolfs heeft neergeschoten. Hij is niet dood. Marion heeft hem alleen maar in zijn been geschoten. Dan kijk ik naar Quinty die doodsbang naar mij staart. Ze heeft gezien hoe Marion die andere man neerschoot en nu is ze bang dat wij haar ook neerschieten... Ik snap haar angst wel. Wat voor nare ervaringen moest Quinty wel niet meemaken in die 2 jaar dat ze gevangen zat bij Jim en die andere man? Ik betwijfel of ze wel genoeg te eten en te drinken heeft gekregen, maar dat kan ik niet goed zien door Quinty's dikke buik. 'Laat haar met rust,' zeg ik tegen de man die Quinty vast heeft. Ik wil Quinty helpen, maar ik weet niet hoe. Die man laat haar niet los denk ik... 'Waarom zou ik haar loslaten? Ze is altijd zo braaf. Ze stribbelt nooit tegen...' zegt de man lachend en hij knijpt Quinty hard in haar bovenarm. Ik zie dat Quinty geen kik geeft, maar ik weet dat het pijn doet. En ik weet ook dat Quinty meerdere keren verkracht is door Jim en die andere man...