1.Bölüm: Eda Erdem'le Tanışma ve Voleybola Başlama

138 3 2
                                    

Ela pencereden insanlara bakıyordu. Bi anda bir adamın ona seslendiğini duydu.
"Ela Hanım! 5 dakika sonra röpörtaj başlayacak."dedi .
"Tamamdır! Geliyorum."dedi Ela ve röpörtajın yapılacağı yere geldi. Ve çekim başladı.
"Herkese merhaba! Ben Rüzgar. Bu haftaki röpörtaj konuğumuz A Milli Kadın Voleybol Takımı'nda oynayan ve aynı zamanda takım kaptanı olan Ela Şirin Polat. Merhaba Ela tekrar hoşgeldin. Nasılsın?"diye sordu Rüzgar.
"İyiyim Rüzgar sen?"dedi Ela.
"Bende iyiyim çok teşşekürler. Eee Ela bize biraz kendini tanıtır mısın."diye sordu Rüzgar.
"Tabii. Ben Ela Şirin Polat. 24 yaşındayım. Boğaziçi Üniversitesi Spor Fakültesi'nden mezun oldum. Beşiktaş ve A Milli Voleybol Takımı'nın kaptanlığını yapıyorum."dedi Ela.
"Çok güzel. Peki Ela,voleybola kaç yaşında başladın?"diye sordu Rüzgar.
"Voleybola 11 yaşında başladım."dedi Ela.
"Peki nerde başladın?"diye sordu Rüzgar.
"Voleybola ilk olarak Beşiktaş'ta başladım."dedi Ela ve anlatmaya başlar:
13 yıl önce
Ela'nın anlatımıyla
Ben çocukken voleybol oynamayı  çok severdim. Ve hep böyle bir voleybolcu olmak ve bir voleybol takımının kaptanı olmak isterdim. Ve tesadüfen Beşiktaş'ın voleybol seçmeleri vardı. Bende seçmelere katılmak istedim.  Seçmelerin olacağı gün heyecanla uyandım ve üzerimi giyip annemi bekledim. Annem beni gördü ve yanıma geldi.
"Hazır mısın?"dedi.
"Evet anne"dedim ve evden çıkıp arabaya binip yola koyulduk. Seçmelerin olduğu yere geldik ve ben heyecanla bekledim. Ve sıra bana geldi. Çok heyecanlıydım. Ve kazandım. Sadece dört kişi seçmeleri kazanmıştı. Bende o dört kişiden biriydim.
Günümüz
"Baya iyi. Peki sen neden voleybola Beşiktaş'ta başladın?"diye sordu Rüzgar.
"Çünkü ben çocukken  Beşiktaşlıydım ve hâlâ da öyleyim."
"Peki sana nerden kaptan olma isteği geldi?"diye sordu Rüzgar.
"Ben hep çocukken Eda Erdem gibi bir kaptan olmak isterdim. Onun gibi başarılı bir voleybolcu olmayı ve onun gibi bir voleybol kaptanı olmayı kim istemez ki."dedi Ela.
"Çok haklısın."dedi Rüzgar .
"Ve bir gün şöyle bir tesadüf oldu." dedi Ela.

13 yıl önce
Ela'nın anlatımıyla
Ben bazen antrenman olmadığı zamanlar Eczacıbaşı'nın eski voleybol kulübünde antrenman yapardım. Ve yine antrenmana gittiğim o günlerden biriydi. Hazırlanıp antrenmana gittim. Oradaki güvenlik Sena abla beni tanırdı.
"Hoşgeldin Ela." dedi Sena abla.
"Hoşbulduk Sena abla." dedim.
"Yine çalışmaya mı?" diye sordu.
"Evet abla."dedim.
"Tamam. Görüşürüz."dedi Sena abla.
"Görüşürüz."dedim ve içeriye girdim.
İlk olarak  fitnessle başlamıştım. 2 saat orada spor yaptıktan sonra sahaya indim ve topla servis çalışmaları yaptım. Daha sonra parmak pas.manşet ve smaç çalıştım. Ben smacı attıktan sonra birisinin bana:
"Burada genç bir yetenek görüyorum galiba."dediğini duydum. Arkamı döndüğümde gördüğüm manzara karşısında şok oldum.
"Kaptan Eda Erdem."dedim şaşkınlıkla.
"Evet. Ta kendisiyim"dedi. Daha sonra yanıma geldi.
"Sen her akşam burada mısın?"diye sordu.
"Ben antrenman olmadığı günler olurum."dedim.
"Anladım. Ve ben sormayı unuttum. Adın ne senin?"diye sordu.
"Adım Ela."dedim. Gülümseyerek: "Tanıştığıma sevindim Ela."dedi.
"Bende."dedim.
"Sen voleybolu baya iyi oynuyorsun. Voleybolcu musun?"diye sordu.
"Evet. Beşiktaş'ta voleybolcuyum." dedim.
"Bende 2001 yılında voleybola ilk Beşiktaş'ta başlamıştım."dedi.
"Gerçekten mi?"diye sordum şaşkınlıkla.
"Evet. Gerçekten."dedi.
"Ya birşey diyeceğim ."dedim .
"Söyle tabii ne diyeceksin?"diye sordu.
"Hani siz de buradasınız ya. Beraber antrenman yapsak olur mu?"diye sordum.
"Tabii. Seve seve."dedi. Ve beraber antrenman yapmaya başladık.
"Siz buraya daha önce gelir miydiniz? Ben sizi hiç görmedim."dedim bir yandan da topu fırlatırken.
"Biz 1 aydır takımla 2024 Paris Olimiyatları için çalışıyoruz ve onun için Tokyo'da olimpiyat elemelerine girdik."dedi.
"Anladım."dedim. Eda abla topu tutarak: "Smaç atmak ister misin?" diye sordu.
"Tabii." dedim ve filenin gerisine gittik. İlk Eda abla attı. Attığı top filenin karşısına geçti. Daha sonra bana dönerek:
"Sıra sende Ela." dedi. Ben daha sonra topu en yükseğe atıp sıçrayarak sertçe smaç attım. Ve benimkisi de filenin karşısından geçti.
Günümüz
"Demek Eda Erdem'le tanışman böyle oldu."dedi Rüzgar.
"Evet. Böyle oldu" dedi Ela.
"O dönemlerde birçok insan senin gibi Eda Erdem gibi bir kaptan olmak isterdi."dedi Rüzgar.
"Evet ama ne kadar çok çalışsanız bile kimse onun gibi bir hassasiyetle çalışamaz. Voleybola adanmış bir hayat..."dedi Ela.

Zorluklardan YıldızlaraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin