prolog

1.8K 24 39
                                    

Skubany wybrał sobie moment.

Od dwóch godzin siedzę na kanapie i patrzę się w ścianę, analizując słowa nie obecnego w moim życiu, aż do tej pory, ojca. Gdy miałam 10 lat moi rodzice się rozwiedli. Ojciec wyleciał z powrotem do Anglii, a ja zostałam w Irlandii z matką. Od tamtej pory minęło 9 lat, a ja nie rozmawiałam z nim ani razu. Teraz mieszkam sama, w małym mieszkaniu w Dublinie, i sporadycznie kontaktuję się z matką. Od kolejnego roku szkolnego zaczynam studia medyczne na Trinity College Dublin. Ułożyłam sobie życie, świetnie sobie radzę, chodzę do pracy.

Ale tego wieczoru mój kochający ojciec postanowił się ze mną skontaktować. Słyszałam, że w 2016 dostał posadę trenera reprezentacji piłkarskiej naszego pięknego narodu. Potwierdziło się to w rozmowie telefonicznej którą z nim przeprowadziłam. Dowiedziałam się, że za tydzień zaczynają się Mistrzostwa Europy, na które podobno są bardzo dobrze nastawieni. Kiedy to usłyszałam miałam ochotę parsknąć i się rozłączyć, ale wtedy mój rodzic powiedział coś jeszcze.

"Chciałbym żebyś była tam ze mną i oglądała naszą wielką wygraną."

Po tych słowach rzeczywiście parsknęłam. Nie usłyszałam żadnych przeprosin na które się nastawiałam gdy zobaczyłam numer na wyświetlaczu mojego telefonu. Tylko zaproszenie żeby pojechać do Niemiec i oglądać dzień w dzień dwudziestu-dwóch spoconych mężczyzn biegających po murawie. Mogłam się zgodzić. Ba, ja chciałam się zgodzić. Ale czemu miałabym? Nie słyszałam ani słowa od mojego ojca od czasu rozwodu, a teraz mam w ciemno jechać z nim i jego graczami do Berlina? Po co, żeby patrzeć jak mój kraj osiąga "wielki sukces" w sporcie który mnie nie interesuje?

Czy może dlatego że liczę na jakieś słowa przeprosin od ojca?

Wmawiałam sobie że to wcale nie dlatego, ale właściwie dlaczego nie? Zostawił mnie na 9 lat, bez żadnego kontaktu! Zasłużyłam na te przeprosiny.

Westchnęłam i zgarnęłam słuchawki ze stołu. Bieganie było moją formą odprężenia się, tak samo jak rozmawianie z moją przyjaciółką czy oglądanie ulubionych seriali. Ale teraz Stella jest u swojej kuzynki w Kanadzie, a subskrypcja na netfliksie skończyła mi się trzy dni temu.

Włączam sobie piosenkę PRIDE od Kendricka Lamara i nie zważając na deszcz ruszam w trasę.

***

Trzy godziny. Biegałam trzy godziny. No i oczywiście nie wymyśliłam rozwiązania mojego problemu. Z jednej strony mogłabym poznać bardziej mojego ojca. Może dostałabym przeprosiny, a może dowiedziałabym się dlaczego rodzice się rozwiedli. A z drugiej strony trochę nie widzę sensu w jechaniu na mistrzostwa sportowe które mnie nie interesują i spędzić całego miesiąca z egoistycznymi dupkami. Zgarnęłam telefon, weszłam na instagrama i napisałam do mojej przyjaciółki.

alexis.south

Boże słuchaj tego

Nie musiałam czekać zbyt długo na odpowiedź, w końcu rozmawiałam ze Stellą Hawkins.

stella_okk

gadaj

alexis.shout

Ojciec do mnie zadzwonił.

stella_okk

damn.

czego chciał?

Wyjaśniłam jej po krótce sytuację, i po kilku minutach dostałam wiadomość która była jeddnym z czynników mojego finalnego wyboru.

stella_okk

nie no ja bym pojechała. zacznij korzystać z życia, alex.

po za mną właściwie nie masz znajomych, nie chodzisz na imprezy, od 3 lat nie byłaś w związku a teraz dostajesz od ojca ofertę żeby totalnie za darmo polecieć do Niemiec z grupką przystojnych piłkarzy, z którymi będziesz się codziennie widywać i mieszkać w jednym hotelu;D

"Korzystaj z życia". To mnie przekonało. Po kilku dniach już dzwoniłam do ojca żeby powiedzieć mu co stwierdziłam. Zostały mi 3 dni do wylotu do Niemiec. Wszystko na koszt taty.

___________________________________

nw czy liczyc to jako prolog czy rozdzial pierwszy, ale reszta rozdizalow na spokojnie bedzie dluzsza i lepiej napisana;* jak cos to bez korekty,

do nastepnego

After All | Jude BellinghamOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz