Mali metalni točak se okreće u kavezu. Njega pokreće mali, čupavi zamorčić koji neprestano troši energiju. Prvo neprestano trči u točku kao da se sprema za mini maraton, koji se održava svake druge godine u Majs Taunu, a onda, kao nagradu za uložen trud, hitro odlazi do svoje činije sa žitaricama, uzima semenku suncokreta i, uhvativši je malim ručicama, halapljivo gricka.

Ovaj majušni maratonac je ljubimac dr Bretta Kona, fizičara koji radi u firmi „Green Trinity".

Brett većinu svog vremena provodi u svojoj podzemnoj laboratoriji gde radi na najrazličitijim projektima. Neki od njih se odnose na biomagnetsku ravnotežu izmedju živih organizama, katkada je zadužen za stabilizaciju hemijskih reakcija potpomognutim različitim silama, dok ponekad, uz kakao biskvite i kafu, samo izučava naponsku relativnost izmedju različitih materijala. Kon voli svoj posao, voli sto je ekonomski osiguran i sto zadovoljava ulogu koja mu je dodeljena od strane kompanije. Ono nepoznato u prirodi odvek mu je rasplamsavalo maštu i čikalo znatiželju.

Fizičar, kao i svaki drugi, ima svog asistenta. Ovom našem, asistent je bio Rodrik Džekson. Zanimljiv je splet okolnosti koji je Rodu obezbedio posao.

Naime, Rodrik je diplomirani hemičar. Ubrzo nakon diplomiranja krenuo je u potragu za poslom. Jednog jutra, dok se kretao ka obližnjem kafeu gde je bio isplanirao prijatno jutro, sa toplom kafom u rukama i novinama za barskim stolom, opazio je tršavog čoveka koji se nalazio na baštenskoj glupi, neprestano skicirajući nešto u svom velikom bloku. Rod je po svojoj prirodi bio veoma radoznao, tako da ga je sada živo zanimalo šta ovaj stranac žustro ilustruje. Na trenutak je zaboravio svoje savršeno jutro i približio se čoveku. Sedi čovek je pažljivo posmatrao belog pacova, koji je glodao ubuđavelu grančicu, i crnu svraku koja je mudro posmatrala dugorepog mališana, a potom žustro pravio skicu zamišljenih impulsa, koji su dolazili iz pravaca ovih dveju životinjica i ukrštali se negde na sredini. Mislilac je zapazio da svraka posmatra pacova veoma ravnodušno, kao da njegova zanimacija grančicom njoj predstavlja razonodu. Rodriku se učinilo da je razbio neku barijeru, prišavši čoveku i upitavši ga za objašnjenje njegovog delovanja, jer se starčić u tom trenutku trgnuo kao iz transa ili kome. Džeksonu se isprva učinilo da je izazvao srdžbu kod mirnog posmatrača, međutim, ne mogavši da upamti sve detalje davne prošlosti, čini mu se da je razgovor protekao prirodno, kao mlaz hladne, planinske vode sa izvora. Nakon kratkog upoznavanja i razmene zanimljivih dosetki i životnih iskustava, sedom fizičaru je Rod uspeo da izmami žilav nabor oko usana. Uočivsi obostranu korist - što se tiče pomoći oko raznih eksperimenata hemijske prirode, fizičar je ponudio Rodu posao i eto njega, nakon dvanaest neverovatnih godina, u ovoj istoj beloj laboratoriji.

***

Sada se pred Semom našao drugi problem – kako da izvuče korist iz ove situacije, da dobije novac, a granit da naučnom sektoru, gde sigurno zna da će pomoći čitavom svetu, a ne samo jednom pojedincu. Znao je da će morati da uceni lidera i dobije novac, ali dok je razmišljao o tome, na um mu je pala fantastična ideja koja bi delovala multifunkcionalno.

Bacio se na posao i organizovao celu scenu, zamislio ishod svake situacije i obučio glumce koji tek treba da nastupe. Želeo je da se vest o njegovom delu širi brže od semenki maslačaka na livadi punoj istih. Samo što vest ne bi bila dobra.

„Kidnapovao" je Teri. Brett apsolutno ništa nije znao o njihovom planu. Rod je rekao Konu da ju je brat oteo iz ljutnje, jer mu ništa nije rekao o „drugim tajnim operacijama" firme, jer on zaista ništa nije znao o bilo kakvim operacijama. Fizičar se složio da, iako ne posluje više sa njima, ne veruje da se bilo kakve dodatne tajne radnje odigravaju u toj kompaniji. Bio je veoma besan i otišao je da potraži pomoć kod bivšeg šefa, odlučivši da mu sve ispriča.

Sem i ćelavi dogovoriše se za razmenu. Jedan obučen u zeleno laneno odelo sa belom, crvenim tufnama okićenom, kravatom i malim špicastim cipelama od krokodilske kože. Drugi u kožnim čizmama s pečatima buldoga i crnim šeširom sa koga visi metalna pertla u obliku lanca. Karirana crvena košulja vikala je nesrećom. Obojica su znali šta da očekuju i obojica su znali kako će se susret završiti.

***

Sledećeg jutra grad je brujio jednim istim vestima: 

TAČKASTI UBICA KIDNAPOVAO DEVOJKU

UBIJEN MLADIĆ NAĐEN U ŠUPI SA DEVOJKOM

U BLIZINI MESTA UBISTVA NAĐEN SAGOREO AUTOMOBIL

NEJASNI ZLOČIN OSTAVLJA ŽITELJE PRUTONA U ČUDU

Celokupan incident bivao je polako stara vest, dok nije potpuno zaboravljen nakon jednog plesa meseca oko zemlje. Otkriveno je da je jedan leš svežeg mrtvaca ukradeno iz mrtvačnice nekoliko sati pre „ubistva", no ove informacije nikada nisu ugledale svetlost dana. Korumpirana policija je nakon nesreće uklonila automobil kako bi se svi dokazi uništili. Gremlin nije smeo dozvoliti ni najmanju šansu da se otkrije postojanje neverovatnog granita. Dana nakon „neverovatnih okolnosti" skončao je u svojoj stolici, navaljen na belu borovinu. Uzrok smrti bio je, kako je utvrđeno, nagrizajuće dejstvo žive sode koju je progutao rastvorenu u svom belom čaju. Policija je u uglu sobe našla rešetku otvora ventilacije navaljenu na zid.

Teri je, nakon detaljne, višemesečne pretrage, zajedno sa Rodom ušetala u zgradu ekološke kompanije „Green Land". Toga dana nosila je izvanredno šljašteće minđuše. Nakon izlaska uputili su se ulici, gde ih je čekao crveni kadilak 1956 serije 66 sa pesmom koja je odzvanjala glavnom ulicom. Bila je to slučajno „Hola" – Hermanos Rosa.

Nasmejani par smestio se u udobna kožna sedišta. Gume su lagano proklizile asfaltom, a vozač progovori: 

„Jesam li vam pričao kako skupih novac za ovu lepoticu?" 

Hteli su da odovore, ali on nastavi: 

„Čuh ja da nešto kuca na zadnjem sedištu u jednoj lepoj sportskoj torbi. Tadašnjem autu je trebalo usisavanje, pa izvadih dva čarobna pasulja da mi pomognu da uklonim nečistoće. Vakuumski sam sav zvuk usisao, čulo se samo slabo pištanje i izašlo je malo prašine iz torbe. Magično, čovek da ne poveruje, zar ne hehe?" 

„Eksplozivno dobro!" – odgovoriše kao uvežbani, dok su se vozili ka svojoj novoj vikendici.

*KRAJ*

Šuplja IstinaWhere stories live. Discover now