Sofea yang softy

925 17 0
                                    

Hampir jam 12 00 tengahari ketika Pak Man menyiapkan 'para para' untuk menempatkan pasu pasu bunga ,hujan panas gerimis turun membuatkan Pak Man terpaksa memberhentikan kerja.Namun dia sempat menutup tapak tapak tanaman yang di sediakan dengan plastik penutup tanah.Sofea menjemput Pak Man untuk masuk ke rumah dan berehat di ruang tamu tapi Pak Man hany amahu duduk di tangga sahaja. " Pak Man takut ke nak masuk rumah saya ni"ujar Sofea ." Hari minggu ni semua jiran jiran keluar Pak Man"ujar nya lagi sambil tersenyum." Kat sini pun OK,baju dah basah ni tak selesa nak duduk kat dalam"balas Pak Man.

" Pak man tunggu kejap yer,nanti siap masakan saya tu kita makan sama sama. Nah ini kain dan tuala,Pak Man pergi lah mandi baru lah selesa nanti" ujar Sofea." Tak payah lah susah susah Sofea,kejap lagi hujan berhenti,saya boleh sambung kerja sikit ajer lagi tu"balas Pak Man cuba menolak pelawaan Sofea." Hah,Pak Man takut dengan Puan Betty yer, dia tak kan nampak Pak Man kat sini"ujar Sofea sambil mendekati Pak Man." Mari Sofea buka kan baju Pak Man yang dah basah tu,Pak man mandi lah dulu." sambung nya lagi.

Desakan dan kesungguhan Sofea yang lembut memujuk ,membuatkan Pak Man akur untuk membuka pakaian yang basah dan pergi ke bilik air untuk mandi.Sofea sempat mencium t shirt yang di pakai oleh Pak Man sebelum 'mengeringkan 'nya di bawah kipas. Sofea tersenyum sendiri lalu bergegas ke dapur.Seusai mandi Pak man hanya memakai kain pelikat tanpa baju,mungkinSofea tiada baju yang sesuai untuk nya." Wow macam ni lah yang Sofea suka,nampak macho dan sasa Pak Man" usik Sofea. "Tak pelah Pak Man,kita pun duduk dalam rumah jom makan dulu"ujar Sofea mengajak Pak Man untuk lunch.

"Eh tak kan saya nak makan 'berlenggeng' macam ni tak pernah saya buat sejak pencen askar tau,mana baju saya tadi" ujar Pak Man." Baju Pak Man belum kering lagi,tak per Pak Man saya suka tengok pak Man macam ni,bertambah selera saya nak makan" jawab Sofea sambil tersenyum manja." Kamu ni ada ada saje,ini bukan sesi kaunseling tau"ujar Pak Man sambil duduk di meja makan." Serious ni Pak Man,dah lama saya 'mengidam' untuk tenguk dari dekat tubuh Pak Man yang sasa dan 'jantan'.Ramai perempuan kat sekolah tu yang minat tubuh Pak Man ni,cuma mereka malu dan takut dengan Puan Betty" ujar Sofea.

"Apa kena mengena tubuh saya dengan dia pulak?"soal Pak Man dengan selamba sambil menikmati nasi goreng kampung berlaukan ayam goreng,sup sayur  dan sambal belacan." Alah Pak Man satu sekolah dah tahu ,Puan Betty tunggu masa nak ngap Pak Man, untung lah dia lepas dari mulut naga masuk mulut buaya" ujar Betty mengusik lagi . " buaya kamu kata kat saya ,nanti  kamu yang kena ngap pulak"balas Pak Man. " Memang itu pun yang saya harapkan,sementara ada peluang ni,Puan Betty banyak peluang lagi  dengan Pak Man,bagi lah saya hari ini Pak Man" ujar Sofea dengan nada merayu tanpa rasa malu lagi.

" Kamu tu kan anak gadis lagi ,muda pulak tu,ramai lagi jantan kat luar tu yang kamu boleh pilih ini nak cari otai macam Pak Man pulak"ujar Pak Man cuba mengelak." memang lah saya gadis,tapi gadis tanpa 'dara 'lagi,sebab tu saya dah serik melayan jantan muda,asal dah dapat main  dengan kita, mula cari betina lain" balas Sofea mencurah rasa.

" Oh jadi kamu nak balas dendam dengan jantan jantan tu kepada saya lah?" ujar Pak Man." Bukan balas dendam ,tapi nak lepas kan geram mengidam,dah tengok 'buaya 'ada six packs' nak rasa lah pulak penangan nya"balas Sofea sambil mengenyit mata pada Pak Man." Amboi ,baik punya provokasi kamu itu,jangan menyesal nanti" ujar Pak Man lagi." Apa nak di kesalkan Pak Man,biarlah orang kata saya ni perigi mencari timba, yang nak rasa pun saya,yang nak tanggung pun saya,anggap lah Pak Man membantu saya " balas Sofea meneruskan usaha.

" Pak MAn nak air kopi atau teh panas ?"tanya Sofea sebaik melihat Pak Man menghabiskan makanan. " Mana mana pun yang kamu dah buat  "balas Pak Man ."kalau saya nak kombinasi kedua dua nya ,kopi dan teh,jadi 'kote' tapi itu Pak Man yang boleh bagi kan" ujar Sofea terus menguji. "Dah kenyang mula lah mengantuk"ujar pak Man." Hujan pun lambat lagi nak berhenti gaya nya tu, "sambungnya lagi.

" Hujan tu memahami hasrat dan hajat saya Pak Man,jom lah kita berehat di bilik saya sementara menanti hujan teduh" ujar Sofea sambi menarik tangan Pak Man mengikuti nya .   


   

   

      

B. 23. Pak Man 'Handyman'#Where stories live. Discover now