Termal turizm

0 0 0
                                    

Ara

Termal turizm

tedavinin yanında termal sularda rekreasyon ve eğlence ile oluşan turizm şekli

Dil

PDF'yi indir

İzle

Değiştir

Termal turizm, termomineral su banyosu, soluma, içme, çamur banyosu gibi etkinliklerinin yanında fizik tedavi, iklim kürü, egzersiz, rehabilitasyon, diyet, psikoterapi gibi tedavi türlerinin birleştirilmesiyle oluşan tedavinin yanında termal sularda rekreasyon ve eğlence ile oluşan turizm şekli[1]. Termal turizm, Geriatri turizmi ve Medikal turizm ile birlikte Sağlık turizminin alt dallarıdır[2].

Bursa'da termal tesislerBolu ili, Mudurnu ilçesi, termal tesisler.

Termal kaynakların oluşumudeğiştir

Termal sıcak sular manto kaynaklıdır. Yeryüzünden sızan sular bu alanlarda ısınır. Yeryüzüne tektonik fay alanlarından veya volkanik alanlardan çıkarlar. Bu tip sulara vadoz su adı verilir. Bazı termal suların dünyanın oluşumundan itibaren ilk defa yeryüzüne çıktığı, daha önce su çevrimine katılmadıkları düşünülür, bu sulara juvenil sular denir. Juvenil sular çoğunlukla volkanik alanlarda bulunurlar[3]. Derinlerden gelen juvenil sular hem daha sıcaktır, hem de daha fazla erimiş mineral madde içerirler.

Gelişmiş ülkelerdeki yoğun çalışma temposu ve kalabalık şehirlerin oluşturduğu stres çalışma veriminin ve üretimin düşmesine sebep olmaktadır. Bu durumda insan sağlığını korumak, iş verimini ve üretimi artırmak, amacıyla turizm özendirilmektedir. Güneş, deniz, temiz hava, şifalı sular, çevre ve iklim imkanlarından yararlanılmaya çalışılmaktadır. İnsanlar eski çağlardan bugüne tedavi edici özelliklerinden yararlanmak amacıyla kaplıcaları kullanmaktadır.

Dünyada termal turizmdeğiştir

Japonya Beppu şehri termal kaynakları.

Dünya nüfusunun yaşlanması, termal turizmin tüm yılda yapılabilmesi, termal tedavi süresinin uzunluğu, günümüz insanların modern tıbbın kimyasal tedavi yöntemlerinden uzaklaşması gibi nedenler termal turizmin gelişmesinde temel etkendir.

all worldWhere stories live. Discover now