part 3

1K 90 0
                                    

Keesokan hari.
Yein datang sekolah pukul 7 pagi.awal sangat dia pergi sekolah.dia berjalan2 di sekolah.dia masuk ke bilik tarian.dia try menari.pasang muzik lovelyz joyland.dia ikut setiap rentak tarian.10 minit kemudian yein berhenti menari.dia meneguk air mineral.

Yein:penatnya.hebat jugak aku menari(bermonolog)

??:nak dance lagu apa(kedengaran suara dari luar bilik)

??:danger(ah memang sah2 gruop bts)

Yein:macam mana ni(mula gelisah.dia ternampak almari laju ja dia masuk dalam almari.bts pon masuk)

Jungkook:aku tak berapa sihat lah

J hope:ko duduk tepi.its ok

Jungkook:thanks(duduk di sebelah almari)

Yein:alamak dia duduk sebelah almari ni pulak(bisik hati nya)

Jungkook:mana baju sekolah aku(jerit jungkook.bts berhenti menari)

Jin:aish kacau betul.dalam almari tu

Jungkook:sorry la.sambung balik

Yein:dia nak pergi almari pulak.ah pura2 tidur(bisik hati nya.dia duduk mencangkung lalu pura² tidur)

Jungkook:ah binatang gergasi ada dekat almari ni(dia terkejut bila bukak almari)

Yein:dia kata aku binatang gergasi??siap ko jungkook(bisik hati nya.dia mengeluh
nasib baik jungkook tak nampak dia mengeluh)

Suga:apa apa(berlari ke arah jungkook bersama bts lain.)

V:yein-shi??

J hope:kenapa dia ada dekat sini??

Rap mon:dia sakit ka?

Suga:ke tidur??

Jin:tak kan la tidur.mybe sakit??(hya memandang)

Yein:pabo.dah nampak tu buat la something(bisik hati nya.tanpa di sedari dahi nya di pegang oleh seseorang.terkejut dia.dup dap dup dap jantung dia)

Jungkook:tak panas pon

Yein:kantoi(bisik hati nya.dia bercadang untuk lari.dia bingkas lari keluar dari bilik tarian.ahli bts terkejut)sorry(lari pecut)

Suga:kan aku dah cakap dia tidur.kookie ko ok lagi tak?sihat??

Yein:kookie??(pergerakan nya terhenti)salah dengar ni(bisik hati nya)

Skip~~
Waktu rehat di tangga blok c.tempat tak popular katakan jadi kurang orang

Jungkook:dah cari ke my princess(on the phone)kalau dah cari inform saya ya.saya rindu dia dah 11 tahun tak jumpa.ermm ok(off phone)

???:kookie!!(suara itu dari belakang jungkook.jungkook memandang arah pemilik suara tersebut)

Kookie:joy??

Joy:kookie!!(terus peluk jungkook.sambil menangis)

Kookie:kenapa joy

Joy:kookie do you remember me??im your princess(belakang² senyum jahat)

Kookie:my princess??

Joy:yup.11 tahun kita jumpa.awak ingat tak saya penah jatuh dan awak menangis.kalau tak percaya saya princess awk saya boleh bukti kan

Kookie:princess-ah(peluk joy)tak perlu explain

Skip~~
Di atas bumbung

Joy:saya cari awak dah lama.terima kasih sebab setia bersama saya

Jungkook:terima kasih juga dekat princess sebab setia dengan kookie.bila balik korea??

Joy:aku tak penah pulak baca diary jungkook yang princess dia pergi luar negara(bisik hati nya)2 tahun lepas

Jungkook:kookie banyak dengar pasal princes,princess jadi terkenal dekat sana kan??

Joy:huh??yup

??:kookie!(menitis air mata dia.)

Suara tu datang dari belakang tangga

??:kenapa kau nak tipu dekat kookie aku!!ko bukan princess kookie!!aku princess dia!!(menitis air mata.lebat.dia beredar dari situ)

Skip~~
Waktu balik

Jungkook:annyeong princess(lambai dekat joy)

Joy:bye awak(lambai balik)

Bts:woooo

Jungkook:apa??

Jin:girlfriend nampak??

Jungkook:aah.dia la kawan aku masa kecik dulu.and dia lah yang aku penah cerita dekat korang.my princess

Suga:wooo(tepuk tangan)

Jungkook:kenapa kau diam rap mon??

Rap.mom:tak dah pape.kau tak tau ke pasal joy

Jungkook:apa maksud hyung??

Rap.mon:hyung kenal dia dah lama.dia king segala berlakon.

Jungkook:so hyung nak cakap dia liar??tak mungkin lah.habis tak ada nya dia tau pasal kecik²

Rap.mon:hyung kenal dia dari 6 tahun lagi tak pernah berpisah.hyung tak nak gaduh tapi hyung tak nak kookie kena temberang.she such a liar

??:oppa ada surat(seseorang datang kepadanya dan memberi surat kepada jungkook.orang tu pon pergi.student perempuan mybe dia junior)

Jin:surat cinta ke?

Jungkook:tak tau.aku baca later je lah

Suga:bukak lah sekarang

Jungkook:later(simpan dalam poket)

Jimin:bertuah punya budak(ketuk kepala jungkook)

Skip~~
Di rumah bts
Jungkook membuka surat tersebut
"Jungkook aku tak nak kau tertipu oleh joy.aku nak kau cari aku iatu your princess.she is not your princess.she's liar.please..kookie cari saya betul².princess tak nak bagi tau diri princess siapa.kookie,jangan simpan diary di loker kookie.joy tau password awak.dia baca kisah silam awak.benda penting awak tak tulis semasa awak cuba amik patung saya.jangan tertipu oleh dia.kookie cari lah princess dengan usaha sendiri"
From "your princess"

Jungkook:nak menipu jelah orang yang tulis surat ni.joy dah buktikan lah yang dia princess aku(campak surat dalam tong sampah)

Bersambungxxx

you and iWhere stories live. Discover now