part 4

900 83 3
                                    

Di sekolah

Rap mon:kau tak fikir betul² ke(bisik di telinga jungkook)

Jungkook:aku dah fikir betul² lah

Suga:kookie surat semalam surat dari siapa(menyampuk)

Jungkook:tak tau.dia kata joy tipu and joy tau dari diary aku.and orang yang tulis surat tu tulis dia princess aku

Rap mon:aku rasa dia cakap betul

Jungkook:dia tak bagi tau saya siapa dia

Rap mon:kookie cari lah dia

Jungkook:im try

Joy:aku akan buat kau percaya aku(muncul belakang pintu)

Yein:joy-ah ikut saya dekat bumbung(muncul belakang joy sambil tersenyum)

Di bumbung

Yein:kenapa kau tipu kookie(pudar senyuman nya)

Joy:kenapa kau sibuk.kau budak baru dekat sini.kau tak kenal lagi kookie

Yein:aku tau rahsia kau.kau buka locker kookie untuk amik diary dia kan??(melangkah ke depan.berapa inci je dekat nya dengan joy)

Joy:ma..mana ada.be..betul la aku princess dia.kau nak tau ni kau siapa??(berlagak kuat)

Yein:kau tak perlu tau aku siapa(smile evil.)aku akan pasti kan kau tak sampai tahap akhir(pergi dari situ)

Joy:ah dia fikir aku takut.tak kan...

Skip
Di rumah bts

Rap mon:kookie boleh kau bagi tau pasal princess kau tak

Jungkook:kenapa pulak

Rap mon:aku nak tolong kau

Jungkook:thanks sebab tolong tapi kookie tak nak hyung masuk campur.boleh??

Rap mon:ok lah kalau itu yang kookie nak.satu soalan lagi

Jungkook:apa dia

Rap mon:nama sebenar princess apa

Jungkook:jung yerim

Rap mon:ok

Di rumah yein

Eunji:yein-ah!!!(jerit dari tingkat bawah.yein di dalam bilik nya terus lari ke bawah)

Yein:kenapa eonnie

Eunji:ini apa!!(tunjuk surat yang berada di depan pintu.surat itu bukan surat biasa.surat yang tertulis dengan darah)

Yein:siapa bagi ini(amik surat tu)

Eunji:yein letak bawah lah!!(undur kebelakang akibat takut dengan darah)

Yein:joy!!!(konyokkan kertas)

Eunji:yein dari siapa tu

Yein:my enemy(naik ke bilik)

Yein masuk almari nya.di dalam almari tersebut bukan ada baju tapi ada bilik rahsia.

Yein:aku nak buat apa ni(menangis)kookie mianhae.princess tak tau nak buat apa lagi.princess nak buktikan yang princess ni adalah princess kookie

Skip~~
Di taman
Yein duduk di buaian sambil pegang surat tersebut

Yein:kookie-ah mianhae.princess nak sangat kita jadi macam dulu tapi kenapa semua ni berlaku.princess tak nak kookie mati(teringat tulisan dalam surat "aku tau kau siapa.kalau kau bagitau hal sebenar dekat kookie,aku akan bunuh kookie termasuk kau" lagi kuat yein menangis)

???:encik..(datang seorang pemuda lelaki)

Yein:kookie-ah(menangis)

???:yein-shi.kenapa...(kata² kawan pemuda lelaki itu terberhenti selepas nampak yein menangis)

Yein:ow??bts??(lap air mata nye dan kembali senyum)

Jungkook:kwenchana??

Yein:ow(tundukkan pandangan.dia tak nak orang nampak dia menangis)

Rap mon:yein tangan awak berdarah ke??

Yein:tak lah

Suga:kenapa surat ni ada tulisan merah berdarah

Jungkook:yein??

Yein:maaf saya balik dulu(dia berlalu pergi dengan tangisan)

V:kenapa dengan yein

Suga:molla(mereka berlalu pergi.jungkook terpijak surat yang dimiliki oleh yein.dia membaca surat tersebut.)

Jungkook:apa ni??(belek² surat tersebut)

Di rumah bts

Jin:makanan dah siap.eh korang mana jungkook

J hope:dekat atas

Jin:panggil lah

J hope:jimin pergi panggil kookie(jimin hanya ikut arahan.)

Jimin:jungkook!!

Jungkook:nae hyung(simpan surat dalam laci)

Jimin:makan jom(pelawa jimin)

Jungkook:jom(jimin berlalu pergi.jungkook mengunci bilik nya supaya tiada siapa masuk)

Di rumah yein

Yein:mana aku letak surat tu(periksa di meja belajar nya)tak kan...(lari keluar dari rumah)

Eunji:yein nak pergi mana!!(jerit eunji)

Yein:nanti yein balik(lari pecut ke taman..dia mencari dia persekitaran taman)

??:awak cari ni(tunjuk surat)

Yein:jungkook!!kenapa awak amik surat ni!!milik orang jangan nak amik(rampas dari tangan jungkook)

Jungkook:kenapa pulak saya tak boleh amik and baca.kalau surat tu ada nama saya dah semesti nya la saya kena baca.sekarang awak cakap perkara sebenar??apa maksud surat tu??

Yein:ni bukan tempat yang sesuai(tarik tangan jungkook ke rumah yein)

Eunji:yein ni siapa

Yein:kawan!.eonnie nak buat study gruop tau.bye(lari masuk bilik bersama jungkook)

Jungkook:kenapa bawak saya ke sini

Yein:listen jungkook.betul apa yang rap mom cakap joy tu penipu dia bukan princess awak.macam yang rap mon cakap dia kenal joy dari dulu dari kecik.awak kenal princess awak dari kecik.ini gambar joy time kecik dengan rap mon(tunjuk sekeping gambar)

Jungkook:lain.wait kenapa awak yang bagi keterangan.awak tak ada kena mengena dengan saya tau

Yein:tak ada kena mengena tu lain cerita.saya hanya nak tolong awak...saya sayang awak(bisik hati nya)

Jungkook:pening betul la.baik aku putus asa cari princess kalau ni jadi nya

Yein:awak jangan putus asa(begelinang air mata nya)

Jungkook:kwenchana (memandang yein)

Yein:dia dah balik dari jepun.dia juga jadi terkenal di jepun.saya nak awak cari dia(tundukkan pandangan)

Jungkook:awak siapa sebenarnya??

Yein:chi..ngu yerim.mianhae kookie-ah(bisik yein di hati nya)

Bersambungxxx
Sorry ia agak membosankn sye wat cite ni sbb sye rse seseorang pernah jalani hidup mcm ni

you and iWhere stories live. Discover now