Bab 4

968 12 0
                                    

ZAM baru sahaja selesai menagatur jadual dengan dua rakan kongsi arwah di Pulau Pinang untuk menetapkan perjumpaan dan mesyuarat bersama mereka sebelum mesej dari Kak Miah tiba." ZAM ada berita tak baik, Along dan Angah nak ikut kita ke Penang , mereka kata dah lama tak pergi bercuti sebab tu bila tahu kita nak pergi,terus saja nak ikut,kacau daun ajelah budak budak tu" rungut Kak Miah.

" iyalah tak kan nak cancel nanti nampak sangat lah kita nak mengelak dari mereka,nasib baik belum buat booking hotel." balas Zam." Nanti Zam booking hotel lain pulak supaya orang hotel dulu tak suspect." ujar Zam lagi." Terpulang pada ZAm lah nak pilih hotel mana,tapi kalau dia orang nak ikut kita meeting ,leceh lah" balas Kak Miah.

"Rasanya dia orang tak ikut kita pergi meeting,mesti boring punya untuk dia orang, kita suruhlah dia pergi jalan jalan sementara kita pergi meeting dan 'dating':ujar ZAM cuba menenangkan KAk MIah yang akhir akhir ni asyik nak bertelagah dengan anak anak nya terutama nya  si Angah anak dara nya itu." Nampak gaya nya tak dapat lah Akak nak bermanja dan bermesra dengan Zam semasam travelling nanti" balas kak Miah bagai mengeluh.

"Adat orang berniaga,ada masa untung ada masa rugi" balas ZAM." Nak mengata Akak lah tu,bila tambah dua orang makin banyak lah kos akak kena tanggung,dapat nya entah berapa kali ajer dapat main dengan ZAM." ujar Kak Miah." Nanti saya fikir dan cari jalan camana nak untung  bawa janda dan anak anak berjalan, kalau masih bebudak boleh bagi ubat batuk atau pil tidur ,ini budak besar payah lah sikit" balas Zam .

Tiba pada hari nya mereka bertolak dengan menaiki kereta Along dan Angah menyuruh Zam duduk di belakang bersama Kak Miah."'Bagi lah Boss dan taukeh duduk kat belakang boleh berbincang dan merancang untuk mesyuarat esok".ujar Angah." Kami pulak nak bincang kat mana kami nak ronda esok,sebab lama tak kesana" sambung nya lagi.ZAm dan Ka Miah hanya mampu berpandangan sesama sendiri .Bagi ZAM peluang masih ada untuk dia dan Kak Miah bersama cuma mereka terpaksa menggunakan kenderaan lain.

Sepanjang perjalanan ,mereka tak banyak berbual melainkan si Angah yang banyak bertanya pasal perniagaan rakan kongsi arwah Ayah nya dan ZAm terpaksa menjawab kebanyakan soalan soalan itu kerana Kak Miah tidak aktif sebelum  ini.Si Along lebih banyak bertanya tempat tempat yang menarik untuk mereka lawati termasuk tempat tempat makan yang famous di sana.Oleh kerana Along memandu agak laju dan mereka apapun tak banyak berhenti maka jam4 petang mereka tiba di Pulau Pinang,

Kali ini mereka tinggal di kawasan Chowrasta bagi memudahkan si Along dan Angah untuk bershopping dan makan. Walau pun baru tiba Angah dah banyak memborong makanan yang di gemari selepas mereka makan malam bersama.ZAM pulak sibuk mencari 'bajet hotel 'sebagai port untuk dia dan Kak Miah memadu asmara selepas bermesyuarat esok dan lusa. Malam tu sebelum tidur ZAM sempat memberi mesej pada Kak Miah agar membawa spare seluar dalam untuk esok.

Esok hari nya selepas bersarapan bersama,ZAM dan KAK MIAH terpaksa menggunakan perkhidmatan ehailing walau pun si Along menawarkan untuk menghantar nya . Merek menyuruh Along and Angah meneruskan program seawal yang boleh agar tidak banyak membuang masa dalam pemanduan .Sepanjang masa bermesyuarat dan berbincang Kak Miah mendapati ZAM tidak fokus dan bersemangat seperti sebelumnya .Kak Miah rasa agak bersalah kerana kehadiran Along dan Angah yang menyebabkan ZAM menjadi begitu. 

"Akak minta maaf kalau 'mood'ZAM terganggu kali ini" ujar KAk Miah ketika mereka menanti ketibaan perkhidmatan e hailing ."nak buat macamana ,dah nasib badan"jawab ZAM selamba.SebIK TIB di bajet hotel yang di tempah oleh ZAM,Kak Miah segera membayar bagi tempoh jam maksima yang di benarkan bagi kegunaan jangka pendek. Mereka segera ke bilik dan Kak Miah yang memulakan aktivit dengan dia menanggalkan pakaian dan hanya ,e,balaut tubuh dengan tuala.ZAM pun turut berbuat demikian dengan sambil lewa sahaja.

Sebaik ZAM keluar dari bilik air.KAk Miah terus berbogel dan menarik ZAM ke atas katil serta teeus mengucup nya.Tanpa kata kata ,mereka berkucupan melepaskan geram .ZAM pun tidak seghairah seperti selalu sekadar melayan 'serangan 'Kak Miah,mungkin tindakan nya sebagai 'protes' kepada keadaan yang di lalui mereka. Tanpa banyak membuat foreplay kerana faktor masa ,mereka terus ke acara dengan ZAM memasukkan batang punai nya ke ciapap Ka Miah secara konventional .

Mereka terus berbalas serangan  dan hanya bunyi erangan masing masing yang di dengari dan hampir 45 minit kemudian setelah menukar posisi kepada gaya 'doggy' ZAM melepaskan beberapa dasa pancutan sambil memerah buah dada KaK Miah dan meramas punggung nya. Mereka segera bersiap dan pulang ke hotel tepat jam 6.30 petang.

B.27.Miah Balu Sahabat 2.0 #Where stories live. Discover now