Bab 6

1.1K 16 0
                                    

Malam itu mereka menjamu selera di Padang Kota sambil menikmati bayu angin laut di tepi pantai. ZAM makanagak berselera untuk pulihkan tenaga yang telah di guna petang tadi. Angah dan Along bercerita aktiviti mereka siang tadi dan juga shopping items mereka membuat kak Miah menegur mereka." kamu ni betul betul cuti sakan,bukan nak tolong ambil tahu bisness partner kita kat sini" ujar Kak Miah.

" Mak dan abang ZAM kan dah ada,kita orang yakin 'pasangan duo 'ni boleh handle"balas Angah yang membuat ZAM terasa macam ada maksud lain ucapan Angah itu."kali ini ajer kita orang datang bercuti,lain kali kita orang akan buat kerja" ujar Along pula. "Elok kalau macam tu baru dia orang nampak arwah  punya plan dan kesungguhan, nanti susah juga mereka nak klentong kita" sampuk ZAM.

" Kalau ikut Mak dah malas nak teruskan ,kau orang nanti tenguk dan nilai kan sendiri samada berbaloi atau tidak untuk kita teruskan. Ini pun sebab ada abang ZAM kamu ni,kalau emak seorang tak larat dah" ujar Kak Miah." Abang ZAM pun dah nak surrender ke?" soal Angah." Abang ZAM kan buat untuk sementara selepas arwah pergi,kamu lah yang akan tentukan langkah seterusnya "jawab ZAM bagai selari dengan pendirian kak Miah.

"Tak pelah ,balik nanti kita fikirkan "ujar Along sambil membuat bayaran makanan pada malam itu."Wow along belanja kita malam ini"usik Angah.Selepas membeli sedikit belakan mereka pun beredar pulang ke hotel. Di dalam bilek mereka Along dan ZAM berbincang lagi mengenai perniagaan usahasama arwah dengan rakan rakan di Penang. " Pada abang ,kalau kamu nak tarik diri pun ,tunggu dia orang buat tawaran dulu,kalau tidak nanti dia akan bagi harga yang kurang menarik sebab kau orangmemang nak tarik diri" ujar ZAM.

Di bilik Kak Miah dan Angah,mereka pun bercakap mengenai perkara yang sama ." Betul juga kan Mak,sampai bila kita nak minta Abang ZAM tolong,nanti orang sini ingat kita tak mampu atau serious dengan business tu"ujar Angah."Lain lah kalau Abg ZAM jadi pak tiri Angah "sambungnya mengusik Kak MIah." Kenapa tak kata jadi menantu emak ajer"balas Kak Miah segera." Alah Mak ni,gurau pun tak boleh," ujar Angah .

Pagi esok nya mereka check out selepas bersarapan dan kali ini ZAM yang menawarkan diri untuk memandu dan kak Miah di minta duduk di hadapan oleh Along dan Angah."Kita orang pulak nak jadi Boss kat belakang ni"usik Angah. Sepanjang pemanduan mereka masih juga bercakap mengenai usaha sama perniagaan di dua tempat dan rakan yang berasingan .Angah nampak masih berminat sedangkanAlong sebalik nya dan menyerahkan kepada ibu mereka untuk membuat keputusan.

Mereka singgah di beberapa tempat untuk melayan kehendak 'dua pelancung ' muda itu samada untuk makan atau mengambil gambar dan membeli ole ole.Jam 10 malam baru lah mereka tiba dalam keadaan hujan .ZAM terpaksa lah menunggu hujan teduh untuk pulang.kak Miah dan anak anak nya melarang untuk ZAM pulang  dan meminta dia tidur di rumah itu.Kak Miah pun menyediakan tuala untuk ZAMdan menyuruhnya masuk ke bilik tamu di bawah."jangan kunci pintu tau" pesan kak Miah sebelum meninggalkan ZAM.

Tepat jam 12 malam,pintu bilik di buka dan Kak Miah muncul dengan memakai baju kelawar warna hijau dan terus duduk di tepi katil serta menegur ZAM."Dah tidur ke sayang"ujar kak Miah."Belum lagi,tunggu Akak lah ni"balas ZAM sambil merangkul tubuh Kak Miah.  " hah tak sangka iya ,tak dapat tidur dengan Akak di hotel,dapat tidur di rumah ,lagi best" bisik ZAM." Tak penat ke nak layan akak ni?" tanya kak Miah."Kalau Akak dah datang serah diri,tak kan ZAM nak tolak"balas ZAM.

Tanpa bicara lagi mereka terus bergomol bagai melepas rindu yang tersimpan berbulan bulan.Masing masing segera membuka pakaian dan menyerang bahagian kegemaran dan kebiasaan mereka sebelum ini." Kalau ZAM rasa letih .biar Akak yangbuat "ujar Kak Miah tapi ZAM hanya menggelengkan kepala dan terus menyerang kak Miah dengan menjadikan cipap kak Miah sasaran mulutnya. 

Kak Miah mula mengerang dan ZAM terpaksa mengingatkan dia untuk mengawal suara ."'ini kat rumah ,bukan di hotel lagi'" sambil dia pula meneruskan serangan di cipap kak Miah hingga dia mencapai klimaks .ZAM mengusap tubuh kak Miah sambil baring disebelah nya .Sebaik ka Miah segar danlega,dia meminta untuk menghisap batang punai ZAM pula. Mungkin kerana keletihan ,ZAM tidak bertahan lama sebelum memberi isyarat pada kak Miah untuk dia melepaskan air nya.

"Okey ZAM,Akak nak telan dan sapu kat muka dan tetek, dah lama nak buat tapi tak sempat"ujar kak Miah sambil melajukan hisapan sambil bersedia menadah pancutan ZAM. Tidak lama kemudian ZAM pun melepaskan beberapa pancutan di mulut sebelum menarik keluar dan di arahkan pula pancutan nya ke muka dan dada kat Miah.     

B.27.Miah Balu Sahabat 2.0 #Where stories live. Discover now