duygularını kontrol et.

8 1 0
                                    

ben artık şunu anlıyorum. kimse bize oto-kontrolü öğretmedi. herkes kendini de diyor, kimse kendini kontrol et demiyor? kimse duygularını yönet demiyor? cicilerim bilmiyorum farkında mısınız ama şu an milyonlarca insan hapiste, niye? duygularını kontrol edemiyor. milyonlarca insan evsiz yoksul sokakta işsiz, niye? duygularını kontrol edemiyor. birçok insan evleniyor boşanıyor neden? duygularını kontrol edemiyor. bütün ama bütün her şeyin tek sebebi bu. duygularının seni yönetmesine izin verdiğin an geçmiş olsun. artık hayatına yalnızca bir köşeden bakacaksın. bi seyirci gibi. etrafında bir şeyler olur veya bir şeyler döner olaylar döner sende bakakalırsın. gözünü bir açmışsın seneler geçmiş. aynı yılı defalarca yaşamışsın. aynı yıl 75 kere yaşadığın şeye hayat diyebilir misin. yaşamak diyebilir misin? duygularını kontrol etmeyi öğren. iradene sahip çıkmayı öğren. ya bir kere aklına gelen her şeyi pat diye küt diye söyleyemezsin. her yerde her şeyin bir yeri var. bir şeyin zamanı var. önce bir tart, kendine bi sor. bakalım bu ağzımdan çıkacak şey söyleyeceğim şey ne gibi muhtemel sonuçlara yol açabilir? neye sebep olabilirim. çoğumuz fevriyiz. bi anda patlıyoruz sonra geri sönüyoruz. pişman oluyoruz. tükürdüğümüzü yalıyoruz, niye? duygularımızı kontrol edemiyoruz. çoğu insan şu an mutsuz çünkü duygularını kontrol edemiyor. eğer duygularını master etmeyi öğrenirsen bu konu üzerinde master yaparsan duygularımı nasıl kontrol edebilirim irademe nası sahil çıkabilirim işte o zaman kimse seni üzemez. hiçbir şey seni tetikleyemez. HİÇBİR ŞEY. mutluluğun kimseye bağlı olmaz kendinden başka. yalnızca kendinin onayını ararsın. yalnızca kendine güvenirsin. sırtını yalnızca kendine yaslarsın. ilerlediğin yolda kendin, emin bi şekilde emin adımlarla nereye gittiğini bilmezsen bile ilerlediğini bilerek bazen duraksamak gerektiğini bilerek gidersin. senin duyguların senin keyfin senin keyfinin kahyası. mutluluğun hoşlandığın çocuktan gelecek mesaja bakmıyor. yani bu kadar basit bi şey değil. bu kadar ucuz bi şey değil. inanın toksikleşmek istemiyorum işte şunu yapın bunu yapın şöyle davranın demek asla istemiyorum ve enerjinizi manipüle etmek istemiyorum ama oturup bi düşünelim şu anda tamam mı neden mutsuzuz? çoğu zaman duygularımızın esiri oluyoruz duygularımızı kontrol edemiyoruz nerede ne diyeceğimizi bilemiyoruz. hemen patlıyoruz öfkeleniyoruz. ilişkilerimizi mahvediyoruz. arkadaşlıklarımızı mahvediyoruz. annemizi babamızı üzüyoruz. kendimizi üzüyoruz, neden? duygularımızı kontrol etmeyi bilmiyoruz da ondan. bil-mi-yo-ruz. bunu öğrenmemiz lazım. eğer bilseydik insanlara kolayca bağlanmazdık. eğer bilseydik bize birazcık ilgi gösteren insanlara hemen aşık olmazdık. bize babam figürünü anımsatan insanlara aşık olmazdık. mutluluğumuzu bi insana bağlamazdık. bütün modumuzu bütün günümüzü o insanın atacağı bi mesaja bağlamazdık ya da aramasına bağlamazdık. işte benim bahsettiğim çukur burası sonu olmayan çukur burası. ben sana hiçbir şey hissetme demiyorum. sürekli mantıklı davran. sürekli duygularını bastır demiyorum ama onları kontrol etmeyi öğrenmek zorundasın. evet özellikle bi kadın olarak derin hissetmek yoğun hissetmek tutkulu hissetmek bütün duyguları sonuna kadar yaşamak harika bi şey. çok büyük bi lütuf. büyük bi armağan. bize verilmiş olarak bi armağan ama biz bunu napıyoruz güzellikler avantajımıza kullanamıyoruz. halbuki birazcık kontrol etmeyi öğrenebilsek her şey ne kadar güzelleşecek.

diyelim ki sevdiğin önemsediğin bi çocuk sana saatlerce cevap yazmadı sen de ısrarla arka arkaya yazdın. kendini kontrol edemedin. engel olamadın. sonra da bunu şeye bağladın: "ya çok merak ettim" " çok endişelendim o yüzden..". hayır bu senin iradenin olmadığını gösterir. bu tamamıyla doğal bi şey hiçbir sorun yok sadece bunu anlamını istiyorum. bunu fark etmeden bilinçsizce devam edersin. işte bu probleme evrilebilir. ama şuanda bu noktadaysan endişelenme. her şeyin bi çözümü var.

diyelim ki bi arkadaş ortamındasın ya da bi okul ortasındasın. her neyse bi inşa seni tetikleyecek bi şey dedi. senin sinirlerini bozacak seni kışkırtacak bi şey söyledi. sen o insana o anda tepki verdiğin an duygularını kontrol edememişsindir demektir. o insana dediklerine sinirleniyorsan öfkeleniyorsan tamam o seni artık tamamen amatör olarak görecek. duygularını kontrol edememek bi AÇIKTIR güzellikler. bi açık. ve bunu çevremizdeki insanlar gördüğü an o açıktan delikten bi şekilde sızmaya çalışır ve size istediklerini yaptırmaya çalışır. bi bakmışsınız farkında olmadan o insana dediklerini veriyorsunuz. yani böyle farkında bile olmadan böyle zamana yayılmış bi şekilde, silik kendini tam göstermeyen bi şekilde. o yüzden farkına varamıyosunuz. çoğu zaman yıllarca bunu tekrar ediyorsunuz ve farkına da varmıyorsunuz.

eminim düşüncelerime karşı çıkan olacaktır kabul etmeyenler olacaktır, sıkıntı değil. problem yok. bu düzen böyleydi ve böyle ilerledi böyle de ilerliyor. duygularını kontrol etmediğin sürece o kısır döngüye mecbursun. eğer kendini bu noktadan kurtarmak istiyorsan daha mutlu daha bağımsız daha neşeli daha enerjik bi hayat yaşamak istiyorsan lütfen ama lütfen duygularının farkına var. onları kontrol etmeyi öğren. her zaman duygularınla cevap veremezsin her şeye. evet her zaman içinden geldiği gibi davran ama kontrol etmek şartıyla. onlar seni yönetmemeli. sen onları yönetebilmelisin. hisseden SENSİN. sen onlara sahipsin kar sana değil. yalnızca kendine güven vereceksin. mutlu bi hayatın sırrı bu zaten duygularını kontrol etmeyi öğrenmek.. <3

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 13 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

beauty and brainsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin