insanlara aşırı bağlılık duyan biriyseniz ya da kaygılı ve endişeli bağlanma stiline sahipseniz bu bölüm işinize bir nezle bile olsa yarayabilir. çünkü kullanabileceğiniz en güçlü araçtan bahsedeceğim.
Kopukluk.
benim hikayemin özünde bambaşka bi kadın var aslında. insanların ne dediğine nasıl davrandığına ne yaptığına göre kendini endeksleyen ve bi taraftan diğer tarafa sorgusuz sualsiz fırlatılan bi kadın vardı. şuankinden bambaşka birisi. sanki ben okyanusta dalgaların götürdüğü yere giden küçük bir yosun parçası gibiydim. kendimin farkında değildim. insanların modumu mutluluğumu üzüntümü her şeyimi belirlemesine izin veriyordum. kontrolü onların eline vermiştim. çünkü henüz kopukluk nedir bilmiyordum. kopmak nedir bilmiyordum. aşırı bağlanıyordum ama sonradan sonraya anlıyorum ki kopukluk aslında duyguları tamamen göz ardı etmek. onları görmezden gelmek değil.
1. Duygularını tanı ve onlardan korkma.
onları tanımak. buna rağmen onlardan korkmamak demek. sevgilinden ayrılmak değil. arkadaşlıklarını bitirmek değil. çoğu zaman insanlar olarak bi durumun bi olayın kontrolümüzün dışında gelişmesini kaldıramıyoruz ama sonra noluyor, o durum o olarak her neyse bizi içine çekiyor. sanki bi sünger gibi emiyor. biz onun tarafından yönetiliyoruz. işte kopukluk tam burda devreye giriyor güzellerim. kopmak demek, detachment demek. bi durum karşısında herhangi bi kontrolümüz olmasa bile yine de bir hükmümüzün yine de bi etkimizin olması demektir. onlar tarafından yönetilmemek demektir. bizim onları yönetmemiz lazım. bizim duygularımızı yönetmemiz lazım. her şey bizim yansımamızsa neden ben başka insanların vizyonunu resmini kendi resmim içine dahil edeyim? tabii ki de onları dinleyeceğim. tabii ki de onlara ihtiyacım var ama onlar beni etkilemeyecek
2. Senin kendine ait bir vizyonun var. Başkasının hayallerini bunun içine katma.
onlar belki de küçük bi iğne deliği kadar tesir edebilir ama bunun doğrudan bi etkisi yok. her şeyde geçerli bu, ister evlilik olsun ister çocuk olsun ister işte partnerinizin size nasıl davrandığı olsun veya karşınıza çıkacak insanlar olsun. bunları çoğu zaman kontrol edemiyoruz ciciler.
3. Her şey her zaman kontrolünde gelişmeyecek. Bunu kabullen.
ve etmeye çalışmamalıyız da zaten. sen kimsenin fikirlerini yoğurmaya çalışmamalısın. o senin sorunun değil. insanları kontrol etmek senin sorumluluğunda yer almıyor. senin haddin değil.
4. Kimsenin iradesini etkilemeye çalışma.
kimsenin iradesine karışmak gibi bi hakkın yok. aynı zamanda insanlar istemeden onlara yardım etmek bile tehlikeli bi durum. onları iyileştirmeye çalışmak bile tehlikeli bi durum. işte bunlardan kopmak ve bunlardan sıyrılmak kopma sanatı demek.
zorla kendini sevdirmeye çalışamazsın. zorla bi insanı kendine çekmeye hiç çalışamazsın. bu arada ben seninle konuşmuyorum yalnızca, kendime de söylüyorum bunları aydil'e de aysima'ya da. bunları bundan birkaç sene önce özgüveni yerle bir olmuş beren'e de söylüyorum. sevgilisinin telefonunu karıştırıp hoşlanmadığı bir şey gördüğünde ya da sevgilisi onu değersiz hissettirdiğinde o ilişkiyi bitirmeye cesaret edemeyen aysu ablaya da söylüyorum bunları. aslında kopukluk burda devreye giriyor. çünkü fazla cesarete ihtiyacınız olmadığını anlıyorsunuz. yalnızca kopmaya ihtiyacınız olduğunu anlıyorsunuz.
5. İnsanların davranışlarına bağlanmayı bırak.
kimsenin hayatında ne yaptığını kontrol edemeyiz. 7/24 fikirlerini monitör edemeyiz güzellikler izleyemeyiz o yüzden. sevgilinin telefonunu bir dahaki sefere karıştıracağın zaman bakacağın zaman bunu aklına getir bu kadar zahmet ettin girdin mesajları okudun hoşlanmadığın bi şey gördün diyelim illaki bulacaksın çünkü ayrılabilecek misin ondan? ayrıl hadi. buna cesaret edebilecek misin? o ilişkiyi bitirmeyi kesiyor mu gözün?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
beauty and brains
ChickLit𝘬ı𝘻 𝘬ı𝘻𝘢 |arkadaşlıklar, ilişkiler, yalnızlık, duygular, terapi, özgüven, manifest ve çakra dengesine🌠