bölüm 2

47 9 27
                                    

"Ne saçmalıyorsun Beyza? Aramızda kim olacak sence? Boş konuşuyorsun."

Zeynep'in ters cevabına karşılık Beyza birşey demedi, kararından emin gibi görünüyordu çünkü. Umursamaz tavırlarla önüne döndü.

"Peki, peki. En iyisi şüphelerimiz hakkında tartışmayalım. Beyza öyle düşünmüş olabilir, herkes düşünebilir normal. O yüzden sadece katile odaklanalım olur mu?"

Gülsüm her zamanki gibi olayı kontrol altına almıştı. Ortam sakinleşirken herkes işine geri dönmüştü. Birkaç kişi çıkmış sadece ben Eylül ve Gülsüm kalmıştık.

"Alaz, sen bilirsin böyle şeyleri. Sence Beyza şüphelerinde haklı olabilir mi?"

Düşünmek için biraz zaman ayırdım kendime. Açıkçası böyle düşünmesi ekibin birlikteliğini bozmuştu. Ama şüphelerinde haklıysa da yine bozulurdu. Şu an ben bile ne düşüneceğimi bilmiyorum.

"Bilmiyorum, haklıysa aramız bozulur, değilse de bozulur bu yüzden ipin çoktan kaçtığını düşünüyorum."

"Öyle mi dersin?"

"Öyle derim."

Biraz zaman sonra Gülsüm'ün hararetle sayfaları karıştırdığını farkettim. Garip, davranıyordu?

"Birşey mi buldun Gülsüm?"

"Evet, oldukça ilginç. Baksanıza."

Yerimde doğrulup Gülsüm'ün uzattığı dosyayı alırken Eylül de bakabilmek için arkama geçmişti. Gülsüm'ün söylediği sayfayı açtım.

Kurban hakkında bilgiler vardı. İlginç olan neydi burada?

"Herşey normal gibi görünebilir ama bir detayı kaçırdık. Kurban bir tarikat üyesi, hem de gizli bir tarikat. Bu tarikatı araştırdım ve sonuçlar bilin bakalım nasıl?"

Eylül bir fikir yürüttü.

"Bir ihtimal, katil tarikat üyesi olabilir mi?"

"Bir ihtimal evet ama üyelerin yaşları oldukça yüksek, cinayet işleme yaşını çoktan geçmişler ve Beyza'nın kurduğu profile de uymuyor."

"Öyleyse sorun ne?"

"Sorun tarikat başkanında. Geçmişi çok kabarık, her türlü suç işlemiş gibi görünüyor. Buna rağmen tarikat üyesi olabilmiş. Garip değil mi bu? Tarikat üyeleri temiz insanlar olmaz mıydı hiç?"

"O zaman ya bu bir tarikat değil ya da bu tarikat suçlu insanlarla oluşturulmuş."

"Bingo! İstediğim cevap buydu. Bunun için tüm üyeleri araştırdım, hepsinin sicili temiz değil. Tek bilgi alamadığımız isim kurban."

Kaşlarım çatılırken bunun ne kadar saçma olduğunu düşünüyordum.

"Tamam biliyorum çok saçma bir fikirdi ancak şunu bir düşünün, grubun en gizli üyesi... Seçilmiş kişi."

"Seçilmiş kişi mi? Katilin din adamı olduğunu mu söylüyorsun?"

"Hayır elbette. Ben sıradaki kurbanı bulabileceğimizi söylüyorum."

Odaya birden elindeki kahve ile dalan Beyza ile susmuştuk.

"Sıradaki kurban öldürüldü."

ölüm kalım meselesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin