#8

7 1 0
                                    

Angin malam yang dingin dan menyenangkan itu di penuhi dengan suara perbualan atas talian oleh dua pasang kekasih yang asik meluangkan masa bersama

'' Baby..."

'' Ya " sahut Reygan

" Baby tak rasa kesian dekat Raiden ? ''

'' huh.. for what? '' Reygan bertanya sambil megangkat 1 alis nya ke atas

'' yelah dia kan suka dekat Sara tapi Sara tak suka kat dia , Sara suka orang lain .. macam kisah dorang hanya one sided love ''

'' Jadi ? apa kena mengena dengan baby ? ''

'' ISHHHHHHH , you faham tak apa yang I cuba nak sampaikan sebenarnya ? '' berang Zira setelah mendengar respon yang tidak semengah daripada kekasihnya itu

'' Haihh .. '' Reygan menghembuskan nafas berat

'' you nak i kesian untuk apa ? okay listen Sara is the one who do not like him right ? cuba you letak diri you kat posisi Sara sekarang , takkan you nak paksa hati you untuk terima orang yang you tak suka? kalau ada orang suka i tapi i tak suka orang tuh juga , i would do the same things as her '' jelas Reygan

'' yeah i know but just think if Raiden was me and you was sara . You still akan buat benda yang sama ke ? ''

'' yes " , kalau tidak pun i terima orang tuh atas dasar kesian . sebab dia dah suka i , but i tak suka dia yeah i know the feelings mesti sakit ''

'' maksudnya you terima i atas dasar kesian ? ''

'' maybe .... haha just kidding , but i'm not sure about that ''

Nazzira yang sedang memakai skincare rutin malam nya itu lansung terdiam mendengarkan jawapan daripada jejaka itu tadi , secara tidak lansung dia mematikan panggilan video itu tadi dan menutup laptopnya .

Nazira melabuhkan punggung nya di atas tilam lembutnya itu lalu berfikir adakah lelaki itu menerimanya atas dasar kesian atau rasa cinta . Nazzira buntu dia tidak mahu menceritakan perkara itu kepada rakannya jadi dia hanya menangis dan berlalu tidur . bantal kepala yang empuk itu menjadi saksi dia menangis secara diam pada malam itu .

dengan tiba tiba hujan pun turun diiringi air mata gadis itu ...

Di sisi lain pula , Reygan tidak bertanya mengapa gadis itu mematikan panggilan video itu malah dia hanya membuka baju dan menutup badan nya dengan selimut lalu berlalu tidur

.
.
.
.
.

Keesokan paginya ..

Nazzira dan Reygan pergi ke university tapi kali ini dengan suasana berbeza , mereka tidak datang bersama seperti mana mereka lakukan sebelum ini , Reygan pergi ke university dengan menunggang sportbike R15M manakala Nazzira pergi bersama Sara , Sara tidak menanyakan apa yang terjadi kepada rakannya itu kerana dia berfikir munkin pasangan rakannya itu ada kegiatan lain tetapi banyak persoalan di kepala yanv ingin ditanyakan akan tetapi melihat kelakuan nazzira hanya diam sahaja dia mundur kan hasratnya untuk bertanya ..

sesampai nya mereka berdua di kelas , Nazzira hanya diam dan tidak berkata sepatah apa pun dari menjelang subuh sehingga waktu makan tengahari , kedua rakannya berasa ada sesuatu perkara buruk yang terjadi antara nazzira dan kekasihnya itu , mereka cuba untuk bertanyakan kepada nazzira tetapi mereka menunggu pada masa yang tepat, mereka hanya membiarkan rakannya itu diam sahaja dan kembali ke kelas untuk menyambung mata perlajaran lainnya .

waktu kelas sudah berakhir Sarah dan Jessica mempunyai rancangan untuk membawa rakan mereka itu untuk minum petang di sebuah taman untuk berpicnic tapi hanya membekalkan air jus tembikai dan sandwich yang dibeli di cafe mart university mereka .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 4 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

RESTU YANG TIDAK BERPIHAKWhere stories live. Discover now