O dönemde tüm bağlarından, sevgiden ve dayanışmadan bile sıyrılan insanlar, her şeyi kendi açısından değerlendirmeye başlamış böylelikle varlıkların arttığını inanır olmuşlar. Oysa sistemi anladığınızdan beri bu yüzyıllarda ilerleme insanların yükselişinin durgunluğundan söz etmek gerekir. Kimi yazarlar bu durgunluğu bu bencilliğin hız almadan devam etmesine bağlıyor kimisi ise artık varılacak noktaya vardığımızı düşünüyor.
Bana kalırsa bunun birçok nedeni olmakla birlikte sanki biraz daha bulunun bilgiler ve sahip olma isteği, yapılan her buluşun üzerinde kendimizin olması, fikirleri paylaşarak değil de insanların kendilerine saklamaları bu çağı daha zor kıldığını düşündürmekte. Oysa sahip olmak tek hedef olunca, insan giderek daha bir açgözlü olduğunu farkında bile değil.
Bunu şuan ki günümüzde baskın bir örnekle açıklamak daha iyi anlamamıza yardımcı olacaktır.
Yıkık ve bağımlı olan bu insanlar (Sahip olmaya çalışanlar) önce bütün çabalarıyla kendilerine boş zaman yaratmaya çalışırlar, sonra da bu zaman dilimini "öldürebildikleri" ya da geçirebildikleri oranda sevinç duyarlar. Ne acı bir çelişki bu yapılanlar.
Yani durup düşündüğüm zaman bu durum beni öyle derinden etkilemişti ki o an elimde ne varsa kenara bırakıp üzerine düşünmeye başlamıştım. Kendimin tatil adı verdiğim ve o günleri kovalarken, geldiği zamanda yatmaktan başka bir şey yapmayışımı fark etmemle bir şeyler artık kafama dank etmişti.
Sonra bu oluşan boşlukları doldurmam lazımdı. Bir ihtimal bitik bir haldeydim. Sonra herhalde aklıma bunları yazmak gelmiş olsa, artık bu konuda daha bir özenliyim. Spora gidiyor, yazılar yazıyor ve kitaplar okuyorum. Boş gün benim için bir aktiviteye dönüştüğünü ve bunları doldurmakla geçirir olduğum zamanlar yaratmak için uğraşıyorum.
Son bir cümleyle bugünü kapatmak istiyorum.
"Çünkü süreçlere ve eylemlere sahip olamayız çünkü onlar sadece yaşanır. "
Sizi yaşamaya davet ediyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İki Nokta Tek Doğru
Randomİki nokta arasından tek doğru geçer. Bizde biraz olsun hayata böyle bakabilmeyi esrarengiz gerçeklikleri, doğru ile yanlışı aramayı yol edinmiş biri olarak çeyrek yaşam krizlerine dair bir takım sorular ve fikirler paylaşmak istiyoruz. İnanıyorum ki...