BLODKÖRVEN

4 3 0
                                    

Tanterna och gubbarna åkte på sina gamla, skruttiga och extremt fula mopeder. De var på väg mot butiken Pølse för att köpa blodkörv. Evil, som var äldst av alla, på hela 69 år gammal, åkte först på sin pissgula och rostiga moped. Sedan kom Britt-Marie, på 68 år, som verkligen åkte som faaan. Om bara sju månader skulle hon bli 69 år. Men eftersom de alla åkte på ungefär en linje, den var iallafall inte rak, så kom sedan Britta. Hon hade en skitful lila och rostig moped, med den fulaste nyansen av lila som någonsin har funnits. Rosten var också pissgul. Men med tanke på att hon åkte bakom Britt-Maries spygröna moped så kom det en hel del lera från marken. De hade nämligen inte fixat felet med däcken ännu, så det kom lera från asfalten. De körde in på parkeringen och förstörde ett antal bilar, men de verkade inte bry sig.

"JÄVLA PENSIONÄRER!" skrek en ungjävel som fått sin nya moped. Han såg ut att vara i ungefär trettonårsåldern och verkade idiotisk. Britta såg bak mot honom och lyckades på något sätt förstöra en hel bilbaklucka. 

"Aja, den var ändå ful," muttrade Britta och backade ut sin moped. Hon hoppade upp på den och körde för att parkera fult bredvid de andra tanterna och gubbarna. De gick in genom den lilla öppningen till Pølse. Bakom kassan fanns kassavärden som stod och tittade ner i en tidning. 

"Vi vill ha blodkörvar," sa Britt-Marie genast. Kassavärden tittade upp från tidningen.

"De är slut," sa han. Lill-Britta stirrade på honom.

"Va?!"

Golare har inga polare (min kompis idé) 🥵😑Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang