"Pardon da siz kim oluyosunuz?" dedim Gamze'ye donuk donuk bakarak."Bak ben sana her şeyi anlatacağım." "Dinliyorum"
••••••••"Bundan 3 yıl önce bi sevgilim vardı. Adı Karlos. Onu çok seviyordum. O hayatıma girdiğinden beri gözüm bir şey görmez oldu. O kadar muhteşemdi ki her an onun mimiklerinin büyüsüne kapılıyordum..." dedi iç çekerek.
"Tamam da bundan banane ya" dedim ve ayaklanmaya yeltendim. Kolumdan tuttu ve otutturdu. "Dinle lütfen" diye çıkıştı. Sustum ve konuşmadım.
•••••••••"Ve meğerse beni sevmemiş bile. Param için gezip tozuyormuş benimle. 1 yıla yakın çıktık. Ardından beni kendine alıştırıp hesabımdan 100.000 çekerek ortadan kayboldu. Parada değil aslında aklım. Ben b- ben" derken ağlamaya başladi birden. "Ben onu çok seviyordum. Bunu kendime yediremedim benim adım Gamze Yılmaz'dı ve ben bunu gururuma, kalbime yediremedim. Herkes dalga geçti benimle. Yürek sancım yetmiyormuş gibi bi de dalga geçtiler. Ve ben intihara kalkıştım. Babam öğrenince kalp krizi geçirip öldü.." "Eee sonuca gel, sonuca"
"Yani senden; fakir birisin sonuçta ve kaybedecek ünün, şanın yani kaybedecek hiçbir şeyin yok. Bu yüzden Karlos'u kendine aşık edip onu yüzüstü bırakacaksın."
"Yok ya benim alnımda keriz mi yazıyo sence?" diye sordum alaylı alaylı. Ağlamayı birden kesti ve çemkirdi "Yapacaksın!" "Yapmassam ne olur cicim? Zorla mı kardesim" dedim. "Evet" dedi zorla "Yapmassan.." "Yapmassam ne?"
"Uzaktan kuzenimin geçmişinde çok iyi silah kullandığını polise anlatabilirim mesela" sinsice güldü ve tek kaşını havaya kaldırdı. Öylece bana bakıyordu. Benim ise başımda aşağı kaynar su boşalmıştı ne yapacağımı bilmiyordum.. Bir de ben Gamze'nin uzaktan akrabasıymışım. Geçmişimi de öğrenince benim üzerime oynamaya başlamış.. "Ne kadar istersen vereceğim. Yeter ki sürünsün o it" dedi. "Ben para felan istemiyorum. İnsan kuzenine böyle mi yapar?" "Mecbur kalınca her şeyi yapar tatlım, hadi gülümse ve bunu kimseye çaktırma" dedi. Ağzımı açamadan arabasını bindi ve gitti..Nineme gittim hemen anlattım her şeyi. Bana "Hep yanındayım kızım. Sen nasıl istersen öyle yap." dedi. Birinin bu olayı biliyor olması beni sevindirdi ve içimi ferahlattı. Teklifi kabul etmek zorundaydım. Şimdiden Özür dilerim Karlos..
Sabah kalkıp bana verdiği kartvizitle Gamze'yi aradım. "Eee ben şey teklifi kabul ediyorum" dedim mahçup, utangaç bir şekilde. "Tamam o zaman saat 13.00 bana gel orada konuşuruz. Adresi mesaj atacağım.." dedi ve yüzüme kapadı telefonu.
İşten çıkmak zorunda kalmıştım. Her şey o kadar kötü gidiyordu ki intihara teşebbüs ettiğim doğrudur. Ama yapamazdım işte. Ninem vardı burada. Onu yalnız bırakamazdım. O beni hiç yalnız bırakmıyordu çünkü..
••••••••••
Evden çıktım. Uzun bir yürüyüşün ardından otobüs durağına gelmiştim sonunda. Otobüsü beklerken, yanıma siyah bir araba yanaştı. Enfes bir arabayı bu. Tam benim önümde durunca ne oluyor diye kendime sual ettim. Arabanın siyah camı yavaşça aşağı indi. Merak ediyordum. Şoför "Efendim, Gamze Hanım sizi bekliyor. Sizi almam için beni gönderdi binin lütfen" "Aaa binmicem yahu, kendim gelirim ben Gamze Hanımın yanına. Ayrıca bana da öyle efendim mefendim demeyin" 'Tövbe tövbe hepsi manyak bunların ya' diye iç geçiriyordum. "Zorluk çıkarmayın lütfen" dedi tok bir sesle şoför. Mecburdum binmek zorunda kaldım.Yarım saatlik bir yolcuğuna ardından gelmiştik cafeye. Arabadan indim. Herkes hayatında hiç araba görmemiş gibi bize bakıyordu. Aldırış etmeden içeri girdim. "Hoşgeldin" dedi Gamze. "Hiç hoşbulmadım ama" dedim kararlılıkla. Bir kaç saniyelik sessizliğini ardından "Hadi ama buraya susmaya mı geldik? Anlat ne anlatcaksan benim vaktim değerli abi." diye çıkıştım. "Karlos" dedi. "Sandığından da yakışıklıdır. Özgüveni tavan yapmıştır kendilerinin. Babası var adı Kandemir. Annesi yok. Bir tane de kardeşi var Ferdi. Onların yan komşuları Derya. Ferdi'yle sevgililer. Sende onların yanındaki evi tutacaksın. Sahibi onlar zaten. Sana maddi manevi her destekte bulunacağım. Bir de sakın Karlos'a aşık olayım felan deme. Sonra o değil sen üzülürsün. Unutmadan yarın gidip yerleş. Evi çoktan tuttum" dedi sinsice gülerek. Bu kadın intikama abayı yakmış. "Ninemden ayrı kalamam ben. Onsuz naparım. Yapma kurban olayım ya" dedim yüzümü buruşturarak. "Onu hiç düşünme, oda seninle kalabilir" dedi içime bi rahatlık geldi be.
Hemen eve gittim. Nineme her şeyi anlattım. Ninem gelmek istemedi. Farkettimde aramızda pek bi mesafe yoktu zaten. İstediğim zaman gelip görürüm diye düşündüm. Yarın gideceğim için Ninemde kaldım gece. Ninem bana masal anlattı. Biraz dertleştik. Ağladım kendimi tutamayıp, çünkü bunu başaramazsam polise gidecekti ve ben uzun yıllar hapisten çıkamayacaktım..
Geçmişimi anlatayım size bu gece..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşk Sana Benzer. ||KarYar||
RomanceYarım kalmak gibisi yok şu hayatta; biraz hüzün, biraz keder, bir tutamda aşk..