Bab 6

11 3 17
                                    

Hujung Minggu sudah tiba.

Sekarang Rifqi sedang berjalan mencari alamat rumah yang telah Anna berikan kepadanya.

"Mana satu ni anjay" Kata Rifqi sambil memeriksa kembali kertas di tangannya.

Saat dia sedang berjalan, tiba-tiba dia terlanggar seorang gadis yang memakai baju berwarna hitam bersama kacamata hitam.

"aduh, woy mata mana mata? dah bermata empat pun masih tak nampak ke? " tanya gadis itu.

Rifqi melihat ke arah beg dan baju gadis tersebut, fuh anak orang kaya, patutlah berlagak semacam.

"apa tengok-tengok? tahu lah saya cantik" kata gadis itu sambil mengibas rambut panjang nya.

"maaf, saya tak sengaja, saya nak cari rumah seseorang ni" Kata Rifqi menahan sabar, kenapa lah semua perempuan yang pernah dia jumpa perangai macam ni.

Gadis itu mengangkat sebelah keningnya. Dia melihat Rifqi dari atas sampai bawah.

"I see you are not from here? " Tanya gadis itu.

Rifqi menggelengkan kepalanya.

"okay, rumah siapa yang kamu cari? " Tanya gadis itu sambil minum air kelapa yang berada di tangannya.

"Rumah Dato Michael Shane? Yeah Michael Shane" Kata Rifqi.

Gadis itu tersedak mendengar kata-kata Rifqi. Dia berpusing menatap Rifqi dan bertanya.

"May i know who sent you? " Tanya gadis itu dengan kening yang di angkat sebelah.

"Umm, Anna Shane? " Kata Rifqi.

Gadis itu menganggukkan kepalanya dan berjalan ke arah depan. Selepas itu dia berpusing menghadap Rifqi.

"are you coming or not? " Tanya gadis itu.

"oh yeah" Kata Rifqi sambil mengikuti gadis itu.

Mereka terus berjalan dan akhir nya tiba di sebuah mansion yang dikenali sebagai mansion keluarga Shane.

Para pengawal membuka pagar dan membiarkan mereka masuk ke dalam kawasan mansion. Gadis itu berjalan mendahului Rifqi.

Mulut Rifqi terbuka luas ketika melihat kawasan dalam pagar mansion tersebut, ini adalah pertama kali dalam seumur hidupnya melihat pemandangan indah ini secara depan mata.

"Masuk cepat sebelum pagar ditutup" Kata gadis itu.

Rifqi mengikuti langkah gadis itu dan di bawa ke ruang tamu, dia dapat melihat Anna yang berada di ruang tamu tersebut.

"Finally you're here" Kata Anna sambil menutup novel yang dibaca.

"Siapa dia ni dho? boyfriend kau ke? aku bagitahu kat husband kau yang kau curang eh" Kata gadis itu.

"Aku lempang kau nak? Dah shuh2 gi main jauh2 aku ada hal ngan mamat ni" Kata Anna menghalau gadis tersebut.

Rifqi hanya tersenyum canggung, apa hubungan dua orang ni?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 27 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia JodohkuWhere stories live. Discover now