Pov. Eekoornpoot
Ik knipper met mijn ogen, hallo dag. Denk ik. Ik veeg met mijn tong rond mijn tanden. En lik mijn staart. Loofpoot is al vroeg vertrokken, haar geur is oud. Ik rek me uit en loop naar buiten, het regent nog steeds, maar het onweert niet meer. Er liggen grote plassen op de grond, ik hou niet zo van de koude regen, ik huiver als de regen mijn vacht raakt. "Klaar om te trainen?" Vraagt Maanvacht blij, wow iets te enthousiast zeg ik "jep" ik lach. " wat gaan we doen?!" Maanvacht haald diep adem " Vandaag ga ik je fatsoenlijke kruiden laten zien die een normale kat moet weten, als je in nood bent, ziek of alleen, of als je op reis moet!" Ik zucht, nee he! Super saai.
We lopen het kamp uit. " dit is spinrag!", ze wijst een spinnenweb aan. " weet je waarvoor die zijn?" Ik denk na. "Eh voor over de wond!" Maanvacht knikt, " maar wat voor wond?" Ik denk even na. " eh als het bloed, een schram of een bijt bijvoorbeeld" Maanvacht knikt, we lopen verder,
"wat is dit?" Ze trekt een grote paarse wortel uit de grond. Ik aarzel. "Ik weet het niet" geef ik eerlijk toe.
"kwikwortel! Helpt tegen rattenbeten!" Zegt ze blij. Ik kijk haar aan, " vallen ratten je aan?! Wat zijn ratten eigenlijk?"
"Ten eerste, het zijn enorme, meestal zwarte muizen. En ze hebben enorme tanden,maar ze smaken smerig. Vaak eten we ze in hongersnood! Maar het zijn valse gemene dieren, als ze in groepen leven kunnen ze met hun klauwen en tanden een kat doden. Dus je moet erg uitkijken voor ze, bovendien plantte ze zich heel snel voor, dus je kunt een enorme plaag krijgen, daarom zijn we jaren geleden verhuist, het heeft te veel levens gekost!" Ik kijk haar geschokt aan. "Dat meen je niet!" Lach ik. "Ik dacht dat het onschuldige muizen waren!!" Maanvacht gezicht betrekt, "mijn moeder is doodgebeten..." ze kijkt naar haar poten, " het spijt me, ik wist niet dat..."
"het geeft niet." Zucht ze. We lopen verder, dit is het laatste wat ik laat zien, ze trek een groen plantje uit de grond, "wat is dit?" Zegt ze met volle mond, ik juich, die weet ik! "Die weet ik! Dat is munt, dat help tegen te kalmeren, en werkt als een pijnstiller, het kalmeerd de pijn!"
"Goedzo!!" Riep Maanvacht uit. Even later liepen we terug, het was een geslaagde dag.
JE LEEST
my life as a warrior-cat
Randomoke, dit is mijn eerste warrior-cats verhaal, over het poesje eekoornkit, het is ontworpen voor de fans, so enjoy