Eekoornpoot en loofpoot rende naar hun gezamelijke hol. Ze kropen tegen elkaar aan, eekoornpoot klappertandde terwijl loofpoot haar een likje gaf, 'het komt wel goed.' Suste loofpoot haar zusje. Maanvacht kwam binnenlopen, 'alles goed?' Vroeg ze. Eekoornpoot knikte, loofpoot keek voor zich uit. ' wat heb je gezien?' Vroeg eekoornpoot aan maanvacht, maanvacht antwoordde niet. Ze keek droevig naar de grond, ' ik haal wat muizen voor jullie' zei ze, en ze liep haar hol uit. Er klein plasje water vormde zich voor het hol. 'Ik hoop dat het snel weer over is!' Zuchtte loofpoot. Een paar minuten later kwam maanvacht weer binnen, er hingen twee muizen in haar bek. Ze liet ze voor de leerlingen vallen. ' eet op, jullie zullen het nodig hebben.' Ze liep het hol uit. Eekoornpoot nam een grote hap, ze had best wel honger, ze had al sinds gisterenochtend niet gegeten. Loofpoot had geen honger, ze schoof de muis van zich af. ' ik heb geen trek, ik neem later wel wat' eekoornkit gromde, ' muizenbrein, je hebt net als mij niets gegeten, eet op!' Loofpoot kreunde. ' ik hou niet zo van prooi, ik eet liever gras of bladeren!'eekoornpoot lachtte hard, ' dat meen je niet! Een vegatarische kat!' Bulderende ze van het lachen. ' loofpoot keek treurig naar haar poten. Eekoorpoot keek naar loofpoot en haar gezicht betrok,' ik wist niet dat je dat echt meende, sorry!' Loofpoot zei niets. Toen kwam hun moeder vioolblad binnen, ' ik ben supertrots dat jullie nu leerlingen zijn, jullie trainen trouwens morgen met roetsnor en bladveder mee.' De leerlingen knikte, 'morgen gaan jullie voor het eerst op training!' En ze likte haar jongen trots. De donder klonk nog een laatste keer voor de oren van eekoornpoot, maar toen viel ze langzaam in een diepe slaap.
JE LEEST
my life as a warrior-cat
Acakoke, dit is mijn eerste warrior-cats verhaal, over het poesje eekoornkit, het is ontworpen voor de fans, so enjoy