BAB 4

295 17 3
                                    

-

Kepala terasa sungguh berat. Soalan pertama yang muncul di benak walaupun matanya masih terlalu berat untuk dibuka, aku dimana?

Iris campuran coklat kecairan itu mula kelihatan setelah kelopak mata naik terbuka. Pandangan yang kabur perlahan-lahan berubah jelas dan nyata setelah beberapa kali kelipan.

Kris duduk dari pembaringan. Nanti, pembaringan? Dia lekas memeriksa tubuhnya. Masih lengkap berpakaian? Nanti, apa yang sudah berlaku? Mengapa dia tidak mengingati apa-apa?

Bukankah semalam dia di Kelab Laurent? Macam mana boleh ada di motel... Entah motel apa ini pun dia tidak tahu.

Dia lekas mencapai beg tangan sebelum berlari ke pintu bilik kecil ini dan menuju keluar. Sebaik keluar dari bangunan motel, dia sedar yang ini bukan kawasan berdekatan Kelab Laurent lagi. Apa yang sudah berlaku semalam? Mengapa dia tidak ingat apa-apa? Baik, dia tahu dia mabuk semalam tetapi kesan mabuknya selalu akan baik setelah pagi. Sekarang ini, dia sudah sedar cuma mengapa dia langsung tidak boleh ingat apa-apa? Selalunya tidaklah begini.

Dia lekas mengeluarkan telefon dari beg tangan. Bagus! Bateri pula mati. Dia berjalan mencari beberapa orang yang boleh memberi pinjam telefon seketika dan seorang wanita bersama anak kucing muncul.

Dia menggunakan telefon wanita itu, cuba untuk menghubungi Khairan, namun tiada balasan. Akhirnya dia memutuskan untuk menghubungi Maddie. PA-nya.

Hampir 20 minit jugalah Kris terpaksa duduk sendirian di sebuah kafe pilihannya yang ada berdekatan kawasan asing itu sementara menunggu Maddie tiba untuk mengambilnya.

Setelah dia berjaya meminjam pengisi daya telefon dari salah seorang pelayan kafe, telefonnya kembali hidup. Terpapar jelas di skrin telefon itu, terdapat 99 panggilan terlepas dan 102 mesej tidak berbalas daripada suaminya.

Mata coklat cairnya membulat laju sementara wajah merahnya berkerut resah. Habislah, mesti Khai marahkan dia! Apa dia nak jawab ni? Telefonnya ditutup kembali.

Kepalanya yang masih berdenyut kuat dipicit. Ingatan tentang malam semalam semakin pudar dan terus lenyap. Dia bingung. Apa yang...

Pintu kafe bertemakan kaca lut sinar dibuka Maddie. Wanita muda berambut coklat bersama ikatan ponytail panjang itu melangkah masuk terus meluru ke arah puan mudanya.

"Puan muda ok?" soalnya dalam bahasa Sepanyol dengan loghat yang pekat.

Kristal mengangguk perlahan namun matanya masih dipejamkan. Setelah minuman yang dipesan dibayar, Maddie membantu Kristal keluar menuju ke keretanya. Mereka mula bertolak pulang setelah tali pinggang keledar dikenakan. Maddie merenung wajah cantik dan elegan milik majikannya.

Teruk sangat dia mabuk semalam gamaknya sampai naik merah kulit putih mulusnya itu. Lagi-lagi di bahagian pipinya.

"Apa yang dah jadi puan muda? Puan muda buat apa semalam?"

Kristal yang baru mentafsir soalan melepaskan keluhan.

"I have no idea Maddie. I tak ingat apa-apa pasal semalam. I rasa macam... Ugh, I don't know."

Kristal mengetuk-ngetuk bahagian pelipis dahinya. Kebingungan ini boleh buat dia gila.

"Puan muda dah call Tengku Khairan?"

"Dia tak angkat."

"Jadi saya hantar puan muda ke rumah ok ke?"

Kristal sekadar mengangguk kecil. Dia kemudian kembali memejamkan mata berharap sakit di kepala ini akan lenyap.

TERLUKA MENCINTAIMU [Tengku Khairan's Kristal V2] OGWhere stories live. Discover now