- Virág, nyílj ki már! Bimbód feszítsd szét! Hozd vissza nekem, ami enyém volt rég... - énekelte Gothel, amivel újra fiatal lett. - Úgy látszik, hogy nekem kell felnevelnem ezt a lányt. De most muszáj lesz minél hamarabb eltűnnöm innen.
Később talált egy hajót. Azt is "kölcsönvette", és elkezdett vezetni észak felé, a kis Aranyhajjal a kezében.
Pár évvel később...
Aranyhaj most már lassan 18 éves, vagyis már majdnem felnőtt. Egy toronyban él az Északi-hegység mellett, és lett egy kaméleonja, Pascal. Gothel pedig a nevelőanyja.
- Szerintem ez olyan király, hogy holnap lesz egy új királynője Arendelle-nek! - mondta Aranyhaj. - Már évek óta nem volt egy sem a hajóbaleset miatt... - Aranyhaj ettől egy picit elszomorodott.
Nagyon szerette a királyi családot, és ő már kiskora óta álmodozik arról, hogy egy nap ő is hercegnő lesz.
- Bárcsak én is hercegnő lennék.
- Ne is álmodozz róla. - mondta Gothel.
- De akkor is! Azt csinálnék amit akarok!
- Egyrészt, a hercegnők nem azt csinálnak, amit akarnak. Másrészt, te így is azt csinálsz, amit akarsz.
- Igen, de én nem mehetek el ebből a toronyból!
- Talán mert túl fiatal vagy és a világ túl veszélyes.
- De már majdnem 18 vagyok!
- Csak majdnem!
- De...
- Nincs de! Ezt már ezerszer megbeszéltük. Inkább olvass valamit, mert ez a sok beszéd az agyamra megy.
- ...Igen, Anyám...
Aranyhaj felment a szobájába, és olvasni kezdett. Majd megunta, ezért elkezdett írni a naplójába.
,,1839. június 30., Vasárnap
Ez a nap egész jó. Igaz, hogy Anyát megbántottam, de túl sokat beszélek és túlzásba tudom vinni a dolgokat. De nem tehetek róla! Annyira jó lenne hercegnőnek lenni! Akkor barátok lehetnénk Elza hercegnővel és Anna hercegnővel. Bár holnaptól már Elza királynő! Igen, holnap lesz a koronázása!!! Már annyira várom!...Még akkor is, ha én nem lehetek ott. Biztos vagyok benne, hogy minden jól fog elsülni. Bárcsak láthatnánk őt! Bár festményekről már láttam, hogy néz ki. De az nem elég élethű. Egyébként már pár éve nincs valami jó kapcsolatban Anna hercegnővel. Senki se tudja, mi miatt. Na meg Anna hercegnő! Őt is nagyon szeretem! Bárcsak barátok lennénk...még csak nem is ismernek engem...és nem hinném, hogy a dolgok egyik napról a másikra a feje tetejére állnának. Na de álmodozni azért még szabad!"
Ekkor Gothel bement a szobájába.
- Gyere! Kész a vacsora!
- Az jó! Már éhes vagyok.
Miután megvacsoráztak, Aranyhaj elmosogatta az edényeket. Egyrészt mert nevelőanyja megkérte, másrészt meg Aranyhajnak úgysincs más tennivalója.
Mikor az edényekkel végzett, visszament a szobájába, és folytatta az olvasást. Majd azután lefeküdt.
1 nappal később
Hajnal van. Gothel most készülődött (az Északi-hegység messze van Arendelle-től).
- Aranyhaj! Kelj fel!
Egy nagyot ásított, majd magához tért.
- Várjunk... Ma van a koronázás! Ma van a koronázás!!! Ez annyira jó! - kiáltotta nagy lelkesedéssel, miközben kiugrott az ágyából és elkezdett ugrálni a szobában.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Jégvarázs és a Nagy Gubanc [Aranyhaj x Jégvarázs Crossover]
FanficGothel minél messzebb akart menni Coronától, hogy Aranyhaj véletlenül se derítse ki az igazságot. A hegyek közé épített egy tornyot, hogy lehetőleg senki se találjon rá. Azonban egy váratlan vendég szintén a hegyekbe költözött. Itt fordulnak feje te...